McLaren již dříve oznámil, že se před příští sezónou rozhodl změnit koncept vozu. Někteří jej za to odsuzují a předhazují mu nedávný experiment před sezónou 2013, kdy pod vedením Martina Whitmarshe překopal úspěšný monopost. Šéf týmu Andreas Seidl ale současné rozhodnutí obhajuje - podle něj nemají co ztratit.
Stáj z Wokingu je sice v šampionátu průběžně čtvrtá, ne nejlepší trojici ale stále dost ztrácí. Ve snaze se Mercedesu, Ferrari a Red Bullu v příštím ročníku F1 přiblížit se proto rozhodla pro určité změny ve svém konceptu. Vývoj nového monopostu má na starosti James Key, jenž ji letos přišel posílit z Toro Rosso.
Může dojít, že ke kýženým ziskům nedojde, Seidl nicméně pevně věří, že jde o správnou věc: "Řekl bych, že v pozici, v níž se momentálně nacházíme, nejde o risk, ale o příležitost. Náš cíl je jasný: chceme udělat další krok. Snad tedy dokážeme poskočit někde mezi to, kde jsme nyní, a mezi špičkové týmy, což by pro tým byl další velký úspěch."
Potvrzuje, že u příštího vozu dojde ke koncepčním změnám, nepůjde ale o revoluci: "Nenazýval bych ho radikálním. Ale vzhledem ke ztrátě, kterou máme na špičkové vozy, se v rámci stejných pravidel pokusíme dosáhnout pokroku, což znamená, že se některé koncepce na voze změní."
Pravidla před příští sezónou zůstávají stabilní, k velkým úpravám dojde až před rokem 2021. A týmy v současné době nemají moc možností si otestovat vývojové díly pro příští sezónu - jediný test je v plánu až po Velké ceně Abú Zabí, kam přiveze Pirelli nové pneumatiky.
"Momentálně toho nepozorujeme moc, co by šlo přenést [do dalšího ročníku] a co by dávalo smysl. Pravidla zůstávají v podstatě stejná, proto existují věci, které by přenést šly, ale není to tak, že bychom vyvíjeli díly a přivezli je na trať ještě letos," upřesňuje Seidl.
Jeho McLaren v šampionátu drží čtvrtou příčku s pohodlným náskokem 34 bodů na pátý Renault. Do konce sezóny přitom zbývají už jen závody v Mexiku, v USA, v Brazílii a v Abú Zabí.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.