Valtteri Bottas hovoří o výkonnosti jejich vozu, který se loni zlepšil v pomalých zatáčkách. U Mercedesu si však uvědomují, že nyní musí zapracovat na rychlostech na rovinkách, kde na Ferrari začali ztrácet.
Stříbrné šípy loni získaly svůj 6. titul v řadě za sebou a v hybridní éře dosud marně hledají přemožitele. Dle počtu bodů (739) šlo o jejich druhou nejúspěšnější sezónu, jen lehce zaostali za rokem 2016, kdy jich nasbírali ještě o 26 více - a to se tehdy ještě nebodovala nejrychlejší kola v závodech. Nejblíže jim tentokrát bylo Ferrari, které dokázalo postavit výkonnější pohonnou jednotku a předčit je na rovinkách.
"Myslím, že mechanicky a aerodynamicky jsme na tom z pohledu výkonnosti v zatáčkách a celkové přilnavosti velmi dobře. Také jsme dokázali vyřešit mnoho problémů, které jsme měli dříve - jako například pomalé zatáčky. Monako pro nás bylo dříve náročné, ale nyní jsme konkurenceschopní i tam," hodnotí Valtteri Bottas.
"Pokud tedy jde o šasi, dosáhli jsme opravdu solidního pokroku. Samozřejmě, že to může být vždycky lepší, ale podle mě můžeme pořád něco vylepšovat v oblasti efektivity, zřejmě s aerodynamikou," pokračuje druhý muž šampionátu.
"A jsem si jistý tím, že s pohonnou jednotkou na to taky tlačíme naplno, protože naše největší slabina ve srovnání s ostatními týmy zkrátka spočívá ve výkonnosti na rovinkách," poukazuje finský pilot na Ferrari, které je letos dokázalo třikrát porazit - v Belgii, v Monze a v Singapuru.
Mercedes ví, jak to může napravit: "To je dáno pouze dvěma věcmi: odporem a výkonem. Na tyto věci se proto soustředíme před příštím ročníkem," říká Bottas, jenž by chtěl zaútočit na titul a konečně porazit svého týmového kolegu Lewise Hamiltona.
Stříbrné šípy si uvědomují, že v oblasti pohonné jednotky začali mírně ztrácet, proto svou pozornost zaměřují především na ni, aby si svou nadvládu udrželi také v poslední sezóně před příchodem velkých změn v oblasti technických i sportovních pravidel.
A new year, a new opportunity to make history... Let's do this Team 👊 pic.twitter.com/noDRVIViFY
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) January 1, 2020
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.