Z původně plánovaného přesunu na novou specifikaci pneumatik Pirelli pro příští sezonu nakonec sešlo. Italský výrobce tak zůstává u letošní verze svého produktu. Co s ohledem na tento fakt od následujícího ročníku očekává?
V průběhu nedávno skončené sezony 2019 bylo rozhodnuto, že v roce 2020 nebude nasazena nová specifikace pneumatik Pirelli. Tento krok si vynutily týmy. Zdůvodňovaly jej obavami o fungování nového produktu, který původně měla italská pneumatiková společnost nasadit.
Nové gumy se testovaly během závodního víkendu v americkém Austinu a posléze rovněž v Abú Zabí, kde probíhaly testovací jízdy po skončení sezony. Ani v jednom případě však neoslnily, Pirelli se je sice snažilo hájit, to nicméně kýžený efekt nepřineslo a týmy si odhlasovaly pokračování s letošní verzí.
Podle Pirelli tak nebude žádný z týmů v nevýhodě, to proto, že s aktuálními pneumatikami už se všichni zacházet naučili. Řada stájí si přitom obzvláště ze začátku ročníku 2019 stěžovala na problémy s jejich zahříváním. Tento problém se už dle slov Maria Isoly opakovat nebude. Vzhledem k neustálému vývoji aerodynamiky a s tím souvisejícím zrychlováním vozů je ve hře spíše opačný problém. Isola si myslí, že by pneumatiky mohly trpět přehříváním.
Jeho predikce jsou takové, že vozy díky intenzivnímu vývoji zrychlí zhruba o 1 až 1.5 sekundy na kolo. Gumy tak budou vystaveny většímu množství přítlaku a energie, než na které byly původně navrhovány. To by mohlo mít za následek již zmíněné přehřívání, jemuž se Pirelli pokusí zřejmě předejít úpravou pneumatikových tlaků.
„S ohledem na to, že technická pravidla zůstávají příští rok beze změn, dá se očekávat, že vozy opět zrychlí. Měly by být rychlejší zhruba o sekundu až sekundu a půl. Takže pokud bychom měli něco předvídat, myslím si, že problémy mohou nastat spíše v souvislosti s přehříváním,“ líčí Isola.
Zahřívání už by naopak nemělo činit problémy. „Určité týmy si na začátku této sezony stěžovaly, že pneumatiky je obtížné správně zahřát. Tady už problém nebude. Stáje se naučily, jak s naším produktem zacházet, díky faktu, že pneumatiky zůstávají totožné už je nemá co překvapit. I když je škoda, že díky tomuto faktu přijdeme o určitý prvek nepředvídatelnosti,“ uzavírá Isola.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.