Nové pneumatiky, které Pirelli vyvíjí pro sezónu 2020, se v závodech vůbec nemusí objevit. Týmy od nich po testu v Austinu a negativní zpětné vazbě pilotů dávají ruce pryč.
Poprvé si je otestovaly minulý pátek před Velkou cenou Spojených států, jezdci si ale stěžovali na nedostatek přilnavosti. Své obavy o zlepšení daly najevo v rámci pravidelné sobotní schůzky se šéfem F1 Chasem Careyem. Další možnost si je vyzkoušet budou mít po finálovém závodu v Abú Zabí 3. a 4. prosince 2019.
"Myslím, že chování v pátek bylo dost odlišné od toho, co jsme zažili v Barceloně, kde jsme je testovali. Nové pneumatiky nebyly rychlejší, neměly lepší degradaci, ale v pokud jde o pracovní rozmezí a přehřívání, tak se chovaly lépe. Musíme si to tedy projít. Určitě by se nám nelíbilo, pokud by nesplňovaly cíle. Pocity a zpětná vazba jezdců zatím nejsou pozitivní," uvádí šéf Ferrari Mattia Binotto.
Jeho protějšek z Red Bull, Christian Horner, doplňuje: "Souhlasili jsme s tím, že analýza toho, co se zde přihodilo, zabere nějaký čas. Pneumatik o tomto víkendu nepředstavovaly pokrok a myslím si, že se na tom v boxové uličce jednomyslně shodujeme. Souhlasili jsme nicméně s tím, že si vezmeme pár dní na studium dat, abychom se pokusili pochopit proč. Myslím, že zůstaneme u toho, co máme, pokud to, co je nám nabízeno, nebude lepší."
A Otmar Szafnauer z Racing Pointu již má jasno - na nové pneumatiky se příští rok přecházet nebude: "Je to podle mě ten nejpravděpodobnější výsledek. Konstrukce pro rok 2020 opravdu neposkytla to, co říkali, což představuje větší riziko než hodnota, kterou může přinést. Podle mě nemáme jinou možnost než se vrátit zpět. Jen se zeptejte jezdců! Nedělalo to to, co říkali, že to bude dělat."
Výrobce pneumatik se brání, týmy by si je měly pořádně vyzkoušetPirelli ale upozorňuje, že v Austinu bylo v pátek ráno chladno, trať byla nepogumovaná a že týmy si s řádným testem moc velkou práci nedaly - vyzkoušely si jen pár kol, žádné delší jízdy.
"Trať byla velmi chladná. Auta jsou navržena pro současné pneumatiky. Nedošlo k žádný dlouhým jízdám a nové pneumatiky byly navrženy zejména kvůli snížení přehřívání. A to znamená, že jsou konzistentnější při dlouhých jízdách. To je něco, co nemůžete zkontrolovat během pěti kol," hájí nový produkt šéf Mario Isola.
"Jsem si jistý tím, že během dvou dnů v Abú Zabí budeme mít k dispozici reprezentativnější test. Budeme mít čas na nastavení aut, na kontrolu nového profilu, na to, zda ztrácejí nějaké body přítlaku a všechny tyto věci," pokračuje.
Zůstávat u současných pneumatik a zahodit tak celý rok vývoje je podle něj nesmysl: "Nic není nemožné, je to ale trochu zvláštní, protože pneumatiky pro rok 2019 byly na počátku sezóny kritizovány, a my jsme vložili velké úsilí do vývoje něčeho nového. A během vývoje jsme zaznamenávali pozitivní výsledky."
Pokud se vrátíme k pneumatikám pro rok 2019 a ty nové budou vyhodnoceny negativně, pak musíme pochopit proč. Nemůžeme testovat jeden rok s určitým výsledkem, který koreluje s jiným, a pak najednou říct, že máme úplně jiný výsledek. Jinak půjde o nekonečný příběh a nikdy nedosáhneme pokroku!" zlobí se Isola.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.