Bývalý prezident Ferrari reaguje na události nedávné GP Singapuru.
Ferrari zažívá situaci na kterou není příliš zvyklé. V minulosti platilo, že stáj z Maranella měla mezi svými piloty jasně rozdělené role. Vzpomeňme na tandem Michael Schumacher, Rubens Barichello, kdy byl Němec jasným lídrem a jeho stájový kolega takzvaným nosičem vody. Podobná, byť zřejmě ne tak extrémní situace panovala ve spolupráci Fernanda Alonsa s Felipem Massou a konečně Sebastiana Vettela s Kimi Rakkonenem.
Nyní se však věci změnily. S příchodem ambiciózního Charlesa Leclerca nastal v Maranellu třesk. Mladý Monačan se chce přihlásit o své místo na slunci, což sebou nese i řadu kontroverzí. Ferrari se tak najednou musí snažit ukočírovat něco, na co rozhodně nebylo zvyklé. Není bez zajímavosti, že tento interní souboj ve slavné stáji Formule 1 vzbuzuje řadu emocí a plní stránky předních sportovních médií. Se svým názorem přispěchal také dlouholetý prezident italské stáje Luca di Montezemolo. Ten je podepsán pod slavnou érou Ferrari a Michaela Schumachera. V Maranellu vládl svého času pevnou rukou, přičemž z jeho slov je cítit, že by se přesně takto choval i dnes.
„Řeknu vám jedno, kdybyste s takovými stížnostmi přišli do mojí kanceláře, rozhodně byste slyšeli víc než jen pár slov,“ reaguje Montezemolo na události singapurské GP, kdy si Charles Leclerc stěžoval ve vysílačce na strategii Ferrari.
Někdejší prezident Ferrari ví, o čem mluví. Za jeho vlády stáj z Maranella celkem běžně využívala nekompromisní týmové příkazy. Minimálně jeden z nich vešel do dějin. Máme na mysli situaci z Velké ceny Rakouska 2002. Tehdy musel Barichello pustit Michaela Schumachera na první příčku doslova v posledních metrech závodu. Celá situace měla dohru při slavnostním ceremoniálu. Michael Schumacher přepustil svého parťáka na nejvyšší stupínek, což FIA vyhodnotila jako nedůstojné načež Ferrari čekala vysoká pokuta.
„Po závodě jsem měl s Rubensem dlouhou diskuzi. Byl naštvaný, ale já mu řekl, že prostě musí dodržovat týmové příkazy. Tím to pro mě haslo,“ dodává Montezemolo.
Podle něj je však Leclerc jedním z největších talentů nové jezdecké generace. Ital ho už dříve přirovnal k Niki Laudovi.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.