Robert Kubica po letošní sezóně opustí Williams, starosti o svou budoucnost si však nedělá. Tvrdí, že má zajímavé nabídky.
S odchodem z Williamsu Polákovi hrozí, že tím se definitivně uzavře jeho kariéra ve Formuli 1. Jenže o jeho služby je stále zájem. V poslední době byl spojován s rolí testovacího pilota pro Haas či Racing Point. A nyní se zdá, že mu u nohou přistála další nabídka.
"Situace je složitější, než bych si přál. Znamená to také, že mám zajímavé možnosti. Pokud by byly věci příliš jednoduché, tak by to běl větší problém. Ale uvidíme, jestli půjde o dobrý a klidný prosinec," říká Polák, jenž se do F1 dokázal vrátit po svém zranění v rallye, byť s Williamsem šlo doposud spíše o propadák.
Minulý víkend v Austinu popřel, že by se o něj zajímalo Alfa Romeo, nyní ale přiznává, že se "objevily určité nové možnosti." I když detaily neprozradil, tak se v zákulisí hovoří o možnosti stát se rezervním pilotem pro všechny týmy poháněné motorem Ferrari - tedy pro tovární stáj z Maranella, Alfa Romeo i Haas.
"Dokud nepadne konečné rozhodnutí, musím být realistou. A zatím nebyly podepsány žádné papíry," upozorňuje 34letý pilot, jenž popírá, že by jeho letošní sezóna byla propadákem.
"Vím, že existují lidé, zejména lidé z ostatních týmů, kteří se mnou v minulosti spolupracovali a kteří mají velký respekt. Během roku jsme sice neudělali moc velký pokrok, ale lidé stále vědí, jakou hodnotu můžu přinést," vysvětluje Kubica.
"Jde o to, kolik prostoru dostanu ve své prostoru pro svůj příspěvek týmům. Ale to, že lidé stále věří v to, že můžu odvádět dobrou práci, je rozhodně velmi pozitivní," dodává pilot, jenž drží v šampionátu s jedním bodem předposlední příčku před svým mladším týmovým kolegou z Williamsu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.