Mattia Binotto prozrazuje první informace o monopostu Ferrari pro příští rok. Jakou cestou se italský tým vydá?
Ferrari přišlo před letošní sezonou s celkem radikálním konceptem svého vozu. Ten nebyl zaměřen na zisk maximálního možného přítlaku. Důležitou roli v něm hrál také nízký odpor a s tím související vysoká rychlost na rovinkách. Italský tým se však během první poloviny ročníku spíše trápil. Ukázalo se, že cesta, kterou zvolili pravděpodobně není tou nejsprávnější. Ferrari mělo problém zahřát pneumatiky, navíc se letošní monopost vyznačoval v určitých momentech značnou nestabilitou.
Vývoj nicméně u letošního Ferrari funguje, což se potvrdilo zvláště po letní přestávce. Italský tým ovládl tři ze čtyř závodů. Charles Leclerc navíc startoval ve všech čtyřech případech z prvního místa na roštu. I to ukazuje zlepšenou formu. Podle mnohých za ni tým vděčí velkému balíku vylepšení, který byl nasazen v Singapuru. Řada z těchto novinek přitom bude na voze i příští rok. Inženýři z Maranella využívají toho, že pravidla se příští sezonu měnit nebudou, takže cokoliv, co bude vyvinuto a odzkoušeno ve zbylých letošních závodech půjde využít i následující sezonu.
„Pravidla zůstávají stabilní, takže ať už tento rok představíme cokoliv, bude se nám to hodit i do budoucna. To je důvod, proč stále vyvíjíme vůz letošní specifikace. Nejde nám ani tak o vítězství, ale dobré pochopení výkonu a chování monopostu nám přinese výhody příští rok,“ říká Mattia Binotto.
Během prvních měsíců ročníku 2019 to vypadalo, že Ferrari bude muset přestavět celý koncept svého stroje. Nyní Binotto potvrzuje, že vůz pro rok 2020 bude evolucí toho letošního. Žádných drastických změn se tak nedočkáme. Ferrari vsadí na kontinuitu. „Když se podíváme na přední křídlo, řekl bych, že spousta týmů kopíruje nás, a ne my je. Vždycky je důležitě, abyste postavili efektivní auto. A to jak po stránce výkonu, tak i po stránce spotřeby. Nemyslím si, že náš koncept je špatný,“ pokračuje Švýcar.
„Auto pro příští rok bude evolucí letošního modelu. Důvodů, proč se nám na začátku ročníku nedařilo bylo více, to však nechci rozebírat. Myslím si ale, že když napravíme naše nedostatky, můžeme být konkurenceschopní. Poslední Velké ceny jsou toho podle mě důkazem,“ ukončil Binotto.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.