Co zamýšlí Sebastian Vettel pro sezonu 2021? Dle slov Eddieho Jordana je to konec aktivní kariéry. Do kdy chce mít Ferrari o budoucnosti jasno?
Jaká bude budoucnost Sebastiana Vettela? To je otázka, na kterou se snaží nalézt odpověď velká spousta fanoušků i odborníků. Však už jsme zaslechli mnoho hypotéz na toto téma. Pravdou je, že čtyřnásobnému světovému šampionovi končí po sezoně 2020 smlouva s Ferrari a to, jestli bude spolupráce prodloužena, je nyní zahaleno velkou rouškou tajemství.
Vettel neprožil dobrý ročník, ostatně to celé Ferrari. Místo útoku na mistrovský titul se rudé vozy trápily. Nakonec sice získaly tří vítězství, ale to je pro stáj z Maranella, která má rok, co rok mistrovské ambice, setsakramentsky málo. Sám Němec se během sezony navíc dopustil několika větších či menších jezdeckých chyb. Jeho status týmové jedničky je po příchodu mladého Leclerca v ohrožení, což může podle mnohých vést k odchodu z týmu.
Eddie Jordan si myslí, že Vettel po sezoně 2020 ukončí kariéru. „Vettel půjde po sezoně 2020 do důchodu,“ nechal se slyšet Jordan. Zároveň se objevily spekulace, že by mohl po službách staršího z jezdců Ferrari sáhnout Red Bull. Vždyť společně s Vettelem slavila rakouská stáj čtyři mistrovské tituly. To ale jednasedmdesátiletý Ir nepovažuje za pravděpodobné. Důvod? Max Verstappen. Podle Jordana by totiž mladý Holanďan v interním týmovém souboji Sebastiana zastínil.
Ferrari by chtělo mít o své jezdecké sestavě pro rok 2021 jasno po GP Španělska příštího roku. To je nezvykle brzy, avšak přesně takto nyní dle všeho vypadají aktuální plány
„Někdy na začátku května příštího roku, chceme vědět, jak bude vypadat naše budoucnost pro sezonu 2021, Ferrari má velkou výhodu v tom, že je u všech jezdců velmi oblíbené, potřebujeme vědět, jak on (Vettel), vidí svou budoucnost, také jde o to, jak ji uvidíme my,“ říká šéf týmu Mattia Binotto.
Z jeho pohledu bude důležité, jakou bude mít Němec do budoucna motivaci a samozřejmě také to, jaké bude podávat výkony.
To vše v době, kdy se začíná nahlas mluvit o tom, že má do Ferrari namířeno Lewis Hamilton. Šestinásobný mistr světa potvrdil, že měl s čelními představiteli italské stáje schůzku, šlo však prý spíše o zdvořilostní akt.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.