Fernanda Alonsa čeká premiérová výzva na Dakaru. Slavný závod startuje první etapou už zítra, tedy v neděli 5. ledna. Rodák z Ovieda pojede s tovární Toyotou.
Mnohými bývá označován za nejtěžší motoristický závod na světě. Slavný Dakar sledují rok, co rok miliony diváků. Pouští dobrodružství je nejen proto lákadlem pro celou řadu závodníku. Jak by taky ne, když je triumf v tomto závodě mimořádně ceněn. Své štěstí v něm zkusili třebas Sebastien Loeb nebo Carlos Sainz, kteří jsou legendami klasické rally. Z bývalých pilotů Formule 1 do něj nakoukl kupříkladu Patrick Tambay.
Letos se k těmto ikonám přidá další velikán rychlých kol. Dakar se totiž pokusí zdolat Španěl Fernando Alonso. Rodák z Ovieda slavil v královně motorsportu dva mistrovské tituly. Konkrétně během sezon 2005 a 2006 s Renaultem. Dále řídil monoposty Ferrari či McLarenu. Světu Formule 1 dal sbohem na konci sezony 2018, načež se vydal hledat nové výzvy.
Okusil slavné Indianapolis, úspěchy sbíral v šampionátu cestovních vozů, nyní přišel na řadu již zmiňovaný Dakar. Ten se letos pojede v Saúdské Arábii, což je změna, protože ještě loni se závod uskutečnil na území jižní Ameriky. Na Alonsa čeká celkově dvanáct etap, které budou měřit téměř osm tisíc kilometrů. Pro všechny piloty a jejich stroje tak půjde o mimořádně těžkou prověrku.
Fernando má k dispozici tovární Toyotu. Jeho navigátorem bude ostřílený Španěl Marc Coma, jehož si lze pamatovat díky dakarským úspěchům z kategorie motocyklů. A co sám Alonso od své pouštní premiéry očekává?
„Když nedokázal zvítězit Loeb, tak si zkuste představit mě. Závodníka, který přichází ze světa asfaltu. Pro nás to bude spíše o tom, abychom se zkusili přiblížit ostatním, kteří už jsou mnohem ostřílenější. Tak či tak to bude parádní zkušenost,“ říká.
„Asi neexistují odlišnější disciplíny než F1 a Dakar. Víme, že to bude mimořádně náročné, jsme si vědomi toho, že spousta posádek každoročně cíl tohoto závodu neuvidí. Je to stoprocentně největší výzva během mojí sportovní kariéry. Je skvělé jít do věcí, jenž se zdají být nemožné a zhruba během půl roku je přeměnit na realitu,“ uzavírá Španěl.
Budete počínání Fernanda Alonsa na Dakaru sledovat?
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.