Charles Leclerc koriguje své reakce po minulém závodu v Singapuru.
Minulá Grand Prix Singapuru přinesla hned několik zajímavých příběhů. Tím pravděpodobně nejzajímavějším byl dozajista ten, který se odehrál mezi piloty Ferrari. Charles Leclerc vedl závod a jeho týmový kolega Sebastian Vettel jel třetí. Tedy až do prvních zastávek v boxech, tu absolvoval nejdříve Němec a když se ke svým mechanikům odebral i Leclerc, vrátil se na trať těsně za svým stájovým kolegou, jehož už na trati předjet nedokázal.
No, a protože se za oba piloty italské stáje po své zastávce propadl i Lewis Hamilton slavilo Ferrari double. To však mělo pro mladého Monačana hořkou pachuť, neboť se domníval, že mu inženýři naordinovali horší strategii než v případě jeho týmového kolegy. Svoji nevoli dal jasně najevo ještě v dojezdovém kole hlášením do vysílačky. Napjatá atmosféra byla cítit rovněž při slavnostním ceremoniálu na stupních vítězů.
O necelý týden později ovšem Leclerc svůj přístup mění, když říká, že udělal chybu, z které se chce pro příště poučit. „Myslím, že moje reakce byla nepřiměřená. Zkrátka se mám ještě co učit. Ve zpětném pohledu si myslím, že tým udělal správné rozhodnutí. Skončili jsme na prvních dvou místech, s jinou strategií by to takto nedopadlo,“ nechává se slyšet benjamínek Ferrari.
„Při těchto situacích se zkrátka musím víc ovládat. V autě je spousta adrenalinu, takže čas od času je to těžké, nicméně do budoucna je větší sebeovládání mým cílem,“ říká. Mnozí odborníci však u Ferrari očekávají velkou bitvu o moc. V tomto duchu se vyjádřili kupříkladu Nico Rosberg nebo šéf Mercedesu Toto Wolff. Podle něj je tento scénář vždy nevyhnutelný, zvlášť když máte ve svých řadách dva piloty, kteří mají ambici být týmovou jedničkou. A Rakušan ví, o čem mluví, protože sám musel korigovat několikaletý souboj mezi Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem.
Jaký bude mít vývoj u Ferrari pokračování? To se začneme dozvídat už tento víkend, kdy se jede Velká cena Ruska.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.