Nico Hülkenberg je před sezónou 2020 stále bez místa, což podle Sergia Péreze ukazuje vzhledem k jeho talentu, jak složité to piloti mají.
Německého jezdce nahradí příští rok u Renaultu Esteban Ocon. Jeho možnosti jsou nastoupit za jiný tým jsou velmi omezené, zatím se s žádným nedohodl, i když všichni vyzdvihují jeho schopnosti - i Pérez, jenž po jeho boku u Force Indie nastupoval v letech 2014 - 2016.
Mexičan je v tomto ohledu "za vodou." Sám podepsal v létě prodloužení kontraktu s Racing Pointem o další tři roky - bude za něj tedy nastupovat přinejmenším do konce sezóny 2022. Stav na trhu s jezdci v F1 jej však trápí.
Co říká na situaci Hülkenberga, jenž příští rok možná zůstane bez místa? "Bylo by to velmi smutné, protože to zkrátka ukazuje, jak to je ve Formuli 1 skličující - talent ani výsledky nejsou v tomto sportu dostatečně oceňovány," odpovídá před svým domácím závodem.
"Existuje tolik dalších faktorů, politika, spousta věcí, které nejsou v rukou atleta či sportovce. Přitom by mělo jít o jeho rozhodnutí, jestli chce pokračovat či nikoliv," pokračuje Pérez před svým domácím závodem, který je opět vyprodaný.
Situace je o to více frustrující, že se Nico u Renaultu letos nikterak nezaostává za dalším oceňovaným jezdcem, Danielem Ricciardem: "Všichni známe úroveň Nica. Proto si myslím, že by měl rozhodnout on, zda bude pokračovat či nikoliv, protože je jedním z nejlepších v poli."
Hülkenberg o svém místu pro příští rok stále jedná. Jeho nejlepší možností by byla Alfa Romeo, kde však záleží na tom, koho si ke Kimimu Räikkönenovi vybere Ferrari - zda se rozhodne pokračovat s Antoniem Giovinazzim nebo se rozhodne ke změně.
Mladý Ital si však je svým místem jistý: "Pokud budu pokračovat v takových výsledcích a v rychlosti, které jsem předvedl v posledních několika závodech, tak mě o místo nikdo nepřipraví... Mám také opravdu dobrý vztah s Mattiou [Binottem]."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.