Max Verstappen se překvapivě již na počátku sezóny uvazuje Red Bullu na další tři léta. Důvěřuje partnerství s Hondou a letošní šanci na boj o titul mistra světa. Šéfa Christiana Hornera jeho rozhodnutí velmi těší.
Dvaadvacetiletý jezdec, jenž přišel do Toro Rosso v roce 2016, souhlasí s prodloužením předchozího kontraktu o další tři roky. To znamená, že ho uvidíme nastupovat za Red Bull minimálně do konce roku 2023.
Stalo se tak krátce poté, co si Ferrari pojistilo Charlese Leclerca až do sezóny 2024. Pro rok 2021 mají smlouvy už také další dva jezdci: Esteban Ocon s Renaultem a Sergio Pérez s Racing Pointem.
"Jsem opravdu rád, že můžu prodloužit své partnerství s týmem. Red Bull mi věřil a dal mi šanci startovat ve Formuli 1, za což mu budu vždycky vděčný," komentuje holandský pilot.
Svůj první závod pro rakouskou stáj vyhrál v roce 2016 po náhlém přesunu z Toro Rosso na místo Daniila Kvjata. Loni triumfoval s motorem Honda ve třech velkých cenách.
"Během let jsem k týmu těsněji přilnul. Kromě vášně všech a výkonnosti na dráze to je zároveň příjemné pracovat s tak skvělou skupinou lidí," pochvaluje si Verstappen.
"Příchod a pokroky Hondy za posledních 12 měsíců mě dávají další motivaci a víru v to, že spolu můžeme zvítězit. Respektuji způsob, jakým Red Bull a Honda spolupracují. Všichni dělají, co můžou, aby uspěli. Chci vyhrát s Red Bullem. Naším cílem je samozřejmě společně bojovat o mistrovský titul," avizuje mladý pilot.
Šéf týmu Christian Horner jeho rozhodnutí nadšeně vítá: "Jde o fantastickou zprávu pro tým prodloužit naši smlouvu s Maxem až do sezóny 2023. Vzhledem k výzvě v podobě změny pravidel pro rok 2021 je kontinuita v co nejvíce oblastech klíčová."
"Max prokázal, že je cenným členem týmu, skutečně věří partnerství, které jsme utvořily s našim dodavatelem motorů Honda, a my jsme potěšeni tím, že s ním můžeme prodloužit náš vztah," těší šéfa Red Bullu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.