Renault letos zažil těžký rok. V Poháru konstruktérů ho předstihl Mclaren, takže místo eliminace ztráty na nejlepší tři týmy potkal francouzskou automobilku v konečném pořadí propad. Daniel Ricciardo však svému současnému chlebodárci i nadále věří.
Australan Daniel Ricciardo přestoupil před touto sezonou z Red Bullu do Renaultu. Francouzská stáj sice je na cestě vzhůru, avšak dalo se čekat, že její konkurenceschopnost nebude na takové úrovni, jako tomu je v případě Rudých býků.
Tento předpoklad se potvrdil. Francouzská automobilka dokonce zaznamenala v relativní výkonnosti oproti loňsku určitý propad. Čtvrté místo v Poháru konstruktérů totiž obhájit nedokázala, neboť ji předstihl britský McLaren. Tohle zcela jistě nebylo to, v co by Daniel Ricciardo doufal. Však také dal zkušený Australan čas od času najevo svoji frustraci.
Jeho důvěrou v Renault, ale letošní ročník prý neotřásl. Tvrdí to alespoň v jednom z rozhovorů, kde se za letošním ročníkem ohlíží. „Vždycky čekáte nějaké pády, V každém týmu, ve kterém jsem byl jsem je čekal. Třeba Mercedes, který je zvyklý neustále vítězit, považuje za pád čtvrté místo. Je ale pravda, že jsem doufal v umístění mezi nejlepší pětkou,“ praví Ricciardo.
A skutečně Renault opravdu zažil několik pádů, ať už z důvodu nepřesvědčivé formy nebo skandálu ohledně nepovoleného brzdového systému. Ten mě za následek dodatečnou diskvalifikaci z GP Japonska.
„Věděli jsme, že vždy nebudeme mezi nejlepšími pěti, ale to, že jsme občas byli třeba čtrnáctí bylo trochu moc. Občas jsme se opravdu drbali na hlavách, pravda je taková, že jsme museli udělat spoustu práce,“ líčí.
Rodák z Perthu nicméně i nadále svému současnému zaměstnavateli věří. Renault oznámil, že příští rok pro něj bude přechodný, protože už nyní věnuje naprostou většinu svých sil sezoně 2021 a drastické změně technických pravidel. „Jsme na dobré cestě, abychom příští rok bojovali o pódiová umístění, letošek nám určitě nevzal vítr z plachet Je pro nás spíše hnacím motorem,“ uzavřel Australan,
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.