Charles Leclerc patří k těm, kteří mají rádi adrenalin. Také proto si během prosince skočil padákem. S pochopením Ferrari se tento krok ale nesetkal.
Pilot Ferrari Charles Leclerc je znám svou oblibou v adrenalinových aktivitách. Mladý Monačan má rád kromě jiného třebas motocykly. Během prosince si pak vyzkoušel seskok padákem a vzhledem k tomu, že je velmi aktivní i na sociálních sítích, tak se s celou akcí pochlubil na svém Instagramu.
To se však nesetkalo s pochopením Ferrari. Profesionální sportovci mají ve smlouvách často zanesen zákaz provozování takzvaných adrenalinových aktivit, popřípadě pouze se souhlasem daného zaměstnavatele. Leclerc nicméně stáj z Maranella o ničem neinformoval.
„Za normálních okolností byste měli zažádat o svolení. Já to pro seskok padákem neudělal. Říkal jsem si, že když se to nepovede, tak tu nebudu, abych dostal vyčiněno. Zkrátka jsem to tak udělal a tým pak byl trochu naštvaný, znovu už to ale neudělám. Bylo to ale skvělé. Chtěl jsem to jednou zkusit,“ pověděl s trochou nadsázky Leclerc.
View this post on Instagram1st skydive today. What an amazing experience, jumping alone is next on the list 😬
Mezi další koníčky a záliby mladého pilota patří například lyžování. Tomu se může věnovat takřka bez omezení. „Mám moc rád lyžování i to je svým způsobem nebezpečná věc, ale mám to dovolené, takže je to fajn,“ popisuje.
O oblibě motocyklů už řeč byla. Monačan by si rád vyzkoušel stroj královské kubatury, tedy Moto GP a nebyl by jediný. Třeba takový Lewis Hamilton už právě takový motocykl sedlal. V případě Ferrari je ale celá situace o něco komplikovanější.
Maranello je totiž vůči těmto pokusům snahám o něco méně tolerantnější, než je tomu u Mercedesu. Sám Leclerc si to moc dobře uvědomuje. „Rád bych si zkusil motocykl Moto GP. Nicméně si nejsem jistý, že by mi to Ferrari povolilo, musím se zeptat,“ uzavírá.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.