McLaren již dříve oznámil, že se před příští sezónou rozhodl změnit koncept vozu. Někteří jej za to odsuzují a předhazují mu nedávný experiment před sezónou 2013, kdy pod vedením Martina Whitmarshe překopal úspěšný monopost. Šéf týmu Andreas Seidl ale současné rozhodnutí obhajuje - podle něj nemají co ztratit.
Stáj z Wokingu je sice v šampionátu průběžně čtvrtá, ne nejlepší trojici ale stále dost ztrácí. Ve snaze se Mercedesu, Ferrari a Red Bullu v příštím ročníku F1 přiblížit se proto rozhodla pro určité změny ve svém konceptu. Vývoj nového monopostu má na starosti James Key, jenž ji letos přišel posílit z Toro Rosso.
Může dojít, že ke kýženým ziskům nedojde, Seidl nicméně pevně věří, že jde o správnou věc: "Řekl bych, že v pozici, v níž se momentálně nacházíme, nejde o risk, ale o příležitost. Náš cíl je jasný: chceme udělat další krok. Snad tedy dokážeme poskočit někde mezi to, kde jsme nyní, a mezi špičkové týmy, což by pro tým byl další velký úspěch."
Potvrzuje, že u příštího vozu dojde ke koncepčním změnám, nepůjde ale o revoluci: "Nenazýval bych ho radikálním. Ale vzhledem ke ztrátě, kterou máme na špičkové vozy, se v rámci stejných pravidel pokusíme dosáhnout pokroku, což znamená, že se některé koncepce na voze změní."
Pravidla před příští sezónou zůstávají stabilní, k velkým úpravám dojde až před rokem 2021. A týmy v současné době nemají moc možností si otestovat vývojové díly pro příští sezónu - jediný test je v plánu až po Velké ceně Abú Zabí, kam přiveze Pirelli nové pneumatiky.
"Momentálně toho nepozorujeme moc, co by šlo přenést [do dalšího ročníku] a co by dávalo smysl. Pravidla zůstávají v podstatě stejná, proto existují věci, které by přenést šly, ale není to tak, že bychom vyvíjeli díly a přivezli je na trať ještě letos," upřesňuje Seidl.
Jeho McLaren v šampionátu drží čtvrtou příčku s pohodlným náskokem 34 bodů na pátý Renault. Do konce sezóny přitom zbývají už jen závody v Mexiku, v USA, v Brazílii a v Abú Zabí.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.