Týmy včera jednomyslně hlasovaly proti původnímu plánu jít do nové sezóny s nově vyvinutými pneumatikami pro rok 2020. Nakonec se rozhodly zůstat u těch "starých" (letošních), což je podle šéfa Formule 1 Rosse Brawna chyba.
Týmy s nově vyvinutými pneumatikami nebyly spokojeny ani v dvoudenním testu v Abú Zabí. Ty jim nabízely širší provozní rámec, větší stabilitu, nižší teplotní degradaci, byť na úkor špičkové výkonnosti.
Problém pro ně byla i odlišná konstrukce a trochu jiný tvar pneumatiky, kvůli němuž by musely upravovat aerodynamiku svých vozů pro příští sezónu. A ty už jsou v pokročilých fázích vývoje.
Brawn je nicméně jejich rozhodnutím zklamaný, podle něj to je zkrátka "velmi jednoduché kritizovat" práci, kterou Pirelli odvádí pro Formuli 1. "Odvedli dobrou práci v sérii jednoho výrobce, protože když vyhráváte, tak nemůže vyhrát nikdo jiný, ale když se objeví problém, tak jste středem pozornosti. Proto si myslím, že to je trochu nefér je příliš kritizovat, protože podle mě odvádějí hodně dobrou práci."
"Pneumatiky jsou spolehlivé. Nikdo nikdy neřekl: 'Ou, tentokrát mám špatnou sadu pirellek, tak předchozí byla lepší.' Konzistence je pozoruhodně dobrá. U většiny sérií s jedním výrobcem si pořád stěžovali na to, že jedna sada pneumatik je lepší než jiné. Tohle v F1 nikdy neslyšíte. Proto bych Pirelli nekritizoval," říká šéf F1.
Nové pneumatiky připravené pro rok 2020 podle něj byly lepší, ale týmy je zavrhly kvůli jejich zmíněnému odlišnému tvaru, aby nemusely přerušovat vývoj svých monopostů.
"Nešťastnou věcí byl cíl pro rok 2020, aby se piloti mohli více naklonit na pneumatiky, což jim mělo pomoci v těchto závodních pneumatikách. Nebylo to proto, aby byli rychlejší. Mohli být pomalejší - nebylo řečeno nic o tom, že by nemohli být pomalejší než nyní," vysvětluje Brawn.
"Ale potřebovali více vyhovět tomu, co požadovali piloti, což byla pneumatika, o kterou by se mohli více opřít a jezdit tvrději, aniž by ztráceli výkonnost. A rozhodně máme známky toho, že se jim [Pirelli] to povedlo," upozorňuje na úspěšnost vývoje italského výrobce.
"Jenže se zdá, že změna konstrukce, díky níž toho dosáhli, měla dopad na aerodynamiku některých týmů. Jelikož bočnice a deformace pneumatiky byla odlišná, tak to některá auta rozhodilo. Nemyslím si, že to některé týmy chtěly řešit, protože šlo tak trochu o neúmyslný následek změny konstrukce," zdůvodňuje včerejší hlasování týmů.
"Já byl dal přednost tomu, aby se setrvalo a zůstalo u pneumatik 2020 a aby se tyto potíže vyřešili, protože podle mě Pirelli cíle splnilo. Jenže šlo o rozhodnutí týmů, proto je to pryč," dodává 65letý šéf skupiny Formule 1, jenž dříve pracoval u Benettonu (1991 - 1996), Ferrari (1997 - 2006), Hondy (2008), Brawnu GP (2009) a Mercedesu (2010 - 2013).
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.