Šéf Mercedesu Toto Wolff připouští, že dohoda s McLarenem na odběr pohonných jednotek pro tovární tým představuje také určité riziko, pokud jejich nový zákazník bude odvádět dobrou práci.
McLaren se po příští sezóně vrátí k motorům Mercedes, s nimiž jezdil až do roku 2014. Během náročného období s Hondou a poté s Renaultem zatím na vítězství ani pódium nedosáhl, po změně v roce 2021 by však podle Wolffa mohl být pro jeho tým hrozbou.
"Nová éra začne v roce 2021 s vyrovnanějším polem, větším soutěžením a věříme, že z pohledu pohonný jednotek se toho při tomto cvičení ještě více naučíme, když budeme mít konkurenceschopnější zákazníky kromě současných dvou," poukazuje na Racing Point a Williams, jež svými motory zásobují.
"McLaren hodnotíme jako velmi silný tým. Kroky, jež Zak [Brown] a Andreas [Seidl] započali, rozhodně vypadají velmi slibně. Výhody převažují nad potenciálními deficity pramenící z budoucího boje proti tvrdému soupeři, jako je McLaren," pokračuje Wolff.
Stáj z Wokingu se zlepšuje a do budoucna kromě změny motorů chystá také obrovskou investici do nového aerodynamického tunelu. Její vedení ji chce prosadit mezi špičku, aby mohla znovu bojovat o vítězství a mistrovské tituly.
"Naučili jsme se, že mít v poli více pohonných jednotek je pro nás výhodou. Možná s tím souvisejí určité procesní a logistické otázky, protože všichni je chtějí dostávat ve stejný okamžik, ale výhledově s tím souvisí více výhod," domnívá se šéf Mercedesu.
Ten bude mít od roku 2021 tři zákazníky, zatímco Renaultu nezůstane žádný. "Souvisí s tím i finanční výhoda, jde tedy i o otázku cashflow, který pomůže po stránce pohonných jednotek. Celkově to má hodně pozitiv," říká Wolff.
"A také jedno riziko: pokud McLaren bude odvádět dobrou práci, budou na nás tvrdě tlačit. A možná nás pro nás budou měřítkem ve smyslu toho, že se bude dát říct: 'Jde o stejnou pohonnou jednotku a vy, kluci, neodvádíte dost dobrou práci!' Ale my jsme nyní po sedmi letech v hybridní éře na tento krok připraveni," dodává.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.