V úterý se v Abú Zabí intenzívně testovalo, nejrychlejší čas zajel na letošních pneumatikách Valtteri Bottas s mistrovským Mercedesem.
Finský jezdec dosáhl času 1:37,124 na letošní C4 sadě, celkem přitom zvládl slušných 138 kol. Pro srovnání uvádím nejrychlejší kolo Hamiltona z nedělního závodu: 1:39,283 min.
Druhý Vettel byl o téměř 8 desetin pomalejší, což se mu podařilo s novou nejměkčí sadou (C5) pneumatik. Seb se v jednu chvíli roztočil po kontaktu s Pérezem (viz video níže).
Za nimi se seřadili Kvjat s Toro Rosso, zmíněný Pérez s Racing Pointem, Grosjean s Haasem a Norris s McLarenem - všichni na nové nejměkčí C5 sadě. Lando už byl o 2,6 sekundy zpět.
Celkem se dnes do testování zapojilo 12 jezdců, z toho 2 nováčci: Gelael u Toro Rosso a Nissany - tento Izraelec jezdil odpoledne u Williamsu s vozem F1 vůbec poprvé. Svým časem 1:44,760 se zařadil na poslední příčku, k dispozici měl přitom středně-tvrdou (C3), novou směs pneumatik Pirelli.
Nejvíce kol ujel Verstappen - 153 kol představuje téměř trojnásobek nedělní Velké ceny Abú Zabí. Během svého nejlepšího pokusu nazul novou C3 směs, čas 1:39,926 mu stačil na 7. místo.
Spot the new boy @WilliamsRacing @RoyNissany pic.twitter.com/gjFyQsCbU1
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) December 3, 2019Pro Renault dnes začal pracovat mladík Mercedesu Ocon, jenž skončil hned za Maxem - kvůli problému se svou sedačkou ale neujel tolik kol, kolik by si přál. V kokpitu příští rok nahradí Hülkenberga. Během dne nedošlo k žádným přerušením a většina týmů zvládla přes 100 kol.
Testování zítra pokračuje druhým a zároveň letošním posledním dnem, kdy budou monoposty k vidění na závodním okruhu.
Tweety z úterního testování:
Last word from @ValtteriBottas after 138 laps of #F1Testing in Abu Dhabi! Catch you in Malaysia tomorrow for the @PET_Motorsports celebrations, VB 👊 pic.twitter.com/4Ed0PwxTHg
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) December 3, 2019Contact between Checo and Seb! 🔄#F1Testing 🇦🇪 pic.twitter.com/mgTrKXKorU
— Formula 1 (@F1) December 3, 2019Sebastian Vettel ends today's testing day on P2 with a time of 1:37.991, having completed 136 laps.Farewell, Lina 🏎 #F1Testing 🇦🇪 #Seb5 #F1 pic.twitter.com/azHeur5DOp
— Sebastian Vettel #5 (@sebvettelnews) December 3, 2019That's a wrap. 👏125 laps on the board for @LandoNorris today. Nice work, team. 🤜🤛#AbuDhabiGP @pirellisport pic.twitter.com/xa42GxBjB3
— McLaren (@McLarenF1) December 3, 2019☀️ has turned into 🌓, it’s the end of Day 1 for #AbuDhabiTest! 7️⃣7️⃣ laps for @OconEsteban P8️⃣ with ⏱ 1:39.962 #RSspirit #F1Testing pic.twitter.com/rPPnK8Awoa
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) December 3, 2019Our first day of testing ends up a little bit earlier due to a technical issue. Still a productive day of work for Kimi and the crew with plenty of data collected. More to come tomorrow with @Anto_Giovinazzi in the car! 🇮🇹#AbuDhabiTest pic.twitter.com/KIKgjtmVH1
— Alfa Romeo Racing (@alfaromeoracing) December 3, 2019Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.