Šéf Ferrari Mattia Binotto hovoří o tom, jak náročná je jeho role, kdy musí krotit své ambiciózní jezdce. Na začátku roku 2020 na rozdíl od minulé sezóny nebudou mít stanovenou jedničku, oba budou dostávat od počátku stejnou šanci.
Italská stáj tradičně na počátku nového ročníku určila jezdce číslo jedna, ten druhý ho musel podporovat. Loni měl záda čtyřnásobnému mistrovi světa Sebastianovi Vettelovi krýt Charles Leclerc. Jenže ten si brzy zvykl a jeho rychlost i ambice začaly být zřejmé.
"Věřte mi - na počátku roku jsme měli pár schůzek, které se velmi těžko zvládali. Ale ke konci sezóny jsem se cítil čím dále lépe. To znamenalo, že jsme si na to jako tým zvykali," komentuje po sezóně rivalitu pilotů jejich šéf Binotto.
Leclerc rychle vycítil, že je často rychlejší než Vettel, a již odmítal svého týmového kolegu pouštět a dojíždět za ním. "Rozhodně nešlo o jednoduché cvičení a všichni se můžeme zlepšovat. Nicméně věřím, že tohle je ten nejlepší způsob, jak optimalizovat výsledky," pokračuje Binotto.
V Brazílii došlo k ostudné kolizi obou jezdců, podle šéfa Ferrari k těmto "chybám čas od času" zkrátka mže dojít. "Jsem si však jistý tím, že jsou součástí procesu růstu."
Příští rok hodlají začít jinak: Vettel i Leclerc budou mít "stejnou" šanci, bez toho, aniž by stanovili, kdo bude jezdcem číslo jedna a dvě. "Snažit se zvládnout je" takové, jakými jsou, je podle Ferrari tím nejlepším způsobem k získávání maximálního počtu bodů.
"Až odjedeme do Austrálie, tak tam nebude žádné číslo 1. Příští rok budeme silnější. Před každým závodem si s našimi jezdci sedneme a probereme možné scénáře," dodává Binotto. Dá jim volnou ruku jen v prvním stintu, nebo na sebe budou moci útočit i v posledních fázích velkých cen?
Jisté je, že Leclerc bude chtít tvrdě bojovat až do konce: "Seb je skvělým šampionem s mnoha zkušenostmi a čelit mu u Ferrari je pro mne skvělou výzvou a příležitostí," říká mladý závodník, jenž svého týmového kolegu loni porazil, když ovládl 7 kvalifikací a nasbíral o 24 bodů více.
"Takový debut jsem u Ferrari v žádném případě nečekal. Bylo to lepší, než jsem očekával. Věděl jsem, že to bude výzva, ale i příležitost. Obzvlášť jsem nečekal těch 7 vítězných kvalifikací." A příští rok? "Opravdu bych byl rád, kdybych mohl se Sebem bojovat o titul," dodává Leclerc.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.