Daniil Kvyat si pro domácí závod připravil speciální zbarvení své přilby. Proč jej nebude moci použít?
Dříve bylo ve Formuli 1 celkem běžným zvykem, že jezdci nasazovali během sezony různé designy svých helem. Vynikal v tom třebas Sebastian Vettel, který v době, kdy závodil za Red Bull nasazoval různá provedení přilby takřka závod, co závod. Pak ale FIA tyto změny během sezony zakázala. Důvod? Oficiálně šlo o to, aby diváci na trati lépe rozpoznali své hrdiny. Nařízení se však nesetkalo s pozitivním ohlasem.
Čas od času sice piloti díky výjimkám nasadí odlišné zbarvení svojí helmy, jde však spíše o mikroskopické minimum případů. Nyní ovšem narazil ruský pilot ve službách Toro Rosso Daniil Kvyat. Ten si na svůj domácí závod připravil speciální lakování přilby, teď to ale vypadá, že jej nebude moci nasadit. V pravidlech totiž stojí, že jezdec nemůže během sezony použít víc, jak dva různé designy přilby.
Kvyat už tento limit přitom vyčerpal. Ke svému tradičnímu zbarvení přidal helmu se speciálním lakováním na závod v Itálii. Teď bude mít tak nejspíš smůlu. „Je to vtip. Nicméně je možnost, že ji zítra nasadím. Bylo by zajímavé, jaký trest by mi za to hrozil, ale upřímně jsou důležitější problémy, kterým bychom se měli věnovat než přilby,“ nechápe ruský bohatýr.
„Pravidlo říká, že během sezony nemůžete použít víc než dva designy přilby. Nevěděl jsem o tom. Jde každopádně o dobrou přilbu, vystavím si ji v garáži, aby ji mohl každý vidět,“ uzavírá Kvyat.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.