SOČI ; Ferrari je po závodě v Rusku, kde si pro double dojeli jezdci Mercedesu, pod drobnohledem. Může za to jejich snaha o týmovou režii. Jak probíhala rádiová komunikace mezi piloty a boxovou zídkou?
Sebastian Vettel měl ze třetí pozice v Rusku výborný start a předjel nejen Hamiltona, ale i svého týmového kolegu Leclerca startujícího z pole position. Ve druhém kole dostal z boxové zídky instrukce, že bude muset Monačana pustit před sebe.
Podle dostupných informací totiž Ferrari chtělo prohodit jezdce kvůli tomu, že Leclerc Vettelovi na startu pomohl. Němec se však nedal, odjel a výměny nic nebylo. Co k incidentu řekli přímo piloti a šéf týmu si můžete přečíst zde.
Vettel nakonec musel z prvního místa kvůli technickým potížím (problém s MGU-K) odstoupit. Jak probíhala radio komunikace mezi jezdci Ferrari a boxovou zídkou?
Two team mates - each of them with a claim to the race lead There was tension on the Ferrari airwaves during the opening few laps at Sochi on Sunday 👀 🎧#RussianGP 🇷🇺 #F1 pic.twitter.com/QcLiYJrCRU
— Formula 1 (@F1) September 29, 2019Druhé kolo; Ferrari Leclercovi: "Zabýváme se možností výměny pozic."
Páté kolo ; Ferrari Leclercovi: "V následujícím kole tě pustí před sebe."
Šesté kolo; Vettel Ferrari: "V každém případě bych ho na startu dostal. Dejme tomu další dvě kola a potom mi dejte vědět."
Sedmé kolo; Ferrari Vettelovi: "Pusť ho." odpověď Vettela: "Tak mu řekněte, ať mě dojede."
Osmé kolo; Leclerc Ferrari: "Nechali jste mě vzadu. Já jsem vše respektoval. Promluvíme si později, ale teď je pochopitelně těžké snížit ten jeho náskok."
Deváté kolo; Ferrari Vettelovi: "Snažil se snížit ztrátu. Nyní se díváme na plán C, Charles je 1,9 s za tebou. Jsi nejrychlejší, drž se, jedeš dobře."
Desáté kolo; Ferrari Leclercovi: "Charlesi, uděláme zastávku později. Lewis je moc blízko, zastavíme trošku později. Soustřeď se na svůj závod. Díky."
Odpověď Leclerca: "Naprosto rozumím. Jenom musím říci, že jsem jel podle toho, jak jsme se domluvili, bez problémů. Potom jsem se na to snažil zatlačit. Bez problému, hlídám si teď situaci.
Dvacáté čtvrté kolo; Vettel Ferrari: "Moje zadní pneumatiky odcházejí." odpověď: "Obáváme se, že Hamilton pojede dlouho. Jeho čas je 38,8."
Poté, co musel kvůli problému s MGU-K ve dvacátém osmém kole Vettel jen prohlásil: "Vraťte zpět ty zatracené dvanáctiválce."
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.