Ferrari věří svému juniorovi Mickovi Schumacherovi, jenž se podle nich v brzké budoucnosti určitě stane dobrým kandidátem na sedačku ve Formuli 1. V letošní ani v příští sezóně to však podle Matii Binotta nebude.
Syn sedminásobného mistra světa F1 Michaela Schumachera skončil loni ve své první sezóně ve Formuli 2 celkově až dvanáctý, přičemž se mu podařilo vyhrát v létě na Hungaroringu. S týmy F1 testoval po Velké ceně Bahrajnu v dubnu - jeden den s Ferrari a druh den s Alfou Romeo.
V Itálii od něj hodně očekávají: "Jsme hrdí na to, že je součástí [Jezdecké akademie Ferrari] FDA. To pramení z očividné náklonnosti - nejen proto, že je synem Michaela Schumachera, ale proto, že je dobrým jezdcem. Vlastně si vedl dobře i v této sezóně," komentuje Mattia Binotto.
"Když se podíváte na pořadí, tak na špici uvidíte několik zkušených pilotů, on však měl jednu dobrou sezónu na to, aby získal zkušenosti. A když se na ní podíváte také pohledem nováčků, tak si vedl dobře," pokračuje šéf italské stáje.
"Byl nováčkem. Proto si myslím, že v příští sezóna pro něj bude důležitá aby pochopil, jaké dělá pokroky. My od něj v příštím ročníku očekáváme hodně, protože za sebou bude mít jednu sezónu zkušeností. A jsme si docela jistí tím, že se v budoucnu stane dobrým kandidátem na místo v F1," říká Binotto.
Podle něj je nicméně stále velmi brzy na hodnocení toho, zda bude slibným jezdcem pro jeho Ferrari. Pokud by mu už chtělo dát šanci, tak ho nejprve umístí do Alfy Romeo, kterou má pod kontrolou.
"Stane se v budoucnu i kandidátem na místo u Ferrari? Na to je opravdu velmi brzy. Ale znovu: cílem FDA je najít další talent pro Ferrari. On je součástí FDA, protože koneckonců věříme tomu, že má talent na to, aby v této skupině zůstal," odpovídá Binotto na otázku.
"Rok 2021 bude také příliš brzy pro jednoho z našich talentů. V roce 2021 budou určité zkušenosti u našich jezdců důležité, protože půjde o zcela nový typ auta," vysvětluje dále šéf Ferrari.
Mladý Schumacher se tedy brzy debutu v F1 jen tak nedočká, i když se o něm uvažovalo jako o možné náhradě Antonia Giovinazziho u Alfy Romeo. Ten se však ve 2. polovině loňské sezóny výkonnostně zvedl, čímž si vysloužil prodloužení smlouvy. Mick tak bude i letos závodit ve stáji Prema s Robertem Shwartzmanem v F2, kde si to rozdá s dalšími členy FDA: Marcusem Armstrongem (ART), Callumem Ilottem (Virtuiosi) a Giulianem Alesim (HWA).
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.