Šéfa Red Bullu Christiana Hornera těší to, že Max Verstappen nesdílí kvůli současné výkonnosti obavy svého otce o budoucnost rakouského týmu, který využívá pohonné jednotky Hondy.
Red Bull dokázal před letní přestávkou dvakrát vyhrát a dostal se před Ferrari, poté však jeho konkurenceschopnost klesla a z bojů o vítězství v závodech vypadl. Frustrovaný Jos Verstappen pro holandskou televizi prohlásil, že se v příští sezóně obává dalšího "ztraceného roku," pokud nedojde k velkým změnám.
Podle Hornera ale jeho syn vnímá situaci v týmu jinak: "Max je hodně odlišný od svého otce. Vnímá širší souvislosti. Byl [před GP Japonska] v Sakuře. Viděl to, co má brzy přijít, a odhodlání Hondy ve vývoji motoru a ve snaze zůstat v F1. Viděl, jak to v továrně probíhá, proto si myslím, žel otcové závodníci se někdy zbytečně vzrušují."
Smlouva mladého Verstappena s Red Bullem končí příští rok, tým by ji však velmi rád prodloužil, aby si jej udržel pro novou éru Formule 1. Podle Hornera o ní ale v brzké době jednat nebudou vzhledem k tomu, že se po roce 2020 několik špičkových jezdců stane volnými.
"Jednání budou muset počkat. Maxovi, Lewisovi [Hamiltonovi] a Sebastianovi [Vettelovi] po roce 2020 vyprší kontrakty, tři ze čtyř velkých hráčů tedy budou na otevřeném trhu. Oni všichni si nevyhnutelně první polovinu roku počkají na tom, jak se bude vyvíjet relativní výkonnost jejich týmů během roku," komentuje šéf Red Bullu.
O Verstappena se zajímá Mercedes, ale Horner věří, že mu Red Bull dokáže nabídnout to, co si z pohledu dlouhodobé budoucnosti přeje. "V podstatě to je pod naší kontrolou. S prostředím týmu je velmi spokojený. Chce tady naplňovat své ambice a je na nás, abychom mu poskytli platformu, s níž by to dokázal. Jsem plný naděje a pevně věřím v tom, že na to máme," dodává Horner.
Rakouská stáj je šampionátu na třetí pozici za Ferrari, na které 4 závody před koncem ztrácí 110 bodů. Max má mezi jezdci stejně bodů jako Vettel, díky vyššímu počtu vítězství mu ale patří čtvrtá pozice za Charlesem Leclercem, Valtterim Bottasem a lídrem Lewisem Hamiltonem. Na mladíka Ferrari a bronz mu tedy schází jen 9 bodů.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.