Robert Kubica po letošní sezóně opustí Williams, starosti o svou budoucnost si však nedělá. Tvrdí, že má zajímavé nabídky.
S odchodem z Williamsu Polákovi hrozí, že tím se definitivně uzavře jeho kariéra ve Formuli 1. Jenže o jeho služby je stále zájem. V poslední době byl spojován s rolí testovacího pilota pro Haas či Racing Point. A nyní se zdá, že mu u nohou přistála další nabídka.
"Situace je složitější, než bych si přál. Znamená to také, že mám zajímavé možnosti. Pokud by byly věci příliš jednoduché, tak by to běl větší problém. Ale uvidíme, jestli půjde o dobrý a klidný prosinec," říká Polák, jenž se do F1 dokázal vrátit po svém zranění v rallye, byť s Williamsem šlo doposud spíše o propadák.
Minulý víkend v Austinu popřel, že by se o něj zajímalo Alfa Romeo, nyní ale přiznává, že se "objevily určité nové možnosti." I když detaily neprozradil, tak se v zákulisí hovoří o možnosti stát se rezervním pilotem pro všechny týmy poháněné motorem Ferrari - tedy pro tovární stáj z Maranella, Alfa Romeo i Haas.
"Dokud nepadne konečné rozhodnutí, musím být realistou. A zatím nebyly podepsány žádné papíry," upozorňuje 34letý pilot, jenž popírá, že by jeho letošní sezóna byla propadákem.
"Vím, že existují lidé, zejména lidé z ostatních týmů, kteří se mnou v minulosti spolupracovali a kteří mají velký respekt. Během roku jsme sice neudělali moc velký pokrok, ale lidé stále vědí, jakou hodnotu můžu přinést," vysvětluje Kubica.
"Jde o to, kolik prostoru dostanu ve své prostoru pro svůj příspěvek týmům. Ale to, že lidé stále věří v to, že můžu odvádět dobrou práci, je rozhodně velmi pozitivní," dodává pilot, jenž drží v šampionátu s jedním bodem předposlední příčku před svým mladším týmovým kolegou z Williamsu.
Red Bull Racing oznámil změnu ve své sestavě pro nadcházející Velkou cenu Japonska, což vyvolalo jedno z nejkontroverznějších rozhodnutí v jezdecké historii.
Liam Lawson přiznal, že návrat k Racing Bulls místo postupu do hlavního týmu Red Bullu je těžký moment. Navzdory zklamání však dává najevo, že se nevzdává. Novozélandský talent se nyní musí znovu prosadit ve svém bývalém týmu.
Po Velké ceně Číny se Liam Lawson vyjádřil k situaci, v níž se ocitl, jako muž, který si byl vědom, že jeho příležitost byla ztracena dříve, než vůbec měla šanci začít.
Valtteri Bottas opět usedl do kokpitu formule 1, když se zúčastnil testování s týmem McLaren. Po přestávce se tak vrátil do kokpitu F1, což by mohlo naznačovat možný návrat k závodní kariéře.
Po dvou závodech v roce 2025, včetně jednoho sprintu, už Williams vyrovnal svůj bodový zisk za celý loňský rok. I přesto, že tým dosáhl pozitivních výsledků, šéf James Vowles zůstává opatrný a varuje před přehnaným optimismem.
Liam Lawson dostal minimální čas na adaptaci na monopost Red Bullu, a po pouhých dvou závodech musel uvolnit místo Yukimu Tsundovi. Giedo van der Garde tento krok označuje za nespravedlivý, přičemž srovnává situaci s šikanou.
Red Bull se stále snaží najít ideálního týmového kolegu pro Maxe Verstappena, ale žádný jezdec zatím dlouhodobě neobstál pod tlakem ani nedosáhl jeho úrovně. Nyní do svých služeb povolal Yukiho Tsunodu. Je to dobrá strategie?
Yuki Tsunoda dostal životní šanci! Red Bull potvrdil, že japonský jezdec nahradí Sergia Péreze a dokončí sezónu 2025 po boku Maxe Verstappena.
Red Bull provedl nečekanou změnu ve své jezdecké sestavě – Liam Lawson byl po dvou závodech odsunut do týmu Racing Bulls, zatímco Yuki Tsunoda získal místo vedle Maxe Verstappena pro Velkou cenu Japonska F1.
Šéf Mercedesu Toto Wolff naznačuje, že Red Bull by mohl urychlit přechod na motory V10, pokud má obavy ohledně nadcházejících změn. Varuje však, že by bylo pro F1 nevhodné a trapné předčasně zrušit pravidla pro rok 2026, což by poškodilo důvěru mezi výrobci.
Po pouhých dvou závodech byl Liam Lawson z Red Bullu odvolán, ale nyní se mu naskýtá příležitost znovu nastartovat svou kariéru v prostředí, které dobře zná a kde může znovu ukázat svůj potenciál.
Další změna v týmu Red Bull, když po neúspěchu svého předchůdce musí opustit tým další Verstappenův kolega. Na jeho místo přichází Júki Cunoda, který vzbuzuje velká očekávání, ale zůstává otázkou, zda má dostatek schopností, aby se vyrovnal vysokým nárokům a stal se skutečným konkurentem na vrcholu světového motorsportu.