Manažer Maxe Verstappena uvedl, že se na nové smlouvě s Red Bullem dohodli poměrně rychle. Samozřejmě s ní souvisí také zvýšení jeho platu.
S novou smlouvou rakouský tým spěchal, protože si není jistý vývojem situace mezi Ferrari a Lewisem Hamiltonem - pokud by Brit přestoupil do Maranella, tak by Mercedes jako první zkusil přetáhnout Verstappena do svého týmu. Jenže Red Bull si svou hvězdu chce za každou cenu udržet, proto byl ochoten mu také slušně přidat.
"Max, Jos a já jsme poměrně rychle souhlasili s tím, že jde o tu nejlepší smlouvu. Při obědě jsme probrali první nezávaznou verzi s Helmutem [Markem] v Brazílii," přibližuje Raymond Vermuelen, který pečuje o mladého jezdce společně s jeho otcem Josem.
"Pak šlo o proces. Vedli jsme navzájem několik interních jednání o krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé vizi," pokračuje. Honda je klíčovou součástí budoucnosti Red Bullu. K účasti v F1 po roce 2021 se zatím neuvázala, ale očekává se, že tak brzy učiní. Pokud ne, kontrakt obsahuje pro Verstappena výstupní klauzuli.
"Máme pevnou důvěru ve vývoj Hondy. Myslíme si, že s Red Bullem a Hondou jsme něco nedokončili. Red Bull nám pomohl se dostat do Formule 1 a máme s ním také fantastický obchodní vztah. Nejdůležitější jsou ale vítězství. Max se v týmu rovněž cítí jako ryba ve vodě," uvádí Vermuelen.
Helmut Marko bude brzy jednat o budoucnosti s dodavatelem pohonných jednotek: "Jen čekám na schůzku, abych mohl odletět do Japonska. Max ví, co se u Hondy děje. Už viděl nové auto a cení si kontinuity v týmu. Nakonec šlo naše i jeho společné přání," dodává odborný poradce Red Bullu.
Max by si měl podle nové smlouvy až do konce roku 2023 u rakouského týmu vydělávat dle holandských zdrojů kolem 16 milionů dolarů (podle italského motorsportu s bonusy a příspěvkem Hondy dokonce až 40 mil. Eur) ročně. Kromě slušného výdělku mu na letošní sezónu garantují taky konkurenceschopné auto. Dočkají se obě strany letos konečně titulu?
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.