Ferrari věří svému juniorovi Mickovi Schumacherovi, jenž se podle nich v brzké budoucnosti určitě stane dobrým kandidátem na sedačku ve Formuli 1. V letošní ani v příští sezóně to však podle Matii Binotta nebude.
Syn sedminásobného mistra světa F1 Michaela Schumachera skončil loni ve své první sezóně ve Formuli 2 celkově až dvanáctý, přičemž se mu podařilo vyhrát v létě na Hungaroringu. S týmy F1 testoval po Velké ceně Bahrajnu v dubnu - jeden den s Ferrari a druh den s Alfou Romeo.
V Itálii od něj hodně očekávají: "Jsme hrdí na to, že je součástí [Jezdecké akademie Ferrari] FDA. To pramení z očividné náklonnosti - nejen proto, že je synem Michaela Schumachera, ale proto, že je dobrým jezdcem. Vlastně si vedl dobře i v této sezóně," komentuje Mattia Binotto.
"Když se podíváte na pořadí, tak na špici uvidíte několik zkušených pilotů, on však měl jednu dobrou sezónu na to, aby získal zkušenosti. A když se na ní podíváte také pohledem nováčků, tak si vedl dobře," pokračuje šéf italské stáje.
"Byl nováčkem. Proto si myslím, že v příští sezóna pro něj bude důležitá aby pochopil, jaké dělá pokroky. My od něj v příštím ročníku očekáváme hodně, protože za sebou bude mít jednu sezónu zkušeností. A jsme si docela jistí tím, že se v budoucnu stane dobrým kandidátem na místo v F1," říká Binotto.
Podle něj je nicméně stále velmi brzy na hodnocení toho, zda bude slibným jezdcem pro jeho Ferrari. Pokud by mu už chtělo dát šanci, tak ho nejprve umístí do Alfy Romeo, kterou má pod kontrolou.
"Stane se v budoucnu i kandidátem na místo u Ferrari? Na to je opravdu velmi brzy. Ale znovu: cílem FDA je najít další talent pro Ferrari. On je součástí FDA, protože koneckonců věříme tomu, že má talent na to, aby v této skupině zůstal," odpovídá Binotto na otázku.
"Rok 2021 bude také příliš brzy pro jednoho z našich talentů. V roce 2021 budou určité zkušenosti u našich jezdců důležité, protože půjde o zcela nový typ auta," vysvětluje dále šéf Ferrari.
Mladý Schumacher se tedy brzy debutu v F1 jen tak nedočká, i když se o něm uvažovalo jako o možné náhradě Antonia Giovinazziho u Alfy Romeo. Ten se však ve 2. polovině loňské sezóny výkonnostně zvedl, čímž si vysloužil prodloužení smlouvy. Mick tak bude i letos závodit ve stáji Prema s Robertem Shwartzmanem v F2, kde si to rozdá s dalšími členy FDA: Marcusem Armstrongem (ART), Callumem Ilottem (Virtuiosi) a Giulianem Alesim (HWA).
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.