Renault letos zažil těžký rok. V Poháru konstruktérů ho předstihl Mclaren, takže místo eliminace ztráty na nejlepší tři týmy potkal francouzskou automobilku v konečném pořadí propad. Daniel Ricciardo však svému současnému chlebodárci i nadále věří.
Australan Daniel Ricciardo přestoupil před touto sezonou z Red Bullu do Renaultu. Francouzská stáj sice je na cestě vzhůru, avšak dalo se čekat, že její konkurenceschopnost nebude na takové úrovni, jako tomu je v případě Rudých býků.
Tento předpoklad se potvrdil. Francouzská automobilka dokonce zaznamenala v relativní výkonnosti oproti loňsku určitý propad. Čtvrté místo v Poháru konstruktérů totiž obhájit nedokázala, neboť ji předstihl britský McLaren. Tohle zcela jistě nebylo to, v co by Daniel Ricciardo doufal. Však také dal zkušený Australan čas od času najevo svoji frustraci.
Jeho důvěrou v Renault, ale letošní ročník prý neotřásl. Tvrdí to alespoň v jednom z rozhovorů, kde se za letošním ročníkem ohlíží. „Vždycky čekáte nějaké pády, V každém týmu, ve kterém jsem byl jsem je čekal. Třeba Mercedes, který je zvyklý neustále vítězit, považuje za pád čtvrté místo. Je ale pravda, že jsem doufal v umístění mezi nejlepší pětkou,“ praví Ricciardo.
A skutečně Renault opravdu zažil několik pádů, ať už z důvodu nepřesvědčivé formy nebo skandálu ohledně nepovoleného brzdového systému. Ten mě za následek dodatečnou diskvalifikaci z GP Japonska.
„Věděli jsme, že vždy nebudeme mezi nejlepšími pěti, ale to, že jsme občas byli třeba čtrnáctí bylo trochu moc. Občas jsme se opravdu drbali na hlavách, pravda je taková, že jsme museli udělat spoustu práce,“ líčí.
Rodák z Perthu nicméně i nadále svému současnému zaměstnavateli věří. Renault oznámil, že příští rok pro něj bude přechodný, protože už nyní věnuje naprostou většinu svých sil sezoně 2021 a drastické změně technických pravidel. „Jsme na dobré cestě, abychom příští rok bojovali o pódiová umístění, letošek nám určitě nevzal vítr z plachet Je pro nás spíše hnacím motorem,“ uzavřel Australan,
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.