Vrátí se Fernando Alonso do Formule 1? Martin Brundle tvrdí, že zkušený Španěl mu myšlenky na svůj comeback V Abú Zabí potvrdil.
Sága kolem Fernanda Alonsa začíná spíše už připomínat nekonečný příběh. Dvojnásobný mistr světa z let 2005 a 2006 s Renaultem opustil královnu motorsportu takřka přesně před rokem. Jeho doposud posledním závodem mezi nejrychlejšími monoposty světa je loňská GP Abú Zabí. Právě tehdy dal nyní osmatřicetiletý Španěl sbohem Mclarenu, potažmo celé Formuli 1. Zatím bez návratu.
Věci se však mohou měnit velice rychle, ostatně to už v životě zažil asi každý z nás. A upřímně řečeno, Alonsův návrat by nebyl zrovna dvakrát překvapivý. Existují i mnohem méně pravděpodobné události, například, že zítra vyhrajete v loterii.
Ale vážně. Sám Alonso se netají svými myšlenkami na comeback. Jeho očekávání se upínají především k revoluční sezoně 2021. Tehdy vstoupí v platnost nová technická pravidla, která by měla drastickým způsobem změnit Formuli 1. Závodění by mělo být zajímavější, pestřejší a snad i intenzivnější. Mimochodem, právě tyhle atributy někdejší pilot Renaultu, McLarenu či Ferrari při svém odchodu z královny motorsportu postrádal.
Rodák z Ovieda se navíc nechal několikrát slyšet, že jeho podmínkou je konkurenceschopný vůz. Asi se není co divit, když vezmeme do úvahy čtyři roky dlouhé trápení s McLarenem, kdy se Alonso potácel v hloubi pole bez možnosti radikálního zlepšení.
Na Formuli 1 však nezanevřel. Velké ceny i nadále sleduje a když má možnost, tak je navštíví rovněž osobně. Tak jako GP Abú Zabí, která se jela o minulém víkendu
A právě při této příležitosti se měl ostřílený španělský bard svěřit se svými plány na návrat. Tvrdí to alespoň bývalý závodník a současný televizní analytik Martin Brundle. „Fernando Alonso mi na startovním roštu v Abú Zabí potvrdil, že se během roku 2021 chce vrátit, myslím si, že by k tomu mohlo dojít s Renaultem,“ uvažuje Brit.
Rozhodně by to nebyl první případ, kdy se šampion vrací po několikaleté přestávce do kolotoče Velkých cen. Jmenujme si Alaina Prosta – jeho pauzu v roce 1992 a následný comeback pro rok 1993 s Wiliamsem, který si „Profesor“, jak se Prostovi přezdívá osladil ziskem čtvrtého titulu mistra světa.
Podobnou cestu zvolil o dekádu později také Michael Schumacher. Německá legenda našeho sportu odjela svůj poslední závod kariéry roku 2006. Alespoň to tak vypadalo než se stále ještě nejúspěšnější jezdec historie Formule 1 upsal pro ročník 2010 Mercedesu.
Bude jejich kroky následovat Fernando Alonso?
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.