Daniil Kvyat si pro domácí závod připravil speciální zbarvení své přilby. Proč jej nebude moci použít?
Dříve bylo ve Formuli 1 celkem běžným zvykem, že jezdci nasazovali během sezony různé designy svých helem. Vynikal v tom třebas Sebastian Vettel, který v době, kdy závodil za Red Bull nasazoval různá provedení přilby takřka závod, co závod. Pak ale FIA tyto změny během sezony zakázala. Důvod? Oficiálně šlo o to, aby diváci na trati lépe rozpoznali své hrdiny. Nařízení se však nesetkalo s pozitivním ohlasem.
Čas od času sice piloti díky výjimkám nasadí odlišné zbarvení svojí helmy, jde však spíše o mikroskopické minimum případů. Nyní ovšem narazil ruský pilot ve službách Toro Rosso Daniil Kvyat. Ten si na svůj domácí závod připravil speciální lakování přilby, teď to ale vypadá, že jej nebude moci nasadit. V pravidlech totiž stojí, že jezdec nemůže během sezony použít víc, jak dva různé designy přilby.
Kvyat už tento limit přitom vyčerpal. Ke svému tradičnímu zbarvení přidal helmu se speciálním lakováním na závod v Itálii. Teď bude mít tak nejspíš smůlu. „Je to vtip. Nicméně je možnost, že ji zítra nasadím. Bylo by zajímavé, jaký trest by mi za to hrozil, ale upřímně jsou důležitější problémy, kterým bychom se měli věnovat než přilby,“ nechápe ruský bohatýr.
„Pravidlo říká, že během sezony nemůžete použít víc než dva designy přilby. Nevěděl jsem o tom. Jde každopádně o dobrou přilbu, vystavím si ji v garáži, aby ji mohl každý vidět,“ uzavírá Kvyat.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.