Mercedes hodlá podle svého technického ředitele Jamese Allisona během zimního období ve vývoji zabrat, aby příští rok přišel se silnější pohonnou jednotkou a podstatně rychlejším vozem.
Mercedes sice vyhrál svůj šestý mistrovský titul v řadě za sebou, Ferrari jej však v oblasti motoru překonalo a zlepšuje se také Red Bull s Maxem Verstappenem, který chce příští rok Lewise Hamiltona porazit a stát šampionem.
"Je to tak, už se nemůžeme obávat pouze Ferrari - také Red Bull je extrémně silným týmem. je nám jasné, že mezi dneškem a závodem v Melbourne 2020 musíme naše auto hodně zrychlit, pokud proti nim chceme mít šanci," uvědomuje si Allison.
WOW 🏆😍 WHAT. A. YEAR. 👊This historic sixth @F1 championship double wouldn’t have been possible without all of the incredible, talented individuals who make up this Team! To everyone across the factories in Brackley and Brixworth... Thank you! ❤️ #ATeamComeTrue pic.twitter.com/OjbV0PF26O
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) December 12, 2019"Neznamená to ale, že to bude jednoduché. Jde o tu nejvyšší výzvu," pokračuje opatrně. Stříbrné šípy tedy na pozadí nepolevují své úsilí a kromě šasi se soustředí i na pohonnou jednotku, kterou musí také podstatně vylepšit.
"Nemá to cenu spekulovat. Musíme se dívat sami na sebe a nalézt tolik výkonu motoru, kolik to během zimy jde. A zároveň skupina pro šasi prověří, jak můžeme efektivně snížit odpor," burcuje technický ředitel Mercedesu.
Ten se ziskem 739 bodů jasně ovládl také letošní sezónu Formule 1, když druhé Ferrari nasbíralo o 235 bodů méně a třetímu Red Bullu scházelo 322 bodů. Dominantnější sezónu zažil v roce 2016 kdy získal celkem 765 bodů.
Berger Hamiltonovi přestup k Ferrari nedoporučuje. ZatímPříští rok jeho sestava zůstává stejná, ale v potom by mohlo dojít ke změnám. V padoku se spekuluje o přestupu Hamiltona k Ferrari, bývalý pilot Gerhard Berger však šampionovi přestup zatím nedoporučuje: "Měl by jít k Ferrari, ale až poté, co překoná všechny rekordy."
"Předtím by to bylo příliš brzy, protože má kolem sebe fenomenální tým. Vítězný tým nikdy neopouštíte, zřejmě tedy pro to ještě nenastal ten správný okamžik... načasování musí být správné," popisuje Berger, jen moc rád vzpomíná na svou éru u Ferrari: "Miloval jsem italskou mentalitu, značku - a myslím, že Lewis by na tom byl podobně."
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.