Šéf Mercedesu Toto Wolff připouští, že dohoda s McLarenem na odběr pohonných jednotek pro tovární tým představuje také určité riziko, pokud jejich nový zákazník bude odvádět dobrou práci.
McLaren se po příští sezóně vrátí k motorům Mercedes, s nimiž jezdil až do roku 2014. Během náročného období s Hondou a poté s Renaultem zatím na vítězství ani pódium nedosáhl, po změně v roce 2021 by však podle Wolffa mohl být pro jeho tým hrozbou.
"Nová éra začne v roce 2021 s vyrovnanějším polem, větším soutěžením a věříme, že z pohledu pohonný jednotek se toho při tomto cvičení ještě více naučíme, když budeme mít konkurenceschopnější zákazníky kromě současných dvou," poukazuje na Racing Point a Williams, jež svými motory zásobují.
"McLaren hodnotíme jako velmi silný tým. Kroky, jež Zak [Brown] a Andreas [Seidl] započali, rozhodně vypadají velmi slibně. Výhody převažují nad potenciálními deficity pramenící z budoucího boje proti tvrdému soupeři, jako je McLaren," pokračuje Wolff.
Stáj z Wokingu se zlepšuje a do budoucna kromě změny motorů chystá také obrovskou investici do nového aerodynamického tunelu. Její vedení ji chce prosadit mezi špičku, aby mohla znovu bojovat o vítězství a mistrovské tituly.
"Naučili jsme se, že mít v poli více pohonných jednotek je pro nás výhodou. Možná s tím souvisejí určité procesní a logistické otázky, protože všichni je chtějí dostávat ve stejný okamžik, ale výhledově s tím souvisí více výhod," domnívá se šéf Mercedesu.
Ten bude mít od roku 2021 tři zákazníky, zatímco Renaultu nezůstane žádný. "Souvisí s tím i finanční výhoda, jde tedy i o otázku cashflow, který pomůže po stránce pohonných jednotek. Celkově to má hodně pozitiv," říká Wolff.
"A také jedno riziko: pokud McLaren bude odvádět dobrou práci, budou na nás tvrdě tlačit. A možná nás pro nás budou měřítkem ve smyslu toho, že se bude dát říct: 'Jde o stejnou pohonnou jednotku a vy, kluci, neodvádíte dost dobrou práci!' Ale my jsme nyní po sedmi letech v hybridní éře na tento krok připraveni," dodává.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.