Charles Leclerc koriguje své reakce po minulém závodu v Singapuru.
Minulá Grand Prix Singapuru přinesla hned několik zajímavých příběhů. Tím pravděpodobně nejzajímavějším byl dozajista ten, který se odehrál mezi piloty Ferrari. Charles Leclerc vedl závod a jeho týmový kolega Sebastian Vettel jel třetí. Tedy až do prvních zastávek v boxech, tu absolvoval nejdříve Němec a když se ke svým mechanikům odebral i Leclerc, vrátil se na trať těsně za svým stájovým kolegou, jehož už na trati předjet nedokázal.
No, a protože se za oba piloty italské stáje po své zastávce propadl i Lewis Hamilton slavilo Ferrari double. To však mělo pro mladého Monačana hořkou pachuť, neboť se domníval, že mu inženýři naordinovali horší strategii než v případě jeho týmového kolegy. Svoji nevoli dal jasně najevo ještě v dojezdovém kole hlášením do vysílačky. Napjatá atmosféra byla cítit rovněž při slavnostním ceremoniálu na stupních vítězů.
O necelý týden později ovšem Leclerc svůj přístup mění, když říká, že udělal chybu, z které se chce pro příště poučit. „Myslím, že moje reakce byla nepřiměřená. Zkrátka se mám ještě co učit. Ve zpětném pohledu si myslím, že tým udělal správné rozhodnutí. Skončili jsme na prvních dvou místech, s jinou strategií by to takto nedopadlo,“ nechává se slyšet benjamínek Ferrari.
„Při těchto situacích se zkrátka musím víc ovládat. V autě je spousta adrenalinu, takže čas od času je to těžké, nicméně do budoucna je větší sebeovládání mým cílem,“ říká. Mnozí odborníci však u Ferrari očekávají velkou bitvu o moc. V tomto duchu se vyjádřili kupříkladu Nico Rosberg nebo šéf Mercedesu Toto Wolff. Podle něj je tento scénář vždy nevyhnutelný, zvlášť když máte ve svých řadách dva piloty, kteří mají ambici být týmovou jedničkou. A Rakušan ví, o čem mluví, protože sám musel korigovat několikaletý souboj mezi Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem.
Jaký bude mít vývoj u Ferrari pokračování? To se začneme dozvídat už tento víkend, kdy se jede Velká cena Ruska.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.