Lewis Hamilton v Singapuru těžce rozdýchával další porážku, když se po špatné strategii propadl ze druhého na konečné 4. místo. Během posledního závodního víkendu pozoroval také rostoucí výkonnost Ferrari, které podle něj bude ve zbytku sezóny jen velmi těžko k poražení.
Ferrari po letní přestávce předvádí skvělé výkony a zatím vyhrálo všechny závody. Zatímco Spa a Monza kvůli svým požadavkům na nižší přítlak mu měly dle očekávání vždy sedět, dominantní vítězství v Singapuru se nečekalo.
Stáj z Maranella sice přivezla několik větších vylepšení včetně nového nosu a podlahy, ta podle Hamiltona však nemohla vést k tak razantnímu zvýšení výkonnosti v zatáčkách.
"Možná měli po celý rok dobré auto a jen začalo fungovat v tom správném rozmezí. Nemohli přivézt... možná to udělali, ale je to nepravděpodobné, aby přivezli tak masivní vylepšení, jež by přineslo 20 či 30 bodů [přítlaku], což byste z pohledu výkonnosti nečekali, že se přivezou," komentuje překvapený Hamilton.
Scuderia během víkendu v Singapuru na okruhu vyžadujícím vysoký přítlak ukázala, že budou kandidáty na vítězství i ve zbývajících závodech. A Mercedes musí podle Lewise teď předvádět to nejlepší, co v nich je, aby mohl končit před ní.
"Jejich auto teď očividně opravdu dobře funguje všude, takže to bude velmi těžké je porážet. Obzvlášť proto, že jsou tak rychlí na rovinkách. Tam s nimi momentálně nemůžeme závodit. Už dříve jsme vyhráli s autem, které nebylo nejlepší," připomíná pilot Mercedesu.
"Je to opravdu o tom, jak dobrý výkon o víkendu předvedeme. Momentálně toho oboustranně předvádějí více. Budeme-li lepší v provozní oblasti, pak si myslím, že bychom na ně zkrátka mohli vyzrát," věří Hamilton, kterého však vzhledem k 96bodovému náskoku v šampionátu před piloty Ferrari již sotva někdo připraví o titul.
"Podobně jako v Singapuru, kde jsem udělal v prvním stintu dost na to, abych se objevil na čele, ale celkový proces nefungoval tak, jak by měl. Musíme se zkrátka dát znovu dohromady a dále tvrdě pracovat," vybízí svůj Mercedes úřadující šampion. Další šanci k porážení Ferrari bude mít již tento víkend, kdy se pojede Velká cena Ruska v Soči.
Leaving a tough Singapore weekend with 22 more points on the boardSix to go... Let’s come back fighting in Sochi this weekend 💪 pic.twitter.com/iuNAeRzksv
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) September 23, 2019Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.