"McLaren byl v Suzuce tak rychlý, že to Ferrari vzdalo," těší Sainze. Poprvé také držel tempo s Red Bullem

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 v Suzuce
Carlos Sainz s McLarenem MCL34 v Suzuce, foto: Pirelli
Petr Hlawiczka 16. října 2019 06:15
Sdílej:

Carlos Sainz po dojezdu na pátém místě ve Velké ceně Japonska zářil štěstím. Kromě výsledku ho potěšila rychlost McLarenu, protože dokázali porazit Ferrari řízené Charlesem Leclercem a poprvé udržet tempo s Red Bullem.

Španěl se do závodu kvalifikoval na sedmém místě. Po startu předjel Alexander Albona, využil kolize Leclerca s Maxem Verstappenem a na chvíli se dostal i před Lewise Hamiltona, lídr šampionátu jej ale hned předjel, a tak jezdil pilot McLarenu dlouho na čtvrté příčce.

O tu jej sice později připravil Alexander Albon, ale mladý pilot s Ferrari se již před něj nedostal. Svůj závěrečný dlouhý stint nakonec přerušil, protože Sainze nestahoval - místo toho se pokusil o nejrychlejší kolo, leč taktéž neúspěšně.

Jaký to byl pocit držet tempo před Leclercem? "Dobrý. Když máte 10 sekund za sebou Ferrari, které je v závodním režimu o pár sekund rychlejší, tak si myslíte, že to nedáte," odpovídá Sainz, jenž dojel pátý letos již potřetí.

Smooth operation here at Suzuka! Managed to pass a Red Bull at the start and then hold a Ferrari. That felt good! I think P5 is the best result we could get. Congrats team. Solid weekend!#carlo55ainz #JapaneseGP@McLarenF1 @EG00 pic.twitter.com/NRL253QygE

— Carlos Sainz (@Carlossainz55) October 13, 2019

Jak se mu to povedlo? "Na počátku stintu jsem šetřil své pneumatiky a když to bylo zapotřebí, tak jsem dokázal o půl sekundy zrychlit. I když on [Leclerc] byl o půl sekundy rychlejší v prvních třech nebo čtyřech kolech, pak náhle degradoval, já jsem tempo dokázal udržet a on to vzdal. Bylo to příjemné!" popisuje španělský jezdec.

Díky dalším 10 bodům se posunul v šampionátu na šestou příčku před Pierra Gaslyho. McLaren se podle něj neustále zlepšuje: "Poprvé jsme dokázali cítit, že auto dohromady funguje v prvním sektoru opravdu dobře."

"Kdykoliv mě tým požádal o zrychlení, tak jsem začal jezdit 1:33,5, čehož se Leclerc nedokázal držet. Dařilo se nám za sebou držel Ferrari a udržovat tempo Albona. Bylo to letos poprvé, co k tomu došlo. Moc mě to těší a jsem na to hrdý," říká Sainz.

Stará baterieJeho tempo mohlo být o něco lepší, pokud by měl k dispozici novější baterii. Kvůli nenadálé poruše již v prvním závodě s Austrálii musí jezdit se staršími komponenty pohonné jednotky, což se projevuje v rychlosti jeho McLarenu.

"Kvůli nedostatku u baterií nám scházela rychlost na rovinkách. Trochu trpíme určitými problémy, jež nebyly plně vyřešeny. Máme velmi starou sadu baterií a to nám nedává tu poslední desetinu, kterou bychom chtěli, nakonec se mi ale podařilo zajet [v kvalifikaci] dobré kolo, takže to nehrálo tak velkou roli," dodává Sainz.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.