Šéf Mercedesu Toto Wolff připouští, že dohoda s McLarenem na odběr pohonných jednotek pro tovární tým představuje také určité riziko, pokud jejich nový zákazník bude odvádět dobrou práci.
McLaren se po příští sezóně vrátí k motorům Mercedes, s nimiž jezdil až do roku 2014. Během náročného období s Hondou a poté s Renaultem zatím na vítězství ani pódium nedosáhl, po změně v roce 2021 by však podle Wolffa mohl být pro jeho tým hrozbou.
"Nová éra začne v roce 2021 s vyrovnanějším polem, větším soutěžením a věříme, že z pohledu pohonný jednotek se toho při tomto cvičení ještě více naučíme, když budeme mít konkurenceschopnější zákazníky kromě současných dvou," poukazuje na Racing Point a Williams, jež svými motory zásobují.
"McLaren hodnotíme jako velmi silný tým. Kroky, jež Zak [Brown] a Andreas [Seidl] započali, rozhodně vypadají velmi slibně. Výhody převažují nad potenciálními deficity pramenící z budoucího boje proti tvrdému soupeři, jako je McLaren," pokračuje Wolff.
Stáj z Wokingu se zlepšuje a do budoucna kromě změny motorů chystá také obrovskou investici do nového aerodynamického tunelu. Její vedení ji chce prosadit mezi špičku, aby mohla znovu bojovat o vítězství a mistrovské tituly.
"Naučili jsme se, že mít v poli více pohonných jednotek je pro nás výhodou. Možná s tím souvisejí určité procesní a logistické otázky, protože všichni je chtějí dostávat ve stejný okamžik, ale výhledově s tím souvisí více výhod," domnívá se šéf Mercedesu.
Ten bude mít od roku 2021 tři zákazníky, zatímco Renaultu nezůstane žádný. "Souvisí s tím i finanční výhoda, jde tedy i o otázku cashflow, který pomůže po stránce pohonných jednotek. Celkově to má hodně pozitiv," říká Wolff.
"A také jedno riziko: pokud McLaren bude odvádět dobrou práci, budou na nás tvrdě tlačit. A možná nás pro nás budou měřítkem ve smyslu toho, že se bude dát říct: 'Jde o stejnou pohonnou jednotku a vy, kluci, neodvádíte dost dobrou práci!' Ale my jsme nyní po sedmi letech v hybridní éře na tento krok připraveni," dodává.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.