Šéf McLarenu Andreas Seidl věří, že teď už mají vše ve svých rukou, aby porazili tovární Renault a v šampionátu konstruktérů obsadili čtvrtou příčku. Zároveň si ale uvědomuje, že musí tvrdě pracovat na voze pro příští sezónu, aby dosáhli dalšího zlepšení.
Do konce zbývají už jen závody v Mexiku, USA, Brazílii a v Abú Zabí a McLaren má před svým francouzským soupeřem v šampionátu náskok 34 bodů. Naposledy v Japonsku získal o bod více, to však Lando Norris kvůli přehřívajícím se brzdám neskóroval, zatímco Daniel Ricciardo i Nico Hülkenberg oba skončili v první desítce.
Podle Seidle si ze Suzuky, kde Carlos Sainz za sebou v závěru udržel Charlese Leclerca z Ferrari a potřetí letos dojel pátý, můžou "odnést spoustu pozitiv."
"Pro nás to je fajn získat znovu více bodů než Renault. Jsem spokojený s tím, že můžeme znovu zvýšit svůj náskok na naše soupeře," pochvaluje si šéf McLarenu, který letos po svém příchodu prosadil několik velkých změn - například stavbu nového aerodynamického tunelu či přechod na motory Mercedes od sezóny 2021.
"Myslím, že v posledních třech či čtyřech závodech jsme mohli pozorovat určitý trend, kdy jsme měli jasně čtvrté nejrychlejší auto. Máme vše ve svých rukou, abychom si zajistili čtvrtou pozici na konci sezóny, což by pro nás jako tým byl skvělý úspěch," hodnotí Seidl.
Dobře si ale uvědomuje, že tím jejich cesta nekončí: "Zároveň je teď důležité naplno pracovat na našem příštím voze, učinit další krok," pokračuje. Cílem McLarenu je se v nadcházejících letech znovu vrátit k vítězstvím.
Tomuto britskému týmu se stále daří zvyšovat výkonnost u současného vozu MCL34 a do konce sezóny ještě plánuje nasadit několik drobných vylepšení.
"Zdá se, že auto stále vylepšujeme nebo že mu pořád čím dál lépe rozumíme. Posledně fungoval opravdu dobře. Jsem také spokojený s tím, jak jsme zvládli neděli ve srovnání s jinými závodními víkendy, protože šlo o změnu," odkazuje na japonský program narušený tajfunem Hagibis.
"Všichni žijeme tímto pevně daným rozvrhem, procedurami, takže to byla výzva. Je to stejné pro všechny, při těchto změnách jde nicméně o výzvu. Jsem rád za to, jak se s tím tým společně s jezdci vyrovnali," dodává Seidl po GP Japonska, z níž si odvezli dalších 10 bodů - na svém kontě jich tak mají už 111.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.