Maxovi Verstappenovi přijde velmi podivný vývoj formy jeho týmu v posledních závodech ve srovnání s jejich nejbližším soupeřem. Z penalizace za nasazení nového motoru Hondy si nic nedělá.
Verstappen s Red Bullem sice dokázal před letní přestávkou dvakrát vyhrát a těšil se, že jsou již před soupeřem z Maranella, poté ale přišlo překvapení v podobě tří vítězství Ferrari v řadě za sebou - včetně minulého víkendu v Singapuru.
Na otázku, zda to bylo překvapivé i pro něj, holandský pilot odpovídá: "No, když se podíváte na začátek roku a možná i Maďarsko, pak ano. Ale když se podíváte na historii Singapuru, pak zde byli vždycky konkurenceschopní."
Red Bullu se na této trati nepodařilo zvolit správné nastavení, kvůli špatným závěrům ze simulátoru zvolili příliš málo přítlaku, díky lepší strategii se však Verstappen dostal na pódium na úkor Lewise Hamiltona z Mercedesu.
"Vzhledem k množství výkonu, který mají, se dá jezdit rychle snadněji a jednodušeji. Když se však ohlédnete za Monzou, pak byste očekávali, že budou mít před ostatními sekundu náskok. Ale to neměli," pokračuje Verstappen.
Ferrari tvrdí, že výhoda pramenící z jejich výkonnějšího motoru se často přehání, podle inženýrů mají v kvalifikaci maximálně o 20 a v závodě o 10 koní více než konkurence.
"Je to tedy hodně divné, jak se to vyvíjí. Mysleli jsme si, že se v Monze budeme opravdu trápit, ale kvalifikace pro mě mohla dopadnout stejně jako v Singapuru. Je to trochu zvláštní, co fungovalo v Monze a nefungovalo v Singapuru," kroutí hlavou pilot Red Bullu, podle něhož poslední závod slouží jako budíček.
"Vydali jsme se jiným směrem než v předchozích letech a nefungovalo to tak, jak jsme chtěli. Zřejmě malé věci na simulátoru mohly být lepší. Myslím, že nám simulátor už tolik pomohl, že se ten jeden víkend, kdy nám nefungoval, mohl klidně objevit. Žel šlo o Singapur, nicméně se na všechno podíváme, abychom zjistili, jestli ho pro příští rok můžeme zlepšit," vysvětluje Verstappen.
Tento víkend Honda nasadí čerstvé motory 4. specifikace, proto budou všichni piloti Red Bullu a Toro Rosso včetně něj penalizování. Max si z toho ale nic nedělá: "Moc se tím nemění. Loni jsme startovali zezadu a předjíždění se tady nezdálo být moc velkým problémem."
"Možná jsou letos týmy středu pole o trochu konkurenceschopnější, ale myslím si, že bychom měli být v pohodě. Můžete ztratit trochu času na kluky vpředu, ale reálně se stejně kvalifikujeme na čtvrtém či pátém místě," dodává Verstappen.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.