Šéf Renaultu Cyril Abiteboul se nestydí za to, že jeho tým letos bojuje pouze s McLarenem o čtvrté místo v šampionátu. Uznává, že nenašli odpověď na kvalifikační rychlost svého soupeře.
Je nepravděpodobné, že by do konce roku dokázal McLaren předstihnout a splnit svůj předsezónní cíl. Ten má dva závody před koncem slušný náskok 38 bodů a zřejmě tak skončí jako nejlepší ze zbytku pole za Mercedesem, Ferrari a Red Bullem.
"Je fakt, že McLaren postavil lepší auto, lepší šasi než my. Nestydím se za to, že bojujeme s McLarenem. Jde o fantastický tým a skvělé jméno v F1," uznává Abiteboul svou porážku.
"Myslím, že zkrátka musíme přijmout věci takové, jaké jsou, ať už jsme v F1 či nikoliv. V F1 to je náročné, pravdou nicméně je, že se stále zlepšujeme v poznání auta a dokážeme vylepšovat nastavení, protože vůz samotný už nevyvíjíme, nějakou dobu se už neposouvá," prozrazuje šéf Renaultu.
Uvědomuje si, že musí vyřešit zejména kvalifikace, v nichž zaostávají více než v závodech: "V sobotních kvalifikacích jsou nejméně o půl sekundy rychlejší než my, ale v neděli jim jsme mnohem blíže, vlastně jsme lepší než oni."
"Bylo tomu tak v USA, v Mexiku a také v Suzuce, i když to kvůli startovní pozici, strategii a tomu, co se přihodilo po závodě, nebylo tak viditelné. Víme tedy, na co se zaměřit. Víme, že samotná rychlost a omezení vozu se prokazují v kvalifikaci," pokračuje Abiteboul.
"Naše auto má určité zásadní vlastnosti, které nejsou příjemné, když na to tlačíte naplno. Ale v závodě, kde věci začínáte šetřit, jsou věci mnohem příjemnější," pochvaluje si 42letý Pařížan.
A Daniel Ricciardo dodává své srovnání z pohledu jezdce: "Když se dívám na onboard videa, tak mi nepřijde, že by McLaren dokázal dostávat kola ze svého auta snadněji. Vypadá to, že mají zřejmě širší pracovní rámec, a proto v kvalifikaci z toho nejsme vždy schopni dostat maximum jako oni."
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.