Týmy včera jednomyslně hlasovaly proti původnímu plánu jít do nové sezóny s nově vyvinutými pneumatikami pro rok 2020. Nakonec se rozhodly zůstat u těch "starých" (letošních), což je podle šéfa Formule 1 Rosse Brawna chyba.
Týmy s nově vyvinutými pneumatikami nebyly spokojeny ani v dvoudenním testu v Abú Zabí. Ty jim nabízely širší provozní rámec, větší stabilitu, nižší teplotní degradaci, byť na úkor špičkové výkonnosti.
Problém pro ně byla i odlišná konstrukce a trochu jiný tvar pneumatiky, kvůli němuž by musely upravovat aerodynamiku svých vozů pro příští sezónu. A ty už jsou v pokročilých fázích vývoje.
Brawn je nicméně jejich rozhodnutím zklamaný, podle něj to je zkrátka "velmi jednoduché kritizovat" práci, kterou Pirelli odvádí pro Formuli 1. "Odvedli dobrou práci v sérii jednoho výrobce, protože když vyhráváte, tak nemůže vyhrát nikdo jiný, ale když se objeví problém, tak jste středem pozornosti. Proto si myslím, že to je trochu nefér je příliš kritizovat, protože podle mě odvádějí hodně dobrou práci."
"Pneumatiky jsou spolehlivé. Nikdo nikdy neřekl: 'Ou, tentokrát mám špatnou sadu pirellek, tak předchozí byla lepší.' Konzistence je pozoruhodně dobrá. U většiny sérií s jedním výrobcem si pořád stěžovali na to, že jedna sada pneumatik je lepší než jiné. Tohle v F1 nikdy neslyšíte. Proto bych Pirelli nekritizoval," říká šéf F1.
Nové pneumatiky připravené pro rok 2020 podle něj byly lepší, ale týmy je zavrhly kvůli jejich zmíněnému odlišnému tvaru, aby nemusely přerušovat vývoj svých monopostů.
"Nešťastnou věcí byl cíl pro rok 2020, aby se piloti mohli více naklonit na pneumatiky, což jim mělo pomoci v těchto závodních pneumatikách. Nebylo to proto, aby byli rychlejší. Mohli být pomalejší - nebylo řečeno nic o tom, že by nemohli být pomalejší než nyní," vysvětluje Brawn.
"Ale potřebovali více vyhovět tomu, co požadovali piloti, což byla pneumatika, o kterou by se mohli více opřít a jezdit tvrději, aniž by ztráceli výkonnost. A rozhodně máme známky toho, že se jim [Pirelli] to povedlo," upozorňuje na úspěšnost vývoje italského výrobce.
"Jenže se zdá, že změna konstrukce, díky níž toho dosáhli, měla dopad na aerodynamiku některých týmů. Jelikož bočnice a deformace pneumatiky byla odlišná, tak to některá auta rozhodilo. Nemyslím si, že to některé týmy chtěly řešit, protože šlo tak trochu o neúmyslný následek změny konstrukce," zdůvodňuje včerejší hlasování týmů.
"Já byl dal přednost tomu, aby se setrvalo a zůstalo u pneumatik 2020 a aby se tyto potíže vyřešili, protože podle mě Pirelli cíle splnilo. Jenže šlo o rozhodnutí týmů, proto je to pryč," dodává 65letý šéf skupiny Formule 1, jenž dříve pracoval u Benettonu (1991 - 1996), Ferrari (1997 - 2006), Hondy (2008), Brawnu GP (2009) a Mercedesu (2010 - 2013).
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.