Lando Norris je mladý sebekritický pilot, který chce před začátkem sezóny 2020 zapracovat na mnoha věcech - kromě jízdní techniky se zaměří zejména na lepší poznání monopostu MCL35, aby si jej dokázal pro kvalifikace a závody lépe nastavit.
Britský pilot za sebou nemá špatnou nováčkovskou sezónu - i přes smůlu v některých závodech skončil v šampionátu jedenáctý, když na svého týmového kolegu - šestého Carlose Sainze ztratil 47 bodů. Svými výkony zaujal zejména v Bahrajnu či v Rakousku, kde dojel šestý, pátá příčka mu naopak unikla v Belgii po závadě motoru v posledním kole závodu.
Norris se nicméně nechce na nic vymlouvat a chce se dále zlepšovat, aby se zkušenějšímu Sainzovi vyrovnal: "Myslím, že existuje několik věcí, které se o některých víkendech opakují, když jdeme do kvalifikace - jak Carlos nachází čas a jak je dobrý v přizpůsobování se podmínkám na dráze a všemu. Takové věci."
"Jednou z největších věcí, na které tuto zimu zapracuji, je mé poznání vozu. Jak funguje, nejen jak projíždět zatáčky rychleji, brzdit později a podobně. Nastavení a vše s tím spojené, jak se zlepšit celkově jako balík, aby auto pro mě fungovalo lépe a já abych pracoval lépe s vozem," vysvětluje pilot McLarenu.
"Existují i jiné věci v oblasti řízení, o nichž také vím, že je potřebuji zlepšit. Každý víkend jde o podobné věci - trochu se v nich zlepšuji, ale ne dostatečně. Takže až vstoupím do příští sezóny, tak to dám dohromady, tak jako ostatní věci," pokračuje Norris.
"Dokážu využít tyto různé techniky v odlišných zatáčkách na odlišných tratích. Stejné věci se opakují - někdy to je pouze o větším poznání a trochu ze všeho. Myslím, že mám celkem dlouhý seznam toho, na čem musím zapracovat," připouští 20letý pilot.
Back from Nevada and straight into 6 weeks of Training’ada 🥊 pic.twitter.com/7hBFnIno3d
— Lando Norris (@LandoNorris) January 8, 2020"S pokrokem, který jsem udělal, jsem spokojený. S pokrokem, který jsme učinili - mí inženýři, tým, s nímž pracuji - myslím, že nás to dostalo do mnohem lepší pozice před příštím rokem. Není to tak, že bychom se vždy soustředili jen na řízení, jde i o spoustu věcí mimo trať.
Pokoušíme se vše vyřešit a zároveň zlepšit. F1 není jen hrou o tom, kdo dokáže jezdit nejlépe - jde o celý balík, který potřebujete. Nějaký čas se soustředíte na všechny tyto oblasti. Měli jsme dobré i špatné závody, ale snad to vše dáme dohromady před příštím ročníkem, kdy se to bude ještě více počítat," dodává Norris.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.