Bývalý prezident Ferrari reaguje na události nedávné GP Singapuru.
Ferrari zažívá situaci na kterou není příliš zvyklé. V minulosti platilo, že stáj z Maranella měla mezi svými piloty jasně rozdělené role. Vzpomeňme na tandem Michael Schumacher, Rubens Barichello, kdy byl Němec jasným lídrem a jeho stájový kolega takzvaným nosičem vody. Podobná, byť zřejmě ne tak extrémní situace panovala ve spolupráci Fernanda Alonsa s Felipem Massou a konečně Sebastiana Vettela s Kimi Rakkonenem.
Nyní se však věci změnily. S příchodem ambiciózního Charlesa Leclerca nastal v Maranellu třesk. Mladý Monačan se chce přihlásit o své místo na slunci, což sebou nese i řadu kontroverzí. Ferrari se tak najednou musí snažit ukočírovat něco, na co rozhodně nebylo zvyklé. Není bez zajímavosti, že tento interní souboj ve slavné stáji Formule 1 vzbuzuje řadu emocí a plní stránky předních sportovních médií. Se svým názorem přispěchal také dlouholetý prezident italské stáje Luca di Montezemolo. Ten je podepsán pod slavnou érou Ferrari a Michaela Schumachera. V Maranellu vládl svého času pevnou rukou, přičemž z jeho slov je cítit, že by se přesně takto choval i dnes.
„Řeknu vám jedno, kdybyste s takovými stížnostmi přišli do mojí kanceláře, rozhodně byste slyšeli víc než jen pár slov,“ reaguje Montezemolo na události singapurské GP, kdy si Charles Leclerc stěžoval ve vysílačce na strategii Ferrari.
Někdejší prezident Ferrari ví, o čem mluví. Za jeho vlády stáj z Maranella celkem běžně využívala nekompromisní týmové příkazy. Minimálně jeden z nich vešel do dějin. Máme na mysli situaci z Velké ceny Rakouska 2002. Tehdy musel Barichello pustit Michaela Schumachera na první příčku doslova v posledních metrech závodu. Celá situace měla dohru při slavnostním ceremoniálu. Michael Schumacher přepustil svého parťáka na nejvyšší stupínek, což FIA vyhodnotila jako nedůstojné načež Ferrari čekala vysoká pokuta.
„Po závodě jsem měl s Rubensem dlouhou diskuzi. Byl naštvaný, ale já mu řekl, že prostě musí dodržovat týmové příkazy. Tím to pro mě haslo,“ dodává Montezemolo.
Podle něj je však Leclerc jedním z největších talentů nové jezdecké generace. Ital ho už dříve přirovnal k Niki Laudovi.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.