Šéf Ferrari Mattia Binotto hovoří o tom, jak náročná je jeho role, kdy musí krotit své ambiciózní jezdce. Na začátku roku 2020 na rozdíl od minulé sezóny nebudou mít stanovenou jedničku, oba budou dostávat od počátku stejnou šanci.
Italská stáj tradičně na počátku nového ročníku určila jezdce číslo jedna, ten druhý ho musel podporovat. Loni měl záda čtyřnásobnému mistrovi světa Sebastianovi Vettelovi krýt Charles Leclerc. Jenže ten si brzy zvykl a jeho rychlost i ambice začaly být zřejmé.
"Věřte mi - na počátku roku jsme měli pár schůzek, které se velmi těžko zvládali. Ale ke konci sezóny jsem se cítil čím dále lépe. To znamenalo, že jsme si na to jako tým zvykali," komentuje po sezóně rivalitu pilotů jejich šéf Binotto.
Leclerc rychle vycítil, že je často rychlejší než Vettel, a již odmítal svého týmového kolegu pouštět a dojíždět za ním. "Rozhodně nešlo o jednoduché cvičení a všichni se můžeme zlepšovat. Nicméně věřím, že tohle je ten nejlepší způsob, jak optimalizovat výsledky," pokračuje Binotto.
V Brazílii došlo k ostudné kolizi obou jezdců, podle šéfa Ferrari k těmto "chybám čas od času" zkrátka mže dojít. "Jsem si však jistý tím, že jsou součástí procesu růstu."
Příští rok hodlají začít jinak: Vettel i Leclerc budou mít "stejnou" šanci, bez toho, aniž by stanovili, kdo bude jezdcem číslo jedna a dvě. "Snažit se zvládnout je" takové, jakými jsou, je podle Ferrari tím nejlepším způsobem k získávání maximálního počtu bodů.
"Až odjedeme do Austrálie, tak tam nebude žádné číslo 1. Příští rok budeme silnější. Před každým závodem si s našimi jezdci sedneme a probereme možné scénáře," dodává Binotto. Dá jim volnou ruku jen v prvním stintu, nebo na sebe budou moci útočit i v posledních fázích velkých cen?
Jisté je, že Leclerc bude chtít tvrdě bojovat až do konce: "Seb je skvělým šampionem s mnoha zkušenostmi a čelit mu u Ferrari je pro mne skvělou výzvou a příležitostí," říká mladý závodník, jenž svého týmového kolegu loni porazil, když ovládl 7 kvalifikací a nasbíral o 24 bodů více.
"Takový debut jsem u Ferrari v žádném případě nečekal. Bylo to lepší, než jsem očekával. Věděl jsem, že to bude výzva, ale i příležitost. Obzvlášť jsem nečekal těch 7 vítězných kvalifikací." A příští rok? "Opravdu bych byl rád, kdybych mohl se Sebem bojovat o titul," dodává Leclerc.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.