Maxovi Verstappenovi přijde velmi podivný vývoj formy jeho týmu v posledních závodech ve srovnání s jejich nejbližším soupeřem. Z penalizace za nasazení nového motoru Hondy si nic nedělá.
Verstappen s Red Bullem sice dokázal před letní přestávkou dvakrát vyhrát a těšil se, že jsou již před soupeřem z Maranella, poté ale přišlo překvapení v podobě tří vítězství Ferrari v řadě za sebou - včetně minulého víkendu v Singapuru.
Na otázku, zda to bylo překvapivé i pro něj, holandský pilot odpovídá: "No, když se podíváte na začátek roku a možná i Maďarsko, pak ano. Ale když se podíváte na historii Singapuru, pak zde byli vždycky konkurenceschopní."
Red Bullu se na této trati nepodařilo zvolit správné nastavení, kvůli špatným závěrům ze simulátoru zvolili příliš málo přítlaku, díky lepší strategii se však Verstappen dostal na pódium na úkor Lewise Hamiltona z Mercedesu.
"Vzhledem k množství výkonu, který mají, se dá jezdit rychle snadněji a jednodušeji. Když se však ohlédnete za Monzou, pak byste očekávali, že budou mít před ostatními sekundu náskok. Ale to neměli," pokračuje Verstappen.
Ferrari tvrdí, že výhoda pramenící z jejich výkonnějšího motoru se často přehání, podle inženýrů mají v kvalifikaci maximálně o 20 a v závodě o 10 koní více než konkurence.
"Je to tedy hodně divné, jak se to vyvíjí. Mysleli jsme si, že se v Monze budeme opravdu trápit, ale kvalifikace pro mě mohla dopadnout stejně jako v Singapuru. Je to trochu zvláštní, co fungovalo v Monze a nefungovalo v Singapuru," kroutí hlavou pilot Red Bullu, podle něhož poslední závod slouží jako budíček.
"Vydali jsme se jiným směrem než v předchozích letech a nefungovalo to tak, jak jsme chtěli. Zřejmě malé věci na simulátoru mohly být lepší. Myslím, že nám simulátor už tolik pomohl, že se ten jeden víkend, kdy nám nefungoval, mohl klidně objevit. Žel šlo o Singapur, nicméně se na všechno podíváme, abychom zjistili, jestli ho pro příští rok můžeme zlepšit," vysvětluje Verstappen.
Tento víkend Honda nasadí čerstvé motory 4. specifikace, proto budou všichni piloti Red Bullu a Toro Rosso včetně něj penalizování. Max si z toho ale nic nedělá: "Moc se tím nemění. Loni jsme startovali zezadu a předjíždění se tady nezdálo být moc velkým problémem."
"Možná jsou letos týmy středu pole o trochu konkurenceschopnější, ale myslím si, že bychom měli být v pohodě. Můžete ztratit trochu času na kluky vpředu, ale reálně se stejně kvalifikujeme na čtvrtém či pátém místě," dodává Verstappen.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.