V úterý se v Abú Zabí intenzívně testovalo, nejrychlejší čas zajel na letošních pneumatikách Valtteri Bottas s mistrovským Mercedesem.
Finský jezdec dosáhl času 1:37,124 na letošní C4 sadě, celkem přitom zvládl slušných 138 kol. Pro srovnání uvádím nejrychlejší kolo Hamiltona z nedělního závodu: 1:39,283 min.
Druhý Vettel byl o téměř 8 desetin pomalejší, což se mu podařilo s novou nejměkčí sadou (C5) pneumatik. Seb se v jednu chvíli roztočil po kontaktu s Pérezem (viz video níže).
Za nimi se seřadili Kvjat s Toro Rosso, zmíněný Pérez s Racing Pointem, Grosjean s Haasem a Norris s McLarenem - všichni na nové nejměkčí C5 sadě. Lando už byl o 2,6 sekundy zpět.
Celkem se dnes do testování zapojilo 12 jezdců, z toho 2 nováčci: Gelael u Toro Rosso a Nissany - tento Izraelec jezdil odpoledne u Williamsu s vozem F1 vůbec poprvé. Svým časem 1:44,760 se zařadil na poslední příčku, k dispozici měl přitom středně-tvrdou (C3), novou směs pneumatik Pirelli.
Nejvíce kol ujel Verstappen - 153 kol představuje téměř trojnásobek nedělní Velké ceny Abú Zabí. Během svého nejlepšího pokusu nazul novou C3 směs, čas 1:39,926 mu stačil na 7. místo.
Spot the new boy @WilliamsRacing @RoyNissany pic.twitter.com/gjFyQsCbU1
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) December 3, 2019Pro Renault dnes začal pracovat mladík Mercedesu Ocon, jenž skončil hned za Maxem - kvůli problému se svou sedačkou ale neujel tolik kol, kolik by si přál. V kokpitu příští rok nahradí Hülkenberga. Během dne nedošlo k žádným přerušením a většina týmů zvládla přes 100 kol.
Testování zítra pokračuje druhým a zároveň letošním posledním dnem, kdy budou monoposty k vidění na závodním okruhu.
Tweety z úterního testování:
Last word from @ValtteriBottas after 138 laps of #F1Testing in Abu Dhabi! Catch you in Malaysia tomorrow for the @PET_Motorsports celebrations, VB 👊 pic.twitter.com/4Ed0PwxTHg
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) December 3, 2019Contact between Checo and Seb! 🔄#F1Testing 🇦🇪 pic.twitter.com/mgTrKXKorU
— Formula 1 (@F1) December 3, 2019Sebastian Vettel ends today's testing day on P2 with a time of 1:37.991, having completed 136 laps.Farewell, Lina 🏎 #F1Testing 🇦🇪 #Seb5 #F1 pic.twitter.com/azHeur5DOp
— Sebastian Vettel #5 (@sebvettelnews) December 3, 2019That's a wrap. 👏125 laps on the board for @LandoNorris today. Nice work, team. 🤜🤛#AbuDhabiGP @pirellisport pic.twitter.com/xa42GxBjB3
— McLaren (@McLarenF1) December 3, 2019☀️ has turned into 🌓, it’s the end of Day 1 for #AbuDhabiTest! 7️⃣7️⃣ laps for @OconEsteban P8️⃣ with ⏱ 1:39.962 #RSspirit #F1Testing pic.twitter.com/rPPnK8Awoa
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) December 3, 2019Our first day of testing ends up a little bit earlier due to a technical issue. Still a productive day of work for Kimi and the crew with plenty of data collected. More to come tomorrow with @Anto_Giovinazzi in the car! 🇮🇹#AbuDhabiTest pic.twitter.com/KIKgjtmVH1
— Alfa Romeo Racing (@alfaromeoracing) December 3, 2019Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.