Mattia Binotto prozrazuje první informace o monopostu Ferrari pro příští rok. Jakou cestou se italský tým vydá?
Ferrari přišlo před letošní sezonou s celkem radikálním konceptem svého vozu. Ten nebyl zaměřen na zisk maximálního možného přítlaku. Důležitou roli v něm hrál také nízký odpor a s tím související vysoká rychlost na rovinkách. Italský tým se však během první poloviny ročníku spíše trápil. Ukázalo se, že cesta, kterou zvolili pravděpodobně není tou nejsprávnější. Ferrari mělo problém zahřát pneumatiky, navíc se letošní monopost vyznačoval v určitých momentech značnou nestabilitou.
Vývoj nicméně u letošního Ferrari funguje, což se potvrdilo zvláště po letní přestávce. Italský tým ovládl tři ze čtyř závodů. Charles Leclerc navíc startoval ve všech čtyřech případech z prvního místa na roštu. I to ukazuje zlepšenou formu. Podle mnohých za ni tým vděčí velkému balíku vylepšení, který byl nasazen v Singapuru. Řada z těchto novinek přitom bude na voze i příští rok. Inženýři z Maranella využívají toho, že pravidla se příští sezonu měnit nebudou, takže cokoliv, co bude vyvinuto a odzkoušeno ve zbylých letošních závodech půjde využít i následující sezonu.
„Pravidla zůstávají stabilní, takže ať už tento rok představíme cokoliv, bude se nám to hodit i do budoucna. To je důvod, proč stále vyvíjíme vůz letošní specifikace. Nejde nám ani tak o vítězství, ale dobré pochopení výkonu a chování monopostu nám přinese výhody příští rok,“ říká Mattia Binotto.
Během prvních měsíců ročníku 2019 to vypadalo, že Ferrari bude muset přestavět celý koncept svého stroje. Nyní Binotto potvrzuje, že vůz pro rok 2020 bude evolucí toho letošního. Žádných drastických změn se tak nedočkáme. Ferrari vsadí na kontinuitu. „Když se podíváme na přední křídlo, řekl bych, že spousta týmů kopíruje nás, a ne my je. Vždycky je důležitě, abyste postavili efektivní auto. A to jak po stránce výkonu, tak i po stránce spotřeby. Nemyslím si, že náš koncept je špatný,“ pokračuje Švýcar.
„Auto pro příští rok bude evolucí letošního modelu. Důvodů, proč se nám na začátku ročníku nedařilo bylo více, to však nechci rozebírat. Myslím si ale, že když napravíme naše nedostatky, můžeme být konkurenceschopní. Poslední Velké ceny jsou toho podle mě důkazem,“ ukončil Binotto.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.