Binotto prozrazuje první informace o monopostu Ferrari pro příští sezonu

Difuzor Ferrari
Difuzor Ferrari, foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images
Pavel Mandát , F1NEWS.CZ 4. října 2019 15:24
Sdílej:

Mattia Binotto prozrazuje první informace o monopostu Ferrari pro příští rok. Jakou cestou se italský tým vydá?

Ferrari přišlo před letošní sezonou s celkem radikálním konceptem svého vozu. Ten nebyl zaměřen na zisk maximálního možného přítlaku. Důležitou roli v něm hrál také nízký odpor a s tím související vysoká rychlost na rovinkách. Italský tým se však během první poloviny ročníku spíše trápil. Ukázalo se, že cesta, kterou zvolili pravděpodobně není tou nejsprávnější. Ferrari mělo problém zahřát pneumatiky, navíc se letošní monopost vyznačoval v určitých momentech značnou nestabilitou.

Vývoj nicméně u letošního Ferrari funguje, což se potvrdilo zvláště po letní přestávce. Italský tým ovládl tři ze čtyř závodů. Charles Leclerc navíc startoval ve všech čtyřech případech z prvního místa na roštu. I to ukazuje zlepšenou formu. Podle mnohých za ni tým vděčí velkému balíku vylepšení, který byl nasazen v Singapuru. Řada z těchto novinek přitom bude na voze i příští rok. Inženýři z Maranella využívají toho, že pravidla se příští sezonu měnit nebudou, takže cokoliv, co bude vyvinuto a odzkoušeno ve zbylých letošních závodech půjde využít i následující sezonu.

„Pravidla zůstávají stabilní, takže ať už tento rok představíme cokoliv, bude se nám to hodit i do budoucna. To je důvod, proč stále vyvíjíme vůz letošní specifikace. Nejde nám ani tak o vítězství, ale dobré pochopení výkonu a chování monopostu nám přinese výhody příští rok,“ říká Mattia Binotto.

Během prvních měsíců ročníku 2019 to vypadalo, že Ferrari bude muset přestavět celý koncept svého stroje. Nyní Binotto potvrzuje, že vůz pro rok 2020 bude evolucí toho letošního. Žádných drastických změn se tak nedočkáme. Ferrari vsadí na kontinuitu. „Když se podíváme na přední křídlo, řekl bych, že spousta týmů kopíruje nás, a ne my je. Vždycky je důležitě, abyste postavili efektivní auto. A to jak po stránce výkonu, tak i po stránce spotřeby. Nemyslím si, že náš koncept je špatný,“ pokračuje Švýcar.

„Auto pro příští rok bude evolucí letošního modelu. Důvodů, proč se nám na začátku ročníku nedařilo bylo více, to však nechci rozebírat. Myslím si ale, že když napravíme naše nedostatky, můžeme být konkurenceschopní. Poslední Velké ceny jsou toho podle mě důkazem,“ ukončil Binotto.

 

Stalo se
Novinky
Max Verstappen v Miami

Táta na pole position: Verstappen umlčel pochybnosti vítěznou rychlostí

Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.

Novinky
Max Verstappen

GP Miami - po kvalifikaci: Lewis Hamilton a rostoucí frustrace. Antonelli do toho buší a Max Verstappen jako opět skvělý "Max"

Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.

Grand Prix
Max Verstappen získal v Miami pole position

GP Miami: Max Verstappen získal pole position po sprintovém fiasku, Hamilton nepostoupil do Q3

Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.

Grand Prix
Oscar Piastri, Lando Norris a Lewis Hamilton po sprintu v Miami.

Lando Norris vyhrál šílený sprint v Miami před Piastrim a třetím Lewisem Hamiltonem. Leclerc rozbil Ferrari už před startem

Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.