Vrátí se Fernando Alonso do Formule 1? Martin Brundle tvrdí, že zkušený Španěl mu myšlenky na svůj comeback V Abú Zabí potvrdil.
Sága kolem Fernanda Alonsa začíná spíše už připomínat nekonečný příběh. Dvojnásobný mistr světa z let 2005 a 2006 s Renaultem opustil královnu motorsportu takřka přesně před rokem. Jeho doposud posledním závodem mezi nejrychlejšími monoposty světa je loňská GP Abú Zabí. Právě tehdy dal nyní osmatřicetiletý Španěl sbohem Mclarenu, potažmo celé Formuli 1. Zatím bez návratu.
Věci se však mohou měnit velice rychle, ostatně to už v životě zažil asi každý z nás. A upřímně řečeno, Alonsův návrat by nebyl zrovna dvakrát překvapivý. Existují i mnohem méně pravděpodobné události, například, že zítra vyhrajete v loterii.
Ale vážně. Sám Alonso se netají svými myšlenkami na comeback. Jeho očekávání se upínají především k revoluční sezoně 2021. Tehdy vstoupí v platnost nová technická pravidla, která by měla drastickým způsobem změnit Formuli 1. Závodění by mělo být zajímavější, pestřejší a snad i intenzivnější. Mimochodem, právě tyhle atributy někdejší pilot Renaultu, McLarenu či Ferrari při svém odchodu z královny motorsportu postrádal.
Rodák z Ovieda se navíc nechal několikrát slyšet, že jeho podmínkou je konkurenceschopný vůz. Asi se není co divit, když vezmeme do úvahy čtyři roky dlouhé trápení s McLarenem, kdy se Alonso potácel v hloubi pole bez možnosti radikálního zlepšení.
Na Formuli 1 však nezanevřel. Velké ceny i nadále sleduje a když má možnost, tak je navštíví rovněž osobně. Tak jako GP Abú Zabí, která se jela o minulém víkendu
A právě při této příležitosti se měl ostřílený španělský bard svěřit se svými plány na návrat. Tvrdí to alespoň bývalý závodník a současný televizní analytik Martin Brundle. „Fernando Alonso mi na startovním roštu v Abú Zabí potvrdil, že se během roku 2021 chce vrátit, myslím si, že by k tomu mohlo dojít s Renaultem,“ uvažuje Brit.
Rozhodně by to nebyl první případ, kdy se šampion vrací po několikaleté přestávce do kolotoče Velkých cen. Jmenujme si Alaina Prosta – jeho pauzu v roce 1992 a následný comeback pro rok 1993 s Wiliamsem, který si „Profesor“, jak se Prostovi přezdívá osladil ziskem čtvrtého titulu mistra světa.
Podobnou cestu zvolil o dekádu později také Michael Schumacher. Německá legenda našeho sportu odjela svůj poslední závod kariéry roku 2006. Alespoň to tak vypadalo než se stále ještě nejúspěšnější jezdec historie Formule 1 upsal pro ročník 2010 Mercedesu.
Bude jejich kroky následovat Fernando Alonso?
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.