Maxovi Verstappenovi přijde velmi podivný vývoj formy jeho týmu v posledních závodech ve srovnání s jejich nejbližším soupeřem. Z penalizace za nasazení nového motoru Hondy si nic nedělá.
Verstappen s Red Bullem sice dokázal před letní přestávkou dvakrát vyhrát a těšil se, že jsou již před soupeřem z Maranella, poté ale přišlo překvapení v podobě tří vítězství Ferrari v řadě za sebou - včetně minulého víkendu v Singapuru.
Na otázku, zda to bylo překvapivé i pro něj, holandský pilot odpovídá: "No, když se podíváte na začátek roku a možná i Maďarsko, pak ano. Ale když se podíváte na historii Singapuru, pak zde byli vždycky konkurenceschopní."
Red Bullu se na této trati nepodařilo zvolit správné nastavení, kvůli špatným závěrům ze simulátoru zvolili příliš málo přítlaku, díky lepší strategii se však Verstappen dostal na pódium na úkor Lewise Hamiltona z Mercedesu.
"Vzhledem k množství výkonu, který mají, se dá jezdit rychle snadněji a jednodušeji. Když se však ohlédnete za Monzou, pak byste očekávali, že budou mít před ostatními sekundu náskok. Ale to neměli," pokračuje Verstappen.
Ferrari tvrdí, že výhoda pramenící z jejich výkonnějšího motoru se často přehání, podle inženýrů mají v kvalifikaci maximálně o 20 a v závodě o 10 koní více než konkurence.
"Je to tedy hodně divné, jak se to vyvíjí. Mysleli jsme si, že se v Monze budeme opravdu trápit, ale kvalifikace pro mě mohla dopadnout stejně jako v Singapuru. Je to trochu zvláštní, co fungovalo v Monze a nefungovalo v Singapuru," kroutí hlavou pilot Red Bullu, podle něhož poslední závod slouží jako budíček.
"Vydali jsme se jiným směrem než v předchozích letech a nefungovalo to tak, jak jsme chtěli. Zřejmě malé věci na simulátoru mohly být lepší. Myslím, že nám simulátor už tolik pomohl, že se ten jeden víkend, kdy nám nefungoval, mohl klidně objevit. Žel šlo o Singapur, nicméně se na všechno podíváme, abychom zjistili, jestli ho pro příští rok můžeme zlepšit," vysvětluje Verstappen.
Tento víkend Honda nasadí čerstvé motory 4. specifikace, proto budou všichni piloti Red Bullu a Toro Rosso včetně něj penalizování. Max si z toho ale nic nedělá: "Moc se tím nemění. Loni jsme startovali zezadu a předjíždění se tady nezdálo být moc velkým problémem."
"Možná jsou letos týmy středu pole o trochu konkurenceschopnější, ale myslím si, že bychom měli být v pohodě. Můžete ztratit trochu času na kluky vpředu, ale reálně se stejně kvalifikujeme na čtvrtém či pátém místě," dodává Verstappen.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.