Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Verstappen. Následuje Leclerc, Gasly překvapil, Sainz se trápil.
Druhý trénink na GP Ruska přinesl zamračené počasí. Bylo však sucho, takže jezdci měli ideální prostor k přípravě na zítřejší kvalifikací, a hlavně nedělní závod. Začátek volných jízd se nesl v poklidném duchu. Brzy se do vedení dostali jezdci Ferrari. Mírně rychlejším byl Leclerc, neboť Vettel ztrácel na svého týmového kolegu jednu desetinu. Ostatní top týmy však tou dobou na trati ještě nebyly. Po dvaceti minutách nastala fáze virtuálního SC. Traťoví maršálové totiž museli opravit poškozenou ceduli podél okruhu. Na trať se brzy dostal také Daniel Ricciardo, který dopoledne havaroval. K vidění bylo několik menších výletů mimo trať. Na svědomí je měli George Russell a Romain Grosjean. Nejednalo se však o nic vážného.
Jezdci Mercedesu se zařadili na průběžné třetí a čtvrté místo. Max Verstappen se dopustil výletu mimo trať, takže v úvodu jízd nejvyšší příčky pořadí neatakoval. To se změnilo po třiceti minutách, kdy Holanďan rozdělil duo Stříbrných šípů.
Velmi dobře se prezentoval šestý Pérez a stejně tak duo amerického týmu Haas. Romain Grosjean s Kevinem Magnussenem okupovali sedmé a osmé místo. Trápení prožívali piloti McLarenu a Toro Rosso. Ti byli hluboko ve druhé desítce.
Začátek kvalifikačních simulací obstaraly Williamsy. Posléze se k nim přidal tandem jezdců Ferrari. Leclerc svůj čas zlepšil o šest desetin. Vettel naopak překročil limity trati, takže své první kvalifikační kolo vypustil. Druhé kolo už ve Vettelově podání tak rychlé nebylo, zřejmě i díky už opotřebeným pneumatikám. Výborný čas zajel Max Verstappen, který se dostal rozdílem tří desetin na první příčku. Antonio Giovinazzi ve svém pokusu chyboval. Naštěstí pro něj skončila jeho Alfa pouze v únikové zóně. K poškození tedy nedošlo. Smůlu měl Alex Albon. Thajec ve službách Red Bullu se na okruhu příliš neobjevoval. Důvodem byly zřejmě technické problémy na jeho voze.
Příliš to nešlo Mercedesu. Jeho pilotům sice patřilo průběžné třetí a čtvrté místo, ztráta však byla propastná. Sedm, respektive osm desetin. Středu pole vévodil šestý Gasly. Ten pozvedl prapor STR. Mezi prvními deseti se nacházely taktéž oba vozy Racing Pointu. K menšímu incidentu došlo mezi Gaslym a Kvyatem. Rus svého týmového kolegu neviděl, což vyústilo v drobný kontakt mezi nimi. Obešlo se to ale bez následků.
Zbytek odpoledního tréninku patřil dlouhým jízdám, během nichž se nic zásadního již neudálo. Zítra je na programu třetí trénink a kvalifikace.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.