Charles Leclerc patří k těm, kteří mají rádi adrenalin. Také proto si během prosince skočil padákem. S pochopením Ferrari se tento krok ale nesetkal.
Pilot Ferrari Charles Leclerc je znám svou oblibou v adrenalinových aktivitách. Mladý Monačan má rád kromě jiného třebas motocykly. Během prosince si pak vyzkoušel seskok padákem a vzhledem k tomu, že je velmi aktivní i na sociálních sítích, tak se s celou akcí pochlubil na svém Instagramu.
To se však nesetkalo s pochopením Ferrari. Profesionální sportovci mají ve smlouvách často zanesen zákaz provozování takzvaných adrenalinových aktivit, popřípadě pouze se souhlasem daného zaměstnavatele. Leclerc nicméně stáj z Maranella o ničem neinformoval.
„Za normálních okolností byste měli zažádat o svolení. Já to pro seskok padákem neudělal. Říkal jsem si, že když se to nepovede, tak tu nebudu, abych dostal vyčiněno. Zkrátka jsem to tak udělal a tým pak byl trochu naštvaný, znovu už to ale neudělám. Bylo to ale skvělé. Chtěl jsem to jednou zkusit,“ pověděl s trochou nadsázky Leclerc.
View this post on Instagram1st skydive today. What an amazing experience, jumping alone is next on the list 😬
Mezi další koníčky a záliby mladého pilota patří například lyžování. Tomu se může věnovat takřka bez omezení. „Mám moc rád lyžování i to je svým způsobem nebezpečná věc, ale mám to dovolené, takže je to fajn,“ popisuje.
O oblibě motocyklů už řeč byla. Monačan by si rád vyzkoušel stroj královské kubatury, tedy Moto GP a nebyl by jediný. Třeba takový Lewis Hamilton už právě takový motocykl sedlal. V případě Ferrari je ale celá situace o něco komplikovanější.
Maranello je totiž vůči těmto pokusům snahám o něco méně tolerantnější, než je tomu u Mercedesu. Sám Leclerc si to moc dobře uvědomuje. „Rád bych si zkusil motocykl Moto GP. Nicméně si nejsem jistý, že by mi to Ferrari povolilo, musím se zeptat,“ uzavírá.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.