Mattia Binotto prozrazuje první informace o monopostu Ferrari pro příští rok. Jakou cestou se italský tým vydá?
Ferrari přišlo před letošní sezonou s celkem radikálním konceptem svého vozu. Ten nebyl zaměřen na zisk maximálního možného přítlaku. Důležitou roli v něm hrál také nízký odpor a s tím související vysoká rychlost na rovinkách. Italský tým se však během první poloviny ročníku spíše trápil. Ukázalo se, že cesta, kterou zvolili pravděpodobně není tou nejsprávnější. Ferrari mělo problém zahřát pneumatiky, navíc se letošní monopost vyznačoval v určitých momentech značnou nestabilitou.
Vývoj nicméně u letošního Ferrari funguje, což se potvrdilo zvláště po letní přestávce. Italský tým ovládl tři ze čtyř závodů. Charles Leclerc navíc startoval ve všech čtyřech případech z prvního místa na roštu. I to ukazuje zlepšenou formu. Podle mnohých za ni tým vděčí velkému balíku vylepšení, který byl nasazen v Singapuru. Řada z těchto novinek přitom bude na voze i příští rok. Inženýři z Maranella využívají toho, že pravidla se příští sezonu měnit nebudou, takže cokoliv, co bude vyvinuto a odzkoušeno ve zbylých letošních závodech půjde využít i následující sezonu.
„Pravidla zůstávají stabilní, takže ať už tento rok představíme cokoliv, bude se nám to hodit i do budoucna. To je důvod, proč stále vyvíjíme vůz letošní specifikace. Nejde nám ani tak o vítězství, ale dobré pochopení výkonu a chování monopostu nám přinese výhody příští rok,“ říká Mattia Binotto.
Během prvních měsíců ročníku 2019 to vypadalo, že Ferrari bude muset přestavět celý koncept svého stroje. Nyní Binotto potvrzuje, že vůz pro rok 2020 bude evolucí toho letošního. Žádných drastických změn se tak nedočkáme. Ferrari vsadí na kontinuitu. „Když se podíváme na přední křídlo, řekl bych, že spousta týmů kopíruje nás, a ne my je. Vždycky je důležitě, abyste postavili efektivní auto. A to jak po stránce výkonu, tak i po stránce spotřeby. Nemyslím si, že náš koncept je špatný,“ pokračuje Švýcar.
„Auto pro příští rok bude evolucí letošního modelu. Důvodů, proč se nám na začátku ročníku nedařilo bylo více, to však nechci rozebírat. Myslím si ale, že když napravíme naše nedostatky, můžeme být konkurenceschopní. Poslední Velké ceny jsou toho podle mě důkazem,“ ukončil Binotto.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.