Mattia Binotto prozrazuje první informace o monopostu Ferrari pro příští rok. Jakou cestou se italský tým vydá?
Ferrari přišlo před letošní sezonou s celkem radikálním konceptem svého vozu. Ten nebyl zaměřen na zisk maximálního možného přítlaku. Důležitou roli v něm hrál také nízký odpor a s tím související vysoká rychlost na rovinkách. Italský tým se však během první poloviny ročníku spíše trápil. Ukázalo se, že cesta, kterou zvolili pravděpodobně není tou nejsprávnější. Ferrari mělo problém zahřát pneumatiky, navíc se letošní monopost vyznačoval v určitých momentech značnou nestabilitou.
Vývoj nicméně u letošního Ferrari funguje, což se potvrdilo zvláště po letní přestávce. Italský tým ovládl tři ze čtyř závodů. Charles Leclerc navíc startoval ve všech čtyřech případech z prvního místa na roštu. I to ukazuje zlepšenou formu. Podle mnohých za ni tým vděčí velkému balíku vylepšení, který byl nasazen v Singapuru. Řada z těchto novinek přitom bude na voze i příští rok. Inženýři z Maranella využívají toho, že pravidla se příští sezonu měnit nebudou, takže cokoliv, co bude vyvinuto a odzkoušeno ve zbylých letošních závodech půjde využít i následující sezonu.
„Pravidla zůstávají stabilní, takže ať už tento rok představíme cokoliv, bude se nám to hodit i do budoucna. To je důvod, proč stále vyvíjíme vůz letošní specifikace. Nejde nám ani tak o vítězství, ale dobré pochopení výkonu a chování monopostu nám přinese výhody příští rok,“ říká Mattia Binotto.
Během prvních měsíců ročníku 2019 to vypadalo, že Ferrari bude muset přestavět celý koncept svého stroje. Nyní Binotto potvrzuje, že vůz pro rok 2020 bude evolucí toho letošního. Žádných drastických změn se tak nedočkáme. Ferrari vsadí na kontinuitu. „Když se podíváme na přední křídlo, řekl bych, že spousta týmů kopíruje nás, a ne my je. Vždycky je důležitě, abyste postavili efektivní auto. A to jak po stránce výkonu, tak i po stránce spotřeby. Nemyslím si, že náš koncept je špatný,“ pokračuje Švýcar.
„Auto pro příští rok bude evolucí letošního modelu. Důvodů, proč se nám na začátku ročníku nedařilo bylo více, to však nechci rozebírat. Myslím si ale, že když napravíme naše nedostatky, můžeme být konkurenceschopní. Poslední Velké ceny jsou toho podle mě důkazem,“ ukončil Binotto.
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.