Vrátí se Fernando Alonso do Formule 1? Martin Brundle tvrdí, že zkušený Španěl mu myšlenky na svůj comeback V Abú Zabí potvrdil.
Sága kolem Fernanda Alonsa začíná spíše už připomínat nekonečný příběh. Dvojnásobný mistr světa z let 2005 a 2006 s Renaultem opustil královnu motorsportu takřka přesně před rokem. Jeho doposud posledním závodem mezi nejrychlejšími monoposty světa je loňská GP Abú Zabí. Právě tehdy dal nyní osmatřicetiletý Španěl sbohem Mclarenu, potažmo celé Formuli 1. Zatím bez návratu.
Věci se však mohou měnit velice rychle, ostatně to už v životě zažil asi každý z nás. A upřímně řečeno, Alonsův návrat by nebyl zrovna dvakrát překvapivý. Existují i mnohem méně pravděpodobné události, například, že zítra vyhrajete v loterii.
Ale vážně. Sám Alonso se netají svými myšlenkami na comeback. Jeho očekávání se upínají především k revoluční sezoně 2021. Tehdy vstoupí v platnost nová technická pravidla, která by měla drastickým způsobem změnit Formuli 1. Závodění by mělo být zajímavější, pestřejší a snad i intenzivnější. Mimochodem, právě tyhle atributy někdejší pilot Renaultu, McLarenu či Ferrari při svém odchodu z královny motorsportu postrádal.
Rodák z Ovieda se navíc nechal několikrát slyšet, že jeho podmínkou je konkurenceschopný vůz. Asi se není co divit, když vezmeme do úvahy čtyři roky dlouhé trápení s McLarenem, kdy se Alonso potácel v hloubi pole bez možnosti radikálního zlepšení.
Na Formuli 1 však nezanevřel. Velké ceny i nadále sleduje a když má možnost, tak je navštíví rovněž osobně. Tak jako GP Abú Zabí, která se jela o minulém víkendu
A právě při této příležitosti se měl ostřílený španělský bard svěřit se svými plány na návrat. Tvrdí to alespoň bývalý závodník a současný televizní analytik Martin Brundle. „Fernando Alonso mi na startovním roštu v Abú Zabí potvrdil, že se během roku 2021 chce vrátit, myslím si, že by k tomu mohlo dojít s Renaultem,“ uvažuje Brit.
Rozhodně by to nebyl první případ, kdy se šampion vrací po několikaleté přestávce do kolotoče Velkých cen. Jmenujme si Alaina Prosta – jeho pauzu v roce 1992 a následný comeback pro rok 1993 s Wiliamsem, který si „Profesor“, jak se Prostovi přezdívá osladil ziskem čtvrtého titulu mistra světa.
Podobnou cestu zvolil o dekádu později také Michael Schumacher. Německá legenda našeho sportu odjela svůj poslední závod kariéry roku 2006. Alespoň to tak vypadalo než se stále ještě nejúspěšnější jezdec historie Formule 1 upsal pro ročník 2010 Mercedesu.
Bude jejich kroky následovat Fernando Alonso?
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.