Daniil Kvyat si pro domácí závod připravil speciální zbarvení své přilby. Proč jej nebude moci použít?
Dříve bylo ve Formuli 1 celkem běžným zvykem, že jezdci nasazovali během sezony různé designy svých helem. Vynikal v tom třebas Sebastian Vettel, který v době, kdy závodil za Red Bull nasazoval různá provedení přilby takřka závod, co závod. Pak ale FIA tyto změny během sezony zakázala. Důvod? Oficiálně šlo o to, aby diváci na trati lépe rozpoznali své hrdiny. Nařízení se však nesetkalo s pozitivním ohlasem.
Čas od času sice piloti díky výjimkám nasadí odlišné zbarvení svojí helmy, jde však spíše o mikroskopické minimum případů. Nyní ovšem narazil ruský pilot ve službách Toro Rosso Daniil Kvyat. Ten si na svůj domácí závod připravil speciální lakování přilby, teď to ale vypadá, že jej nebude moci nasadit. V pravidlech totiž stojí, že jezdec nemůže během sezony použít víc, jak dva různé designy přilby.
Kvyat už tento limit přitom vyčerpal. Ke svému tradičnímu zbarvení přidal helmu se speciálním lakováním na závod v Itálii. Teď bude mít tak nejspíš smůlu. „Je to vtip. Nicméně je možnost, že ji zítra nasadím. Bylo by zajímavé, jaký trest by mi za to hrozil, ale upřímně jsou důležitější problémy, kterým bychom se měli věnovat než přilby,“ nechápe ruský bohatýr.
„Pravidlo říká, že během sezony nemůžete použít víc než dva designy přilby. Nevěděl jsem o tom. Jde každopádně o dobrou přilbu, vystavím si ji v garáži, aby ji mohl každý vidět,“ uzavírá Kvyat.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.