Carlos Sainz po dojezdu na pátém místě ve Velké ceně Japonska zářil štěstím. Kromě výsledku ho potěšila rychlost McLarenu, protože dokázali porazit Ferrari řízené Charlesem Leclercem a poprvé udržet tempo s Red Bullem.
Španěl se do závodu kvalifikoval na sedmém místě. Po startu předjel Alexander Albona, využil kolize Leclerca s Maxem Verstappenem a na chvíli se dostal i před Lewise Hamiltona, lídr šampionátu jej ale hned předjel, a tak jezdil pilot McLarenu dlouho na čtvrté příčce.
O tu jej sice později připravil Alexander Albon, ale mladý pilot s Ferrari se již před něj nedostal. Svůj závěrečný dlouhý stint nakonec přerušil, protože Sainze nestahoval - místo toho se pokusil o nejrychlejší kolo, leč taktéž neúspěšně.
Jaký to byl pocit držet tempo před Leclercem? "Dobrý. Když máte 10 sekund za sebou Ferrari, které je v závodním režimu o pár sekund rychlejší, tak si myslíte, že to nedáte," odpovídá Sainz, jenž dojel pátý letos již potřetí.
Smooth operation here at Suzuka! Managed to pass a Red Bull at the start and then hold a Ferrari. That felt good! I think P5 is the best result we could get. Congrats team. Solid weekend!#carlo55ainz #JapaneseGP@McLarenF1 @EG00 pic.twitter.com/NRL253QygE
— Carlos Sainz (@Carlossainz55) October 13, 2019Jak se mu to povedlo? "Na počátku stintu jsem šetřil své pneumatiky a když to bylo zapotřebí, tak jsem dokázal o půl sekundy zrychlit. I když on [Leclerc] byl o půl sekundy rychlejší v prvních třech nebo čtyřech kolech, pak náhle degradoval, já jsem tempo dokázal udržet a on to vzdal. Bylo to příjemné!" popisuje španělský jezdec.
Díky dalším 10 bodům se posunul v šampionátu na šestou příčku před Pierra Gaslyho. McLaren se podle něj neustále zlepšuje: "Poprvé jsme dokázali cítit, že auto dohromady funguje v prvním sektoru opravdu dobře."
"Kdykoliv mě tým požádal o zrychlení, tak jsem začal jezdit 1:33,5, čehož se Leclerc nedokázal držet. Dařilo se nám za sebou držel Ferrari a udržovat tempo Albona. Bylo to letos poprvé, co k tomu došlo. Moc mě to těší a jsem na to hrdý," říká Sainz.
Stará baterieJeho tempo mohlo být o něco lepší, pokud by měl k dispozici novější baterii. Kvůli nenadálé poruše již v prvním závodě s Austrálii musí jezdit se staršími komponenty pohonné jednotky, což se projevuje v rychlosti jeho McLarenu.
"Kvůli nedostatku u baterií nám scházela rychlost na rovinkách. Trochu trpíme určitými problémy, jež nebyly plně vyřešeny. Máme velmi starou sadu baterií a to nám nedává tu poslední desetinu, kterou bychom chtěli, nakonec se mi ale podařilo zajet [v kvalifikaci] dobré kolo, takže to nehrálo tak velkou roli," dodává Sainz.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.