Vrátí se Fernando Alonso do Formule 1? Martin Brundle tvrdí, že zkušený Španěl mu myšlenky na svůj comeback V Abú Zabí potvrdil.
Sága kolem Fernanda Alonsa začíná spíše už připomínat nekonečný příběh. Dvojnásobný mistr světa z let 2005 a 2006 s Renaultem opustil královnu motorsportu takřka přesně před rokem. Jeho doposud posledním závodem mezi nejrychlejšími monoposty světa je loňská GP Abú Zabí. Právě tehdy dal nyní osmatřicetiletý Španěl sbohem Mclarenu, potažmo celé Formuli 1. Zatím bez návratu.
Věci se však mohou měnit velice rychle, ostatně to už v životě zažil asi každý z nás. A upřímně řečeno, Alonsův návrat by nebyl zrovna dvakrát překvapivý. Existují i mnohem méně pravděpodobné události, například, že zítra vyhrajete v loterii.
Ale vážně. Sám Alonso se netají svými myšlenkami na comeback. Jeho očekávání se upínají především k revoluční sezoně 2021. Tehdy vstoupí v platnost nová technická pravidla, která by měla drastickým způsobem změnit Formuli 1. Závodění by mělo být zajímavější, pestřejší a snad i intenzivnější. Mimochodem, právě tyhle atributy někdejší pilot Renaultu, McLarenu či Ferrari při svém odchodu z královny motorsportu postrádal.
Rodák z Ovieda se navíc nechal několikrát slyšet, že jeho podmínkou je konkurenceschopný vůz. Asi se není co divit, když vezmeme do úvahy čtyři roky dlouhé trápení s McLarenem, kdy se Alonso potácel v hloubi pole bez možnosti radikálního zlepšení.
Na Formuli 1 však nezanevřel. Velké ceny i nadále sleduje a když má možnost, tak je navštíví rovněž osobně. Tak jako GP Abú Zabí, která se jela o minulém víkendu
A právě při této příležitosti se měl ostřílený španělský bard svěřit se svými plány na návrat. Tvrdí to alespoň bývalý závodník a současný televizní analytik Martin Brundle. „Fernando Alonso mi na startovním roštu v Abú Zabí potvrdil, že se během roku 2021 chce vrátit, myslím si, že by k tomu mohlo dojít s Renaultem,“ uvažuje Brit.
Rozhodně by to nebyl první případ, kdy se šampion vrací po několikaleté přestávce do kolotoče Velkých cen. Jmenujme si Alaina Prosta – jeho pauzu v roce 1992 a následný comeback pro rok 1993 s Wiliamsem, který si „Profesor“, jak se Prostovi přezdívá osladil ziskem čtvrtého titulu mistra světa.
Podobnou cestu zvolil o dekádu později také Michael Schumacher. Německá legenda našeho sportu odjela svůj poslední závod kariéry roku 2006. Alespoň to tak vypadalo než se stále ještě nejúspěšnější jezdec historie Formule 1 upsal pro ročník 2010 Mercedesu.
Bude jejich kroky následovat Fernando Alonso?
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.