Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve se nediví tomu, že si Nico Hülkenberg tak těžko hledá místo ve Formuli 1 poté, co se s ním Renault rozhodl ukončit spolupráci.
Nezájem o HülkenbergaSvou naději poté německý pilot upíral k Haasu, ale ten se překvapivě rozhodl zůstat u své současné jezdecké sestavy, byť to mezi Kevinem Magnussenem a Romainem Grosjeanem na trati často skřípe.
A zatímco někteří americké stáji vyčítají špatné rozhodnutí, Villeneuve k tomu říká: "Existují dva piloti s největším počtem závodů bez vítězství. Hülkenberg nemá ani pódium, proč byste tedy měli něco měnit?" ptá se.
"Pokud byste chtěli nahradit Grosjeana, pak byste měli jít buď do mladého nebo do zkušeného jezdce, který ví, jak vyhrávat... jako je třeba Ricciardo," vysvětluje 48letý Kanaďan, jenž kdysi závodil za Williams, BAR, Renault či Sauber.
Riskuje počítačová generace příliš?Nedávno se po tragické nehodě Anthoineho Huberta v F2 vyjádřil také nové generaci pilotů, kteří si podle něj na počítačích zvykli na virtuální havárie bez následků. Kvůli tomu pak podle něj mladíci ve formulích mají falešný pocit bezpečí a více riskují.
S jeho názorem však nesouhlasí Lando Norris, zástupce mladých jezdců: "Nemyslím si, že to má cokoliv společného se závoděním na simulátorech. [Villeneuve] to jen využívá jako výmluvu. Bezpečnost se zlepšuje, obzvlášť ve srovnání s dobou, kdy působil v F1, ale není to tak, že bychom naprosto zapomínali na nebezpečí. Uvědomujeme si ho."
A úřadující šampion Lewis Hamilton k domněnce Villeneuva jen dodal: "Já téměř nikdy nesouhlasím s jeho názory, ale kdo s nimi taky souhlasí? Osobně názorům tohoto individua nenaslouchám."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.