Šéf Ferrari Mattia Binotto hovoří o tom, jak náročná je jeho role, kdy musí krotit své ambiciózní jezdce. Na začátku roku 2020 na rozdíl od minulé sezóny nebudou mít stanovenou jedničku, oba budou dostávat od počátku stejnou šanci.
Italská stáj tradičně na počátku nového ročníku určila jezdce číslo jedna, ten druhý ho musel podporovat. Loni měl záda čtyřnásobnému mistrovi světa Sebastianovi Vettelovi krýt Charles Leclerc. Jenže ten si brzy zvykl a jeho rychlost i ambice začaly být zřejmé.
"Věřte mi - na počátku roku jsme měli pár schůzek, které se velmi těžko zvládali. Ale ke konci sezóny jsem se cítil čím dále lépe. To znamenalo, že jsme si na to jako tým zvykali," komentuje po sezóně rivalitu pilotů jejich šéf Binotto.
Leclerc rychle vycítil, že je často rychlejší než Vettel, a již odmítal svého týmového kolegu pouštět a dojíždět za ním. "Rozhodně nešlo o jednoduché cvičení a všichni se můžeme zlepšovat. Nicméně věřím, že tohle je ten nejlepší způsob, jak optimalizovat výsledky," pokračuje Binotto.
V Brazílii došlo k ostudné kolizi obou jezdců, podle šéfa Ferrari k těmto "chybám čas od času" zkrátka mže dojít. "Jsem si však jistý tím, že jsou součástí procesu růstu."
Příští rok hodlají začít jinak: Vettel i Leclerc budou mít "stejnou" šanci, bez toho, aniž by stanovili, kdo bude jezdcem číslo jedna a dvě. "Snažit se zvládnout je" takové, jakými jsou, je podle Ferrari tím nejlepším způsobem k získávání maximálního počtu bodů.
"Až odjedeme do Austrálie, tak tam nebude žádné číslo 1. Příští rok budeme silnější. Před každým závodem si s našimi jezdci sedneme a probereme možné scénáře," dodává Binotto. Dá jim volnou ruku jen v prvním stintu, nebo na sebe budou moci útočit i v posledních fázích velkých cen?
Jisté je, že Leclerc bude chtít tvrdě bojovat až do konce: "Seb je skvělým šampionem s mnoha zkušenostmi a čelit mu u Ferrari je pro mne skvělou výzvou a příležitostí," říká mladý závodník, jenž svého týmového kolegu loni porazil, když ovládl 7 kvalifikací a nasbíral o 24 bodů více.
"Takový debut jsem u Ferrari v žádném případě nečekal. Bylo to lepší, než jsem očekával. Věděl jsem, že to bude výzva, ale i příležitost. Obzvlášť jsem nečekal těch 7 vítězných kvalifikací." A příští rok? "Opravdu bych byl rád, kdybych mohl se Sebem bojovat o titul," dodává Leclerc.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.