Mercedes hodlá podle svého technického ředitele Jamese Allisona během zimního období ve vývoji zabrat, aby příští rok přišel se silnější pohonnou jednotkou a podstatně rychlejším vozem.
Mercedes sice vyhrál svůj šestý mistrovský titul v řadě za sebou, Ferrari jej však v oblasti motoru překonalo a zlepšuje se také Red Bull s Maxem Verstappenem, který chce příští rok Lewise Hamiltona porazit a stát šampionem.
"Je to tak, už se nemůžeme obávat pouze Ferrari - také Red Bull je extrémně silným týmem. je nám jasné, že mezi dneškem a závodem v Melbourne 2020 musíme naše auto hodně zrychlit, pokud proti nim chceme mít šanci," uvědomuje si Allison.
WOW 🏆😍 WHAT. A. YEAR. 👊This historic sixth @F1 championship double wouldn’t have been possible without all of the incredible, talented individuals who make up this Team! To everyone across the factories in Brackley and Brixworth... Thank you! ❤️ #ATeamComeTrue pic.twitter.com/OjbV0PF26O
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) December 12, 2019"Neznamená to ale, že to bude jednoduché. Jde o tu nejvyšší výzvu," pokračuje opatrně. Stříbrné šípy tedy na pozadí nepolevují své úsilí a kromě šasi se soustředí i na pohonnou jednotku, kterou musí také podstatně vylepšit.
"Nemá to cenu spekulovat. Musíme se dívat sami na sebe a nalézt tolik výkonu motoru, kolik to během zimy jde. A zároveň skupina pro šasi prověří, jak můžeme efektivně snížit odpor," burcuje technický ředitel Mercedesu.
Ten se ziskem 739 bodů jasně ovládl také letošní sezónu Formule 1, když druhé Ferrari nasbíralo o 235 bodů méně a třetímu Red Bullu scházelo 322 bodů. Dominantnější sezónu zažil v roce 2016 kdy získal celkem 765 bodů.
Berger Hamiltonovi přestup k Ferrari nedoporučuje. ZatímPříští rok jeho sestava zůstává stejná, ale v potom by mohlo dojít ke změnám. V padoku se spekuluje o přestupu Hamiltona k Ferrari, bývalý pilot Gerhard Berger však šampionovi přestup zatím nedoporučuje: "Měl by jít k Ferrari, ale až poté, co překoná všechny rekordy."
"Předtím by to bylo příliš brzy, protože má kolem sebe fenomenální tým. Vítězný tým nikdy neopouštíte, zřejmě tedy pro to ještě nenastal ten správný okamžik... načasování musí být správné," popisuje Berger, jen moc rád vzpomíná na svou éru u Ferrari: "Miloval jsem italskou mentalitu, značku - a myslím, že Lewis by na tom byl podobně."
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.