Charles Leclerc patří k těm, kteří mají rádi adrenalin. Také proto si během prosince skočil padákem. S pochopením Ferrari se tento krok ale nesetkal.
Pilot Ferrari Charles Leclerc je znám svou oblibou v adrenalinových aktivitách. Mladý Monačan má rád kromě jiného třebas motocykly. Během prosince si pak vyzkoušel seskok padákem a vzhledem k tomu, že je velmi aktivní i na sociálních sítích, tak se s celou akcí pochlubil na svém Instagramu.
To se však nesetkalo s pochopením Ferrari. Profesionální sportovci mají ve smlouvách často zanesen zákaz provozování takzvaných adrenalinových aktivit, popřípadě pouze se souhlasem daného zaměstnavatele. Leclerc nicméně stáj z Maranella o ničem neinformoval.
„Za normálních okolností byste měli zažádat o svolení. Já to pro seskok padákem neudělal. Říkal jsem si, že když se to nepovede, tak tu nebudu, abych dostal vyčiněno. Zkrátka jsem to tak udělal a tým pak byl trochu naštvaný, znovu už to ale neudělám. Bylo to ale skvělé. Chtěl jsem to jednou zkusit,“ pověděl s trochou nadsázky Leclerc.
View this post on Instagram1st skydive today. What an amazing experience, jumping alone is next on the list 😬
Mezi další koníčky a záliby mladého pilota patří například lyžování. Tomu se může věnovat takřka bez omezení. „Mám moc rád lyžování i to je svým způsobem nebezpečná věc, ale mám to dovolené, takže je to fajn,“ popisuje.
O oblibě motocyklů už řeč byla. Monačan by si rád vyzkoušel stroj královské kubatury, tedy Moto GP a nebyl by jediný. Třeba takový Lewis Hamilton už právě takový motocykl sedlal. V případě Ferrari je ale celá situace o něco komplikovanější.
Maranello je totiž vůči těmto pokusům snahám o něco méně tolerantnější, než je tomu u Mercedesu. Sám Leclerc si to moc dobře uvědomuje. „Rád bych si zkusil motocykl Moto GP. Nicméně si nejsem jistý, že by mi to Ferrari povolilo, musím se zeptat,“ uzavírá.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.