Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Verstappen. Následuje Leclerc, Gasly překvapil, Sainz se trápil.
Druhý trénink na GP Ruska přinesl zamračené počasí. Bylo však sucho, takže jezdci měli ideální prostor k přípravě na zítřejší kvalifikací, a hlavně nedělní závod. Začátek volných jízd se nesl v poklidném duchu. Brzy se do vedení dostali jezdci Ferrari. Mírně rychlejším byl Leclerc, neboť Vettel ztrácel na svého týmového kolegu jednu desetinu. Ostatní top týmy však tou dobou na trati ještě nebyly. Po dvaceti minutách nastala fáze virtuálního SC. Traťoví maršálové totiž museli opravit poškozenou ceduli podél okruhu. Na trať se brzy dostal také Daniel Ricciardo, který dopoledne havaroval. K vidění bylo několik menších výletů mimo trať. Na svědomí je měli George Russell a Romain Grosjean. Nejednalo se však o nic vážného.
Jezdci Mercedesu se zařadili na průběžné třetí a čtvrté místo. Max Verstappen se dopustil výletu mimo trať, takže v úvodu jízd nejvyšší příčky pořadí neatakoval. To se změnilo po třiceti minutách, kdy Holanďan rozdělil duo Stříbrných šípů.
Velmi dobře se prezentoval šestý Pérez a stejně tak duo amerického týmu Haas. Romain Grosjean s Kevinem Magnussenem okupovali sedmé a osmé místo. Trápení prožívali piloti McLarenu a Toro Rosso. Ti byli hluboko ve druhé desítce.
Začátek kvalifikačních simulací obstaraly Williamsy. Posléze se k nim přidal tandem jezdců Ferrari. Leclerc svůj čas zlepšil o šest desetin. Vettel naopak překročil limity trati, takže své první kvalifikační kolo vypustil. Druhé kolo už ve Vettelově podání tak rychlé nebylo, zřejmě i díky už opotřebeným pneumatikám. Výborný čas zajel Max Verstappen, který se dostal rozdílem tří desetin na první příčku. Antonio Giovinazzi ve svém pokusu chyboval. Naštěstí pro něj skončila jeho Alfa pouze v únikové zóně. K poškození tedy nedošlo. Smůlu měl Alex Albon. Thajec ve službách Red Bullu se na okruhu příliš neobjevoval. Důvodem byly zřejmě technické problémy na jeho voze.
Příliš to nešlo Mercedesu. Jeho pilotům sice patřilo průběžné třetí a čtvrté místo, ztráta však byla propastná. Sedm, respektive osm desetin. Středu pole vévodil šestý Gasly. Ten pozvedl prapor STR. Mezi prvními deseti se nacházely taktéž oba vozy Racing Pointu. K menšímu incidentu došlo mezi Gaslym a Kvyatem. Rus svého týmového kolegu neviděl, což vyústilo v drobný kontakt mezi nimi. Obešlo se to ale bez následků.
Zbytek odpoledního tréninku patřil dlouhým jízdám, během nichž se nic zásadního již neudálo. Zítra je na programu třetí trénink a kvalifikace.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.