Nové pneumatiky, které Pirelli vyvíjí pro sezónu 2020, se v závodech vůbec nemusí objevit. Týmy od nich po testu v Austinu a negativní zpětné vazbě pilotů dávají ruce pryč.
Poprvé si je otestovaly minulý pátek před Velkou cenou Spojených států, jezdci si ale stěžovali na nedostatek přilnavosti. Své obavy o zlepšení daly najevo v rámci pravidelné sobotní schůzky se šéfem F1 Chasem Careyem. Další možnost si je vyzkoušet budou mít po finálovém závodu v Abú Zabí 3. a 4. prosince 2019.
"Myslím, že chování v pátek bylo dost odlišné od toho, co jsme zažili v Barceloně, kde jsme je testovali. Nové pneumatiky nebyly rychlejší, neměly lepší degradaci, ale v pokud jde o pracovní rozmezí a přehřívání, tak se chovaly lépe. Musíme si to tedy projít. Určitě by se nám nelíbilo, pokud by nesplňovaly cíle. Pocity a zpětná vazba jezdců zatím nejsou pozitivní," uvádí šéf Ferrari Mattia Binotto.
Jeho protějšek z Red Bull, Christian Horner, doplňuje: "Souhlasili jsme s tím, že analýza toho, co se zde přihodilo, zabere nějaký čas. Pneumatik o tomto víkendu nepředstavovaly pokrok a myslím si, že se na tom v boxové uličce jednomyslně shodujeme. Souhlasili jsme nicméně s tím, že si vezmeme pár dní na studium dat, abychom se pokusili pochopit proč. Myslím, že zůstaneme u toho, co máme, pokud to, co je nám nabízeno, nebude lepší."
A Otmar Szafnauer z Racing Pointu již má jasno - na nové pneumatiky se příští rok přecházet nebude: "Je to podle mě ten nejpravděpodobnější výsledek. Konstrukce pro rok 2020 opravdu neposkytla to, co říkali, což představuje větší riziko než hodnota, kterou může přinést. Podle mě nemáme jinou možnost než se vrátit zpět. Jen se zeptejte jezdců! Nedělalo to to, co říkali, že to bude dělat."
Výrobce pneumatik se brání, týmy by si je měly pořádně vyzkoušetPirelli ale upozorňuje, že v Austinu bylo v pátek ráno chladno, trať byla nepogumovaná a že týmy si s řádným testem moc velkou práci nedaly - vyzkoušely si jen pár kol, žádné delší jízdy.
"Trať byla velmi chladná. Auta jsou navržena pro současné pneumatiky. Nedošlo k žádný dlouhým jízdám a nové pneumatiky byly navrženy zejména kvůli snížení přehřívání. A to znamená, že jsou konzistentnější při dlouhých jízdách. To je něco, co nemůžete zkontrolovat během pěti kol," hájí nový produkt šéf Mario Isola.
"Jsem si jistý tím, že během dvou dnů v Abú Zabí budeme mít k dispozici reprezentativnější test. Budeme mít čas na nastavení aut, na kontrolu nového profilu, na to, zda ztrácejí nějaké body přítlaku a všechny tyto věci," pokračuje.
Zůstávat u současných pneumatik a zahodit tak celý rok vývoje je podle něj nesmysl: "Nic není nemožné, je to ale trochu zvláštní, protože pneumatiky pro rok 2019 byly na počátku sezóny kritizovány, a my jsme vložili velké úsilí do vývoje něčeho nového. A během vývoje jsme zaznamenávali pozitivní výsledky."
Pokud se vrátíme k pneumatikám pro rok 2019 a ty nové budou vyhodnoceny negativně, pak musíme pochopit proč. Nemůžeme testovat jeden rok s určitým výsledkem, který koreluje s jiným, a pak najednou říct, že máme úplně jiný výsledek. Jinak půjde o nekonečný příběh a nikdy nedosáhneme pokroku!" zlobí se Isola.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .