Mercedes hodlá podle svého technického ředitele Jamese Allisona během zimního období ve vývoji zabrat, aby příští rok přišel se silnější pohonnou jednotkou a podstatně rychlejším vozem.
Mercedes sice vyhrál svůj šestý mistrovský titul v řadě za sebou, Ferrari jej však v oblasti motoru překonalo a zlepšuje se také Red Bull s Maxem Verstappenem, který chce příští rok Lewise Hamiltona porazit a stát šampionem.
"Je to tak, už se nemůžeme obávat pouze Ferrari - také Red Bull je extrémně silným týmem. je nám jasné, že mezi dneškem a závodem v Melbourne 2020 musíme naše auto hodně zrychlit, pokud proti nim chceme mít šanci," uvědomuje si Allison.
WOW 🏆😍 WHAT. A. YEAR. 👊This historic sixth @F1 championship double wouldn’t have been possible without all of the incredible, talented individuals who make up this Team! To everyone across the factories in Brackley and Brixworth... Thank you! ❤️ #ATeamComeTrue pic.twitter.com/OjbV0PF26O
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) December 12, 2019"Neznamená to ale, že to bude jednoduché. Jde o tu nejvyšší výzvu," pokračuje opatrně. Stříbrné šípy tedy na pozadí nepolevují své úsilí a kromě šasi se soustředí i na pohonnou jednotku, kterou musí také podstatně vylepšit.
"Nemá to cenu spekulovat. Musíme se dívat sami na sebe a nalézt tolik výkonu motoru, kolik to během zimy jde. A zároveň skupina pro šasi prověří, jak můžeme efektivně snížit odpor," burcuje technický ředitel Mercedesu.
Ten se ziskem 739 bodů jasně ovládl také letošní sezónu Formule 1, když druhé Ferrari nasbíralo o 235 bodů méně a třetímu Red Bullu scházelo 322 bodů. Dominantnější sezónu zažil v roce 2016 kdy získal celkem 765 bodů.
Berger Hamiltonovi přestup k Ferrari nedoporučuje. ZatímPříští rok jeho sestava zůstává stejná, ale v potom by mohlo dojít ke změnám. V padoku se spekuluje o přestupu Hamiltona k Ferrari, bývalý pilot Gerhard Berger však šampionovi přestup zatím nedoporučuje: "Měl by jít k Ferrari, ale až poté, co překoná všechny rekordy."
"Předtím by to bylo příliš brzy, protože má kolem sebe fenomenální tým. Vítězný tým nikdy neopouštíte, zřejmě tedy pro to ještě nenastal ten správný okamžik... načasování musí být správné," popisuje Berger, jen moc rád vzpomíná na svou éru u Ferrari: "Miloval jsem italskou mentalitu, značku - a myslím, že Lewis by na tom byl podobně."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.