Maxovi Verstappenovi přijde velmi podivný vývoj formy jeho týmu v posledních závodech ve srovnání s jejich nejbližším soupeřem. Z penalizace za nasazení nového motoru Hondy si nic nedělá.
Verstappen s Red Bullem sice dokázal před letní přestávkou dvakrát vyhrát a těšil se, že jsou již před soupeřem z Maranella, poté ale přišlo překvapení v podobě tří vítězství Ferrari v řadě za sebou - včetně minulého víkendu v Singapuru.
Na otázku, zda to bylo překvapivé i pro něj, holandský pilot odpovídá: "No, když se podíváte na začátek roku a možná i Maďarsko, pak ano. Ale když se podíváte na historii Singapuru, pak zde byli vždycky konkurenceschopní."
Red Bullu se na této trati nepodařilo zvolit správné nastavení, kvůli špatným závěrům ze simulátoru zvolili příliš málo přítlaku, díky lepší strategii se však Verstappen dostal na pódium na úkor Lewise Hamiltona z Mercedesu.
"Vzhledem k množství výkonu, který mají, se dá jezdit rychle snadněji a jednodušeji. Když se však ohlédnete za Monzou, pak byste očekávali, že budou mít před ostatními sekundu náskok. Ale to neměli," pokračuje Verstappen.
Ferrari tvrdí, že výhoda pramenící z jejich výkonnějšího motoru se často přehání, podle inženýrů mají v kvalifikaci maximálně o 20 a v závodě o 10 koní více než konkurence.
"Je to tedy hodně divné, jak se to vyvíjí. Mysleli jsme si, že se v Monze budeme opravdu trápit, ale kvalifikace pro mě mohla dopadnout stejně jako v Singapuru. Je to trochu zvláštní, co fungovalo v Monze a nefungovalo v Singapuru," kroutí hlavou pilot Red Bullu, podle něhož poslední závod slouží jako budíček.
"Vydali jsme se jiným směrem než v předchozích letech a nefungovalo to tak, jak jsme chtěli. Zřejmě malé věci na simulátoru mohly být lepší. Myslím, že nám simulátor už tolik pomohl, že se ten jeden víkend, kdy nám nefungoval, mohl klidně objevit. Žel šlo o Singapur, nicméně se na všechno podíváme, abychom zjistili, jestli ho pro příští rok můžeme zlepšit," vysvětluje Verstappen.
Tento víkend Honda nasadí čerstvé motory 4. specifikace, proto budou všichni piloti Red Bullu a Toro Rosso včetně něj penalizování. Max si z toho ale nic nedělá: "Moc se tím nemění. Loni jsme startovali zezadu a předjíždění se tady nezdálo být moc velkým problémem."
"Možná jsou letos týmy středu pole o trochu konkurenceschopnější, ale myslím si, že bychom měli být v pohodě. Můžete ztratit trochu času na kluky vpředu, ale reálně se stejně kvalifikujeme na čtvrtém či pátém místě," dodává Verstappen.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.