Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Verstappen. Následuje Leclerc, Gasly překvapil, Sainz se trápil.
Druhý trénink na GP Ruska přinesl zamračené počasí. Bylo však sucho, takže jezdci měli ideální prostor k přípravě na zítřejší kvalifikací, a hlavně nedělní závod. Začátek volných jízd se nesl v poklidném duchu. Brzy se do vedení dostali jezdci Ferrari. Mírně rychlejším byl Leclerc, neboť Vettel ztrácel na svého týmového kolegu jednu desetinu. Ostatní top týmy však tou dobou na trati ještě nebyly. Po dvaceti minutách nastala fáze virtuálního SC. Traťoví maršálové totiž museli opravit poškozenou ceduli podél okruhu. Na trať se brzy dostal také Daniel Ricciardo, který dopoledne havaroval. K vidění bylo několik menších výletů mimo trať. Na svědomí je měli George Russell a Romain Grosjean. Nejednalo se však o nic vážného.
Jezdci Mercedesu se zařadili na průběžné třetí a čtvrté místo. Max Verstappen se dopustil výletu mimo trať, takže v úvodu jízd nejvyšší příčky pořadí neatakoval. To se změnilo po třiceti minutách, kdy Holanďan rozdělil duo Stříbrných šípů.
Velmi dobře se prezentoval šestý Pérez a stejně tak duo amerického týmu Haas. Romain Grosjean s Kevinem Magnussenem okupovali sedmé a osmé místo. Trápení prožívali piloti McLarenu a Toro Rosso. Ti byli hluboko ve druhé desítce.
Začátek kvalifikačních simulací obstaraly Williamsy. Posléze se k nim přidal tandem jezdců Ferrari. Leclerc svůj čas zlepšil o šest desetin. Vettel naopak překročil limity trati, takže své první kvalifikační kolo vypustil. Druhé kolo už ve Vettelově podání tak rychlé nebylo, zřejmě i díky už opotřebeným pneumatikám. Výborný čas zajel Max Verstappen, který se dostal rozdílem tří desetin na první příčku. Antonio Giovinazzi ve svém pokusu chyboval. Naštěstí pro něj skončila jeho Alfa pouze v únikové zóně. K poškození tedy nedošlo. Smůlu měl Alex Albon. Thajec ve službách Red Bullu se na okruhu příliš neobjevoval. Důvodem byly zřejmě technické problémy na jeho voze.
Příliš to nešlo Mercedesu. Jeho pilotům sice patřilo průběžné třetí a čtvrté místo, ztráta však byla propastná. Sedm, respektive osm desetin. Středu pole vévodil šestý Gasly. Ten pozvedl prapor STR. Mezi prvními deseti se nacházely taktéž oba vozy Racing Pointu. K menšímu incidentu došlo mezi Gaslym a Kvyatem. Rus svého týmového kolegu neviděl, což vyústilo v drobný kontakt mezi nimi. Obešlo se to ale bez následků.
Zbytek odpoledního tréninku patřil dlouhým jízdám, během nichž se nic zásadního již neudálo. Zítra je na programu třetí trénink a kvalifikace.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.