Manažer Maxe Verstappena uvedl, že se na nové smlouvě s Red Bullem dohodli poměrně rychle. Samozřejmě s ní souvisí také zvýšení jeho platu.
S novou smlouvou rakouský tým spěchal, protože si není jistý vývojem situace mezi Ferrari a Lewisem Hamiltonem - pokud by Brit přestoupil do Maranella, tak by Mercedes jako první zkusil přetáhnout Verstappena do svého týmu. Jenže Red Bull si svou hvězdu chce za každou cenu udržet, proto byl ochoten mu také slušně přidat.
"Max, Jos a já jsme poměrně rychle souhlasili s tím, že jde o tu nejlepší smlouvu. Při obědě jsme probrali první nezávaznou verzi s Helmutem [Markem] v Brazílii," přibližuje Raymond Vermuelen, který pečuje o mladého jezdce společně s jeho otcem Josem.
"Pak šlo o proces. Vedli jsme navzájem několik interních jednání o krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé vizi," pokračuje. Honda je klíčovou součástí budoucnosti Red Bullu. K účasti v F1 po roce 2021 se zatím neuvázala, ale očekává se, že tak brzy učiní. Pokud ne, kontrakt obsahuje pro Verstappena výstupní klauzuli.
"Máme pevnou důvěru ve vývoj Hondy. Myslíme si, že s Red Bullem a Hondou jsme něco nedokončili. Red Bull nám pomohl se dostat do Formule 1 a máme s ním také fantastický obchodní vztah. Nejdůležitější jsou ale vítězství. Max se v týmu rovněž cítí jako ryba ve vodě," uvádí Vermuelen.
Helmut Marko bude brzy jednat o budoucnosti s dodavatelem pohonných jednotek: "Jen čekám na schůzku, abych mohl odletět do Japonska. Max ví, co se u Hondy děje. Už viděl nové auto a cení si kontinuity v týmu. Nakonec šlo naše i jeho společné přání," dodává odborný poradce Red Bullu.
Max by si měl podle nové smlouvy až do konce roku 2023 u rakouského týmu vydělávat dle holandských zdrojů kolem 16 milionů dolarů (podle italského motorsportu s bonusy a příspěvkem Hondy dokonce až 40 mil. Eur) ročně. Kromě slušného výdělku mu na letošní sezónu garantují taky konkurenceschopné auto. Dočkají se obě strany letos konečně titulu?
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.