McLaren hovoří o své nové smlouvě, kterou uzavřel s Mercedesem na dodávky pohonných jednotek od přelomové sezóny 2021. Proč se rozhodl k tomuto kroku, když jsou rozdíly mezi pohonnými jednotkami čím dál menší?
Během závodního víkendu v Rusku oba týmy oznámily, že spolu budou opět spolupracovat v oblasti motorů. McLaren se po šesti letech, během kterých prožil frustrující období s Hondou, vrací k Mercedesu, který za tu dobu vyhrál všechny jezdecké i konstruktérské tituly.
Šéf stáje z Wokingu Andreas Seidl, jenž se snažil tuto změnu prosadit, vysvětluje: "Mým úkolem je vést F1 tým a dát co nejrychleji dohromady všechny prvky, které jsou podle mě potřebné pro budoucí úspěchy. To zahrnuje organizační věci, infrastrukturu, jako je aerodynamický tunel, i výběr dodavatele pohonných jednotek - to je rovněž důležitý milník."
"To, že je Mercedes v této hybridní éře jasným měřítkem, pokud jde o pohonné jednotky, bylo jedním z hlavních důvodů, proč jsme chtěli učinit toto rozhodnutí. Mercedes je jako tým s touto pohonnou jednotkou v současné době jasným měřítkem. Nejlepší je mít stejné pohonné ústrojí, jako ten momentálně nejlepší tým v padoku. Pak se nebudeme mít za co skrývat," pokračuje šéf McLarenu.
Nemá "absolutně žádné" pochyby o tom, že se jim bude "dostávat stejného přístupu," jako továrnímu týmu Mercedesu. Rovněž věří, že změna motorů 18 měsíců předem není velkým riskem, protože v roce 2021 nedojde ke změnám v oblasti motorů.
"Vzhledem k tomu, že pravidla týkající se pohonných jednotek zůstávají stejné, dochází mezi výrobci ke konvergenci. Již nyní vidíme, že si jsou docela blízko, což je pro nás jako pro nezávislý tým bez vlastního motoru dobré," uvádí Seidl.
"Myslím si ale, že všechno, co Mercedes za posledních pět nebo šest let v oblasti odhodlání, kvality a spolehlivosti ukázal, nás přesvědčilo, že jde pro nás rozhodně o tu správnou cestu pro od roku 2021 dále," chválí svého budoucího motorového partnera.
"Při takovém rozhodnutí vedete soustu rozhovorů a komunikujete se všemi stranami. Hodně jsem hovořil se Zakem o tom, jak chceme přistupovat k budoucnosti, nakonec šlo ale o celkem jasné rozhodnutí. Jsem spokojený s podporou, kterou mám od Zaka a akcionářů, pokud jde o uplatňování mé vize," dodává Seidl, jenž u McLarenu prosadil již dvě velké změny: nákladnou stavbu vlastního aerodynamického tunelu a smlouvu s Mercedesem.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.