Co zamýšlí Sebastian Vettel pro sezonu 2021? Dle slov Eddieho Jordana je to konec aktivní kariéry. Do kdy chce mít Ferrari o budoucnosti jasno?
Jaká bude budoucnost Sebastiana Vettela? To je otázka, na kterou se snaží nalézt odpověď velká spousta fanoušků i odborníků. Však už jsme zaslechli mnoho hypotéz na toto téma. Pravdou je, že čtyřnásobnému světovému šampionovi končí po sezoně 2020 smlouva s Ferrari a to, jestli bude spolupráce prodloužena, je nyní zahaleno velkou rouškou tajemství.
Vettel neprožil dobrý ročník, ostatně to celé Ferrari. Místo útoku na mistrovský titul se rudé vozy trápily. Nakonec sice získaly tří vítězství, ale to je pro stáj z Maranella, která má rok, co rok mistrovské ambice, setsakramentsky málo. Sám Němec se během sezony navíc dopustil několika větších či menších jezdeckých chyb. Jeho status týmové jedničky je po příchodu mladého Leclerca v ohrožení, což může podle mnohých vést k odchodu z týmu.
Eddie Jordan si myslí, že Vettel po sezoně 2020 ukončí kariéru. „Vettel půjde po sezoně 2020 do důchodu,“ nechal se slyšet Jordan. Zároveň se objevily spekulace, že by mohl po službách staršího z jezdců Ferrari sáhnout Red Bull. Vždyť společně s Vettelem slavila rakouská stáj čtyři mistrovské tituly. To ale jednasedmdesátiletý Ir nepovažuje za pravděpodobné. Důvod? Max Verstappen. Podle Jordana by totiž mladý Holanďan v interním týmovém souboji Sebastiana zastínil.
Ferrari by chtělo mít o své jezdecké sestavě pro rok 2021 jasno po GP Španělska příštího roku. To je nezvykle brzy, avšak přesně takto nyní dle všeho vypadají aktuální plány
„Někdy na začátku května příštího roku, chceme vědět, jak bude vypadat naše budoucnost pro sezonu 2021, Ferrari má velkou výhodu v tom, že je u všech jezdců velmi oblíbené, potřebujeme vědět, jak on (Vettel), vidí svou budoucnost, také jde o to, jak ji uvidíme my,“ říká šéf týmu Mattia Binotto.
Z jeho pohledu bude důležité, jakou bude mít Němec do budoucna motivaci a samozřejmě také to, jaké bude podávat výkony.
To vše v době, kdy se začíná nahlas mluvit o tom, že má do Ferrari namířeno Lewis Hamilton. Šestinásobný mistr světa potvrdil, že měl s čelními představiteli italské stáje schůzku, šlo však prý spíše o zdvořilostní akt.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.