Šéf Ferrari Mattia Binotto hovoří o tom, jak náročná je jeho role, kdy musí krotit své ambiciózní jezdce. Na začátku roku 2020 na rozdíl od minulé sezóny nebudou mít stanovenou jedničku, oba budou dostávat od počátku stejnou šanci.
Italská stáj tradičně na počátku nového ročníku určila jezdce číslo jedna, ten druhý ho musel podporovat. Loni měl záda čtyřnásobnému mistrovi světa Sebastianovi Vettelovi krýt Charles Leclerc. Jenže ten si brzy zvykl a jeho rychlost i ambice začaly být zřejmé.
"Věřte mi - na počátku roku jsme měli pár schůzek, které se velmi těžko zvládali. Ale ke konci sezóny jsem se cítil čím dále lépe. To znamenalo, že jsme si na to jako tým zvykali," komentuje po sezóně rivalitu pilotů jejich šéf Binotto.
Leclerc rychle vycítil, že je často rychlejší než Vettel, a již odmítal svého týmového kolegu pouštět a dojíždět za ním. "Rozhodně nešlo o jednoduché cvičení a všichni se můžeme zlepšovat. Nicméně věřím, že tohle je ten nejlepší způsob, jak optimalizovat výsledky," pokračuje Binotto.
V Brazílii došlo k ostudné kolizi obou jezdců, podle šéfa Ferrari k těmto "chybám čas od času" zkrátka mže dojít. "Jsem si však jistý tím, že jsou součástí procesu růstu."
Příští rok hodlají začít jinak: Vettel i Leclerc budou mít "stejnou" šanci, bez toho, aniž by stanovili, kdo bude jezdcem číslo jedna a dvě. "Snažit se zvládnout je" takové, jakými jsou, je podle Ferrari tím nejlepším způsobem k získávání maximálního počtu bodů.
"Až odjedeme do Austrálie, tak tam nebude žádné číslo 1. Příští rok budeme silnější. Před každým závodem si s našimi jezdci sedneme a probereme možné scénáře," dodává Binotto. Dá jim volnou ruku jen v prvním stintu, nebo na sebe budou moci útočit i v posledních fázích velkých cen?
Jisté je, že Leclerc bude chtít tvrdě bojovat až do konce: "Seb je skvělým šampionem s mnoha zkušenostmi a čelit mu u Ferrari je pro mne skvělou výzvou a příležitostí," říká mladý závodník, jenž svého týmového kolegu loni porazil, když ovládl 7 kvalifikací a nasbíral o 24 bodů více.
"Takový debut jsem u Ferrari v žádném případě nečekal. Bylo to lepší, než jsem očekával. Věděl jsem, že to bude výzva, ale i příležitost. Obzvlášť jsem nečekal těch 7 vítězných kvalifikací." A příští rok? "Opravdu bych byl rád, kdybych mohl se Sebem bojovat o titul," dodává Leclerc.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.