V úterý se v Abú Zabí intenzívně testovalo, nejrychlejší čas zajel na letošních pneumatikách Valtteri Bottas s mistrovským Mercedesem.
Finský jezdec dosáhl času 1:37,124 na letošní C4 sadě, celkem přitom zvládl slušných 138 kol. Pro srovnání uvádím nejrychlejší kolo Hamiltona z nedělního závodu: 1:39,283 min.
Druhý Vettel byl o téměř 8 desetin pomalejší, což se mu podařilo s novou nejměkčí sadou (C5) pneumatik. Seb se v jednu chvíli roztočil po kontaktu s Pérezem (viz video níže).
Za nimi se seřadili Kvjat s Toro Rosso, zmíněný Pérez s Racing Pointem, Grosjean s Haasem a Norris s McLarenem - všichni na nové nejměkčí C5 sadě. Lando už byl o 2,6 sekundy zpět.
Celkem se dnes do testování zapojilo 12 jezdců, z toho 2 nováčci: Gelael u Toro Rosso a Nissany - tento Izraelec jezdil odpoledne u Williamsu s vozem F1 vůbec poprvé. Svým časem 1:44,760 se zařadil na poslední příčku, k dispozici měl přitom středně-tvrdou (C3), novou směs pneumatik Pirelli.
Nejvíce kol ujel Verstappen - 153 kol představuje téměř trojnásobek nedělní Velké ceny Abú Zabí. Během svého nejlepšího pokusu nazul novou C3 směs, čas 1:39,926 mu stačil na 7. místo.
Spot the new boy @WilliamsRacing @RoyNissany pic.twitter.com/gjFyQsCbU1
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) December 3, 2019Pro Renault dnes začal pracovat mladík Mercedesu Ocon, jenž skončil hned za Maxem - kvůli problému se svou sedačkou ale neujel tolik kol, kolik by si přál. V kokpitu příští rok nahradí Hülkenberga. Během dne nedošlo k žádným přerušením a většina týmů zvládla přes 100 kol.
Testování zítra pokračuje druhým a zároveň letošním posledním dnem, kdy budou monoposty k vidění na závodním okruhu.
Tweety z úterního testování:
Last word from @ValtteriBottas after 138 laps of #F1Testing in Abu Dhabi! Catch you in Malaysia tomorrow for the @PET_Motorsports celebrations, VB 👊 pic.twitter.com/4Ed0PwxTHg
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) December 3, 2019Contact between Checo and Seb! 🔄#F1Testing 🇦🇪 pic.twitter.com/mgTrKXKorU
— Formula 1 (@F1) December 3, 2019Sebastian Vettel ends today's testing day on P2 with a time of 1:37.991, having completed 136 laps.Farewell, Lina 🏎 #F1Testing 🇦🇪 #Seb5 #F1 pic.twitter.com/azHeur5DOp
— Sebastian Vettel #5 (@sebvettelnews) December 3, 2019That's a wrap. 👏125 laps on the board for @LandoNorris today. Nice work, team. 🤜🤛#AbuDhabiGP @pirellisport pic.twitter.com/xa42GxBjB3
— McLaren (@McLarenF1) December 3, 2019☀️ has turned into 🌓, it’s the end of Day 1 for #AbuDhabiTest! 7️⃣7️⃣ laps for @OconEsteban P8️⃣ with ⏱ 1:39.962 #RSspirit #F1Testing pic.twitter.com/rPPnK8Awoa
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) December 3, 2019Our first day of testing ends up a little bit earlier due to a technical issue. Still a productive day of work for Kimi and the crew with plenty of data collected. More to come tomorrow with @Anto_Giovinazzi in the car! 🇮🇹#AbuDhabiTest pic.twitter.com/KIKgjtmVH1
— Alfa Romeo Racing (@alfaromeoracing) December 3, 2019Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.