Valtteri Bottas hovoří o výkonnosti jejich vozu, který se loni zlepšil v pomalých zatáčkách. U Mercedesu si však uvědomují, že nyní musí zapracovat na rychlostech na rovinkách, kde na Ferrari začali ztrácet.
Stříbrné šípy loni získaly svůj 6. titul v řadě za sebou a v hybridní éře dosud marně hledají přemožitele. Dle počtu bodů (739) šlo o jejich druhou nejúspěšnější sezónu, jen lehce zaostali za rokem 2016, kdy jich nasbírali ještě o 26 více - a to se tehdy ještě nebodovala nejrychlejší kola v závodech. Nejblíže jim tentokrát bylo Ferrari, které dokázalo postavit výkonnější pohonnou jednotku a předčit je na rovinkách.
"Myslím, že mechanicky a aerodynamicky jsme na tom z pohledu výkonnosti v zatáčkách a celkové přilnavosti velmi dobře. Také jsme dokázali vyřešit mnoho problémů, které jsme měli dříve - jako například pomalé zatáčky. Monako pro nás bylo dříve náročné, ale nyní jsme konkurenceschopní i tam," hodnotí Valtteri Bottas.
"Pokud tedy jde o šasi, dosáhli jsme opravdu solidního pokroku. Samozřejmě, že to může být vždycky lepší, ale podle mě můžeme pořád něco vylepšovat v oblasti efektivity, zřejmě s aerodynamikou," pokračuje druhý muž šampionátu.
"A jsem si jistý tím, že s pohonnou jednotkou na to taky tlačíme naplno, protože naše největší slabina ve srovnání s ostatními týmy zkrátka spočívá ve výkonnosti na rovinkách," poukazuje finský pilot na Ferrari, které je letos dokázalo třikrát porazit - v Belgii, v Monze a v Singapuru.
Mercedes ví, jak to může napravit: "To je dáno pouze dvěma věcmi: odporem a výkonem. Na tyto věci se proto soustředíme před příštím ročníkem," říká Bottas, jenž by chtěl zaútočit na titul a konečně porazit svého týmového kolegu Lewise Hamiltona.
Stříbrné šípy si uvědomují, že v oblasti pohonné jednotky začali mírně ztrácet, proto svou pozornost zaměřují především na ni, aby si svou nadvládu udrželi také v poslední sezóně před příchodem velkých změn v oblasti technických i sportovních pravidel.
A new year, a new opportunity to make history... Let's do this Team 👊 pic.twitter.com/noDRVIViFY
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) January 1, 2020Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.