Renault je po letošní nevydařené sezoně pod tlakem. Šéf stáje Cyril Abiteboul ale nepropadá panice. Odstoupit totiž nehodlá a věří, že jeho tým má v přípravách na revoluční sezonu 2021 náskok před všemi ostatními
Působení Renaultu ve Formuli 1 mělo hned několik kapitol. Francouzská automobilka byla účastníkem Velkých cen například v sedmdesátých či osmdesátých letech minulého století. Úspěchy slavila stáj ze země galského kohouta také těsně po začátku nového milénia. Byl to právě Renault, kdo dokázal svého času s Fernandem Alonsem ukončit nadvládu Ferrari a Michala Schumachera.
Pak se tradiční automobilka ze světa Grand prix stáhla a svůj opětovný návrat uskutečnila před ročníkem 2016. Tehdy už byla v plném proudu hybridní éra královny motorsportu a Renault odkoupil tým od Lotusu. Tedy ten samý tým, který zmíněné skupině dříve odprodal. Všem bylo jasné, že návrat na absolutní špičku bude nějakou dobu trvat. Ani v Enstone totiž nemají kouzelný proutek. Kterým by si mohli splnit všechna přání.
Přesto byl progres týmu, jenž momentálně vede Cyril Abiteboul poměrně konstantní. Renault se neustále zlepšoval, přesně podle názvu oblíbeného televizního seriálu „step by step“. Do kokpitu žlutých vozů se před rokem 2017 posadil uznávaný, leč na první pódium stále čekající Nico Hulkenberg. I to měl být důležitý aspekt na cestě vzhůru a zpočátku to tak opravdu vypadalo.
Renault se dokázal postupně prokousat z devátého až na čtvrté místo v Poháru konstruktérů. Nad jeho síly tak byly už jen nejlepší tři týmy, které mají před celým zbytkem startovního pole markantní náskok.
Začátek rozhodujícího ataku, jenž měl nakonec smazat i tuto ztrátu byl naplánován na tento ročník, jenže nic z toho se nakonec neuskutečnilo. Renaultu nepomohl ani nově příchozí Daniel Ricciardo. Z plánované zteče na elitní trio nebylo nic, přičemž se Francouzi museli v Poháru konstruktérů sklonit i před McLarenem.
Zákonitě se proto začaly ozývat hlasy volající po odejití ředitele stáje Cyrila Abiteboula. Ten podle mnohých nezvládl svou úlohu, a tak by měl být nahrazen. Zkušený manažer však odstoupit nehodlá.
„Postup z devátého místa, které jsme obsadili v roce 2016 až na čtvrté, jenž nám patřilo loni, nás vlastně uchlácholil. Zakrylo to některé naše slabiny. Ty se nám povedlo odhalit až letos s pilotem Danielova formátu a s tlakem, který vždy přichází, když máte v týmu pilota jeho kvalit. Ty nedostatky se nám podařilo napravit až s koncem sezony,“ vysvětluje Abiteboul.
Boss Renaultu však vysvětluje, že vzdát se rozhodně nehodlá. Není to prý v jeho povaze. „Odstoupím až vyhrajeme. Rok od roku jsme silnější, každou sezonou se přibližujeme k našemu cíli, který je opět se zařadit ke špičce tohoto sportu. Sezonu po sezoně jsme silnější, dokonce i po ročníku jaký jsme měli letos,“ hlásí.
V Enstone už se soustřední zejména na přelomovou sezonu 2021, která přinese revoluční změnu technických pravidel. Šéf Renaultu je optimista, věří, že žádná jiná stáj není v přípravách tak daleko, jako ta jeho.
„Je to výrazná příležitost. Nechceme udělat chybu. Nemyslím si, že je tady další„ tým, který by se v přípravách na sezonu 2021 dostal tak daleko, jako jsme se dostali my. Chceme znovu vyhrávat, proto jsme v přípravách na tento rok vymezili velké množství zdrojů,“ uzavírá Abiteboul.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.