Robert Kubica po letošní sezóně opustí Williams, starosti o svou budoucnost si však nedělá. Tvrdí, že má zajímavé nabídky.
S odchodem z Williamsu Polákovi hrozí, že tím se definitivně uzavře jeho kariéra ve Formuli 1. Jenže o jeho služby je stále zájem. V poslední době byl spojován s rolí testovacího pilota pro Haas či Racing Point. A nyní se zdá, že mu u nohou přistála další nabídka.
"Situace je složitější, než bych si přál. Znamená to také, že mám zajímavé možnosti. Pokud by byly věci příliš jednoduché, tak by to běl větší problém. Ale uvidíme, jestli půjde o dobrý a klidný prosinec," říká Polák, jenž se do F1 dokázal vrátit po svém zranění v rallye, byť s Williamsem šlo doposud spíše o propadák.
Minulý víkend v Austinu popřel, že by se o něj zajímalo Alfa Romeo, nyní ale přiznává, že se "objevily určité nové možnosti." I když detaily neprozradil, tak se v zákulisí hovoří o možnosti stát se rezervním pilotem pro všechny týmy poháněné motorem Ferrari - tedy pro tovární stáj z Maranella, Alfa Romeo i Haas.
"Dokud nepadne konečné rozhodnutí, musím být realistou. A zatím nebyly podepsány žádné papíry," upozorňuje 34letý pilot, jenž popírá, že by jeho letošní sezóna byla propadákem.
"Vím, že existují lidé, zejména lidé z ostatních týmů, kteří se mnou v minulosti spolupracovali a kteří mají velký respekt. Během roku jsme sice neudělali moc velký pokrok, ale lidé stále vědí, jakou hodnotu můžu přinést," vysvětluje Kubica.
"Jde o to, kolik prostoru dostanu ve své prostoru pro svůj příspěvek týmům. Ale to, že lidé stále věří v to, že můžu odvádět dobrou práci, je rozhodně velmi pozitivní," dodává pilot, jenž drží v šampionátu s jedním bodem předposlední příčku před svým mladším týmovým kolegou z Williamsu.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.