Šéf McLarenu Andreas Seidl věří, že teď už mají vše ve svých rukou, aby porazili tovární Renault a v šampionátu konstruktérů obsadili čtvrtou příčku. Zároveň si ale uvědomuje, že musí tvrdě pracovat na voze pro příští sezónu, aby dosáhli dalšího zlepšení.
Do konce zbývají už jen závody v Mexiku, USA, Brazílii a v Abú Zabí a McLaren má před svým francouzským soupeřem v šampionátu náskok 34 bodů. Naposledy v Japonsku získal o bod více, to však Lando Norris kvůli přehřívajícím se brzdám neskóroval, zatímco Daniel Ricciardo i Nico Hülkenberg oba skončili v první desítce.
Podle Seidle si ze Suzuky, kde Carlos Sainz za sebou v závěru udržel Charlese Leclerca z Ferrari a potřetí letos dojel pátý, můžou "odnést spoustu pozitiv."
"Pro nás to je fajn získat znovu více bodů než Renault. Jsem spokojený s tím, že můžeme znovu zvýšit svůj náskok na naše soupeře," pochvaluje si šéf McLarenu, který letos po svém příchodu prosadil několik velkých změn - například stavbu nového aerodynamického tunelu či přechod na motory Mercedes od sezóny 2021.
"Myslím, že v posledních třech či čtyřech závodech jsme mohli pozorovat určitý trend, kdy jsme měli jasně čtvrté nejrychlejší auto. Máme vše ve svých rukou, abychom si zajistili čtvrtou pozici na konci sezóny, což by pro nás jako tým byl skvělý úspěch," hodnotí Seidl.
Dobře si ale uvědomuje, že tím jejich cesta nekončí: "Zároveň je teď důležité naplno pracovat na našem příštím voze, učinit další krok," pokračuje. Cílem McLarenu je se v nadcházejících letech znovu vrátit k vítězstvím.
Tomuto britskému týmu se stále daří zvyšovat výkonnost u současného vozu MCL34 a do konce sezóny ještě plánuje nasadit několik drobných vylepšení.
"Zdá se, že auto stále vylepšujeme nebo že mu pořád čím dál lépe rozumíme. Posledně fungoval opravdu dobře. Jsem také spokojený s tím, jak jsme zvládli neděli ve srovnání s jinými závodními víkendy, protože šlo o změnu," odkazuje na japonský program narušený tajfunem Hagibis.
"Všichni žijeme tímto pevně daným rozvrhem, procedurami, takže to byla výzva. Je to stejné pro všechny, při těchto změnách jde nicméně o výzvu. Jsem rád za to, jak se s tím tým společně s jezdci vyrovnali," dodává Seidl po GP Japonska, z níž si odvezli dalších 10 bodů - na svém kontě jich tak mají už 111.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.