SOČI ; Ferrari je po závodě v Rusku, kde si pro double dojeli jezdci Mercedesu, pod drobnohledem. Může za to jejich snaha o týmovou režii. Jak probíhala rádiová komunikace mezi piloty a boxovou zídkou?
Sebastian Vettel měl ze třetí pozice v Rusku výborný start a předjel nejen Hamiltona, ale i svého týmového kolegu Leclerca startujícího z pole position. Ve druhém kole dostal z boxové zídky instrukce, že bude muset Monačana pustit před sebe.
Podle dostupných informací totiž Ferrari chtělo prohodit jezdce kvůli tomu, že Leclerc Vettelovi na startu pomohl. Němec se však nedal, odjel a výměny nic nebylo. Co k incidentu řekli přímo piloti a šéf týmu si můžete přečíst zde.
Vettel nakonec musel z prvního místa kvůli technickým potížím (problém s MGU-K) odstoupit. Jak probíhala radio komunikace mezi jezdci Ferrari a boxovou zídkou?
Two team mates - each of them with a claim to the race lead There was tension on the Ferrari airwaves during the opening few laps at Sochi on Sunday 👀 🎧#RussianGP 🇷🇺 #F1 pic.twitter.com/QcLiYJrCRU
— Formula 1 (@F1) September 29, 2019Druhé kolo; Ferrari Leclercovi: "Zabýváme se možností výměny pozic."
Páté kolo ; Ferrari Leclercovi: "V následujícím kole tě pustí před sebe."
Šesté kolo; Vettel Ferrari: "V každém případě bych ho na startu dostal. Dejme tomu další dvě kola a potom mi dejte vědět."
Sedmé kolo; Ferrari Vettelovi: "Pusť ho." odpověď Vettela: "Tak mu řekněte, ať mě dojede."
Osmé kolo; Leclerc Ferrari: "Nechali jste mě vzadu. Já jsem vše respektoval. Promluvíme si později, ale teď je pochopitelně těžké snížit ten jeho náskok."
Deváté kolo; Ferrari Vettelovi: "Snažil se snížit ztrátu. Nyní se díváme na plán C, Charles je 1,9 s za tebou. Jsi nejrychlejší, drž se, jedeš dobře."
Desáté kolo; Ferrari Leclercovi: "Charlesi, uděláme zastávku později. Lewis je moc blízko, zastavíme trošku později. Soustřeď se na svůj závod. Díky."
Odpověď Leclerca: "Naprosto rozumím. Jenom musím říci, že jsem jel podle toho, jak jsme se domluvili, bez problémů. Potom jsem se na to snažil zatlačit. Bez problému, hlídám si teď situaci.
Dvacáté čtvrté kolo; Vettel Ferrari: "Moje zadní pneumatiky odcházejí." odpověď: "Obáváme se, že Hamilton pojede dlouho. Jeho čas je 38,8."
Poté, co musel kvůli problému s MGU-K ve dvacátém osmém kole Vettel jen prohlásil: "Vraťte zpět ty zatracené dvanáctiválce."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.