Z původně plánovaného přesunu na novou specifikaci pneumatik Pirelli pro příští sezonu nakonec sešlo. Italský výrobce tak zůstává u letošní verze svého produktu. Co s ohledem na tento fakt od následujícího ročníku očekává?
V průběhu nedávno skončené sezony 2019 bylo rozhodnuto, že v roce 2020 nebude nasazena nová specifikace pneumatik Pirelli. Tento krok si vynutily týmy. Zdůvodňovaly jej obavami o fungování nového produktu, který původně měla italská pneumatiková společnost nasadit.
Nové gumy se testovaly během závodního víkendu v americkém Austinu a posléze rovněž v Abú Zabí, kde probíhaly testovací jízdy po skončení sezony. Ani v jednom případě však neoslnily, Pirelli se je sice snažilo hájit, to nicméně kýžený efekt nepřineslo a týmy si odhlasovaly pokračování s letošní verzí.
Podle Pirelli tak nebude žádný z týmů v nevýhodě, to proto, že s aktuálními pneumatikami už se všichni zacházet naučili. Řada stájí si přitom obzvláště ze začátku ročníku 2019 stěžovala na problémy s jejich zahříváním. Tento problém se už dle slov Maria Isoly opakovat nebude. Vzhledem k neustálému vývoji aerodynamiky a s tím souvisejícím zrychlováním vozů je ve hře spíše opačný problém. Isola si myslí, že by pneumatiky mohly trpět přehříváním.
Jeho predikce jsou takové, že vozy díky intenzivnímu vývoji zrychlí zhruba o 1 až 1.5 sekundy na kolo. Gumy tak budou vystaveny většímu množství přítlaku a energie, než na které byly původně navrhovány. To by mohlo mít za následek již zmíněné přehřívání, jemuž se Pirelli pokusí zřejmě předejít úpravou pneumatikových tlaků.
„S ohledem na to, že technická pravidla zůstávají příští rok beze změn, dá se očekávat, že vozy opět zrychlí. Měly by být rychlejší zhruba o sekundu až sekundu a půl. Takže pokud bychom měli něco předvídat, myslím si, že problémy mohou nastat spíše v souvislosti s přehříváním,“ líčí Isola.
Zahřívání už by naopak nemělo činit problémy. „Určité týmy si na začátku této sezony stěžovaly, že pneumatiky je obtížné správně zahřát. Tady už problém nebude. Stáje se naučily, jak s naším produktem zacházet, díky faktu, že pneumatiky zůstávají totožné už je nemá co překvapit. I když je škoda, že díky tomuto faktu přijdeme o určitý prvek nepředvídatelnosti,“ uzavírá Isola.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.