Valtteri Bottas hovoří o výkonnosti jejich vozu, který se loni zlepšil v pomalých zatáčkách. U Mercedesu si však uvědomují, že nyní musí zapracovat na rychlostech na rovinkách, kde na Ferrari začali ztrácet.
Stříbrné šípy loni získaly svůj 6. titul v řadě za sebou a v hybridní éře dosud marně hledají přemožitele. Dle počtu bodů (739) šlo o jejich druhou nejúspěšnější sezónu, jen lehce zaostali za rokem 2016, kdy jich nasbírali ještě o 26 více - a to se tehdy ještě nebodovala nejrychlejší kola v závodech. Nejblíže jim tentokrát bylo Ferrari, které dokázalo postavit výkonnější pohonnou jednotku a předčit je na rovinkách.
"Myslím, že mechanicky a aerodynamicky jsme na tom z pohledu výkonnosti v zatáčkách a celkové přilnavosti velmi dobře. Také jsme dokázali vyřešit mnoho problémů, které jsme měli dříve - jako například pomalé zatáčky. Monako pro nás bylo dříve náročné, ale nyní jsme konkurenceschopní i tam," hodnotí Valtteri Bottas.
"Pokud tedy jde o šasi, dosáhli jsme opravdu solidního pokroku. Samozřejmě, že to může být vždycky lepší, ale podle mě můžeme pořád něco vylepšovat v oblasti efektivity, zřejmě s aerodynamikou," pokračuje druhý muž šampionátu.
"A jsem si jistý tím, že s pohonnou jednotkou na to taky tlačíme naplno, protože naše největší slabina ve srovnání s ostatními týmy zkrátka spočívá ve výkonnosti na rovinkách," poukazuje finský pilot na Ferrari, které je letos dokázalo třikrát porazit - v Belgii, v Monze a v Singapuru.
Mercedes ví, jak to může napravit: "To je dáno pouze dvěma věcmi: odporem a výkonem. Na tyto věci se proto soustředíme před příštím ročníkem," říká Bottas, jenž by chtěl zaútočit na titul a konečně porazit svého týmového kolegu Lewise Hamiltona.
Stříbrné šípy si uvědomují, že v oblasti pohonné jednotky začali mírně ztrácet, proto svou pozornost zaměřují především na ni, aby si svou nadvládu udrželi také v poslední sezóně před příchodem velkých změn v oblasti technických i sportovních pravidel.
A new year, a new opportunity to make history... Let's do this Team 👊 pic.twitter.com/noDRVIViFY
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) January 1, 2020Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.