Daniil Kvyat si pro domácí závod připravil speciální zbarvení své přilby. Proč jej nebude moci použít?
Dříve bylo ve Formuli 1 celkem běžným zvykem, že jezdci nasazovali během sezony různé designy svých helem. Vynikal v tom třebas Sebastian Vettel, který v době, kdy závodil za Red Bull nasazoval různá provedení přilby takřka závod, co závod. Pak ale FIA tyto změny během sezony zakázala. Důvod? Oficiálně šlo o to, aby diváci na trati lépe rozpoznali své hrdiny. Nařízení se však nesetkalo s pozitivním ohlasem.
Čas od času sice piloti díky výjimkám nasadí odlišné zbarvení svojí helmy, jde však spíše o mikroskopické minimum případů. Nyní ovšem narazil ruský pilot ve službách Toro Rosso Daniil Kvyat. Ten si na svůj domácí závod připravil speciální lakování přilby, teď to ale vypadá, že jej nebude moci nasadit. V pravidlech totiž stojí, že jezdec nemůže během sezony použít víc, jak dva různé designy přilby.
Kvyat už tento limit přitom vyčerpal. Ke svému tradičnímu zbarvení přidal helmu se speciálním lakováním na závod v Itálii. Teď bude mít tak nejspíš smůlu. „Je to vtip. Nicméně je možnost, že ji zítra nasadím. Bylo by zajímavé, jaký trest by mi za to hrozil, ale upřímně jsou důležitější problémy, kterým bychom se měli věnovat než přilby,“ nechápe ruský bohatýr.
„Pravidlo říká, že během sezony nemůžete použít víc než dva designy přilby. Nevěděl jsem o tom. Jde každopádně o dobrou přilbu, vystavím si ji v garáži, aby ji mohl každý vidět,“ uzavírá Kvyat.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.