Renault letos zažil těžký rok. V Poháru konstruktérů ho předstihl Mclaren, takže místo eliminace ztráty na nejlepší tři týmy potkal francouzskou automobilku v konečném pořadí propad. Daniel Ricciardo však svému současnému chlebodárci i nadále věří.
Australan Daniel Ricciardo přestoupil před touto sezonou z Red Bullu do Renaultu. Francouzská stáj sice je na cestě vzhůru, avšak dalo se čekat, že její konkurenceschopnost nebude na takové úrovni, jako tomu je v případě Rudých býků.
Tento předpoklad se potvrdil. Francouzská automobilka dokonce zaznamenala v relativní výkonnosti oproti loňsku určitý propad. Čtvrté místo v Poháru konstruktérů totiž obhájit nedokázala, neboť ji předstihl britský McLaren. Tohle zcela jistě nebylo to, v co by Daniel Ricciardo doufal. Však také dal zkušený Australan čas od času najevo svoji frustraci.
Jeho důvěrou v Renault, ale letošní ročník prý neotřásl. Tvrdí to alespoň v jednom z rozhovorů, kde se za letošním ročníkem ohlíží. „Vždycky čekáte nějaké pády, V každém týmu, ve kterém jsem byl jsem je čekal. Třeba Mercedes, který je zvyklý neustále vítězit, považuje za pád čtvrté místo. Je ale pravda, že jsem doufal v umístění mezi nejlepší pětkou,“ praví Ricciardo.
A skutečně Renault opravdu zažil několik pádů, ať už z důvodu nepřesvědčivé formy nebo skandálu ohledně nepovoleného brzdového systému. Ten mě za následek dodatečnou diskvalifikaci z GP Japonska.
„Věděli jsme, že vždy nebudeme mezi nejlepšími pěti, ale to, že jsme občas byli třeba čtrnáctí bylo trochu moc. Občas jsme se opravdu drbali na hlavách, pravda je taková, že jsme museli udělat spoustu práce,“ líčí.
Rodák z Perthu nicméně i nadále svému současnému zaměstnavateli věří. Renault oznámil, že příští rok pro něj bude přechodný, protože už nyní věnuje naprostou většinu svých sil sezoně 2021 a drastické změně technických pravidel. „Jsme na dobré cestě, abychom příští rok bojovali o pódiová umístění, letošek nám určitě nevzal vítr z plachet Je pro nás spíše hnacím motorem,“ uzavřel Australan,
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.