Prohra Ferrari s Mercedesem o letošní titul se nezrodila v průběhu sezóny na závodních tratích, ale kvůli špatnému konceptu již před sezónou při navrhování monopostu SF90.
Ani letos se to rudému týmu nepovedlo. Na mistrovský titul čeká již 10 let, zatímco Stříbrné šípy jej získaly pošesté v řadě za sebou. Rozdíl mezi nimi činil po Velké ceně Abú Zabí 235 bodů.
"Myslím, že jsme to prohráli loni, když jsme navrhovali toto auto, protože jsme konec konců nebyli konkurenceschopni už na začátku sezóny. A má to své důvody," popisuje šéf Ferrari Mattia Binotto, jenž převzal letos v lednu otěže týmu po Mauriziovi Arrivabenem.
Jejich monopost sice dominoval v předsezónních testech ve Španělsku, ale v prvním závodě přišlo vystřízlivění, když v Austrálii za Mercedesem výrazně zaostával. Nejlépe se SF90 dařilo na okruzích s dlouhými rovinkami vyžadujícími maximální výkon motoru - např. ve Spa a v Monze.
Za tím byla zvolená konstrukční filozofie, která upřednostnila maximální rychlost na rovinkách na úkor špičkového přítlaku, kterým pro změnu oplýval vůz Mercedesu W10.
"Náš návrh nebyl tak dobrý jako u našich hlavních soupeřů. Podle mě je to dáno tím," uznává Binotto. Tým často doplácel i na chyby pilotů či špatná strategická rozhodnutí na boxové zídce.
"Šlo o intenzivní sezónu. Měli jsme hodně co dělat. Restrukturalizovali a reorganizovali jsme tým. Mezitím si však myslím, že jsme se pokoušeli vyřešit a zlepšit auto, a do určité míry se nám to během sezóny zkrátka podařilo," pokračuje.
"Teď je po sezóně, jdeme na tu příští," dodává Binotto, jenž do týmu přivedl zpět svého bývalého hlavního konstruktéra Simona Restu, jenž loni přešel k Alfě Romeo. Podaří se jim během zimy najít ve vývoji tu správnou cestu a přijít příští rok konečně s vítězným autem?
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.