Lando Norris je mladý sebekritický pilot, který chce před začátkem sezóny 2020 zapracovat na mnoha věcech - kromě jízdní techniky se zaměří zejména na lepší poznání monopostu MCL35, aby si jej dokázal pro kvalifikace a závody lépe nastavit.
Britský pilot za sebou nemá špatnou nováčkovskou sezónu - i přes smůlu v některých závodech skončil v šampionátu jedenáctý, když na svého týmového kolegu - šestého Carlose Sainze ztratil 47 bodů. Svými výkony zaujal zejména v Bahrajnu či v Rakousku, kde dojel šestý, pátá příčka mu naopak unikla v Belgii po závadě motoru v posledním kole závodu.
Norris se nicméně nechce na nic vymlouvat a chce se dále zlepšovat, aby se zkušenějšímu Sainzovi vyrovnal: "Myslím, že existuje několik věcí, které se o některých víkendech opakují, když jdeme do kvalifikace - jak Carlos nachází čas a jak je dobrý v přizpůsobování se podmínkám na dráze a všemu. Takové věci."
"Jednou z největších věcí, na které tuto zimu zapracuji, je mé poznání vozu. Jak funguje, nejen jak projíždět zatáčky rychleji, brzdit později a podobně. Nastavení a vše s tím spojené, jak se zlepšit celkově jako balík, aby auto pro mě fungovalo lépe a já abych pracoval lépe s vozem," vysvětluje pilot McLarenu.
"Existují i jiné věci v oblasti řízení, o nichž také vím, že je potřebuji zlepšit. Každý víkend jde o podobné věci - trochu se v nich zlepšuji, ale ne dostatečně. Takže až vstoupím do příští sezóny, tak to dám dohromady, tak jako ostatní věci," pokračuje Norris.
"Dokážu využít tyto různé techniky v odlišných zatáčkách na odlišných tratích. Stejné věci se opakují - někdy to je pouze o větším poznání a trochu ze všeho. Myslím, že mám celkem dlouhý seznam toho, na čem musím zapracovat," připouští 20letý pilot.
Back from Nevada and straight into 6 weeks of Training’ada 🥊 pic.twitter.com/7hBFnIno3d
— Lando Norris (@LandoNorris) January 8, 2020"S pokrokem, který jsem udělal, jsem spokojený. S pokrokem, který jsme učinili - mí inženýři, tým, s nímž pracuji - myslím, že nás to dostalo do mnohem lepší pozice před příštím rokem. Není to tak, že bychom se vždy soustředili jen na řízení, jde i o spoustu věcí mimo trať.
Pokoušíme se vše vyřešit a zároveň zlepšit. F1 není jen hrou o tom, kdo dokáže jezdit nejlépe - jde o celý balík, který potřebujete. Nějaký čas se soustředíte na všechny tyto oblasti. Měli jsme dobré i špatné závody, ale snad to vše dáme dohromady před příštím ročníkem, kdy se to bude ještě více počítat," dodává Norris.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.