Lewis Hamilton v Singapuru těžce rozdýchával další porážku, když se po špatné strategii propadl ze druhého na konečné 4. místo. Během posledního závodního víkendu pozoroval také rostoucí výkonnost Ferrari, které podle něj bude ve zbytku sezóny jen velmi těžko k poražení.
Ferrari po letní přestávce předvádí skvělé výkony a zatím vyhrálo všechny závody. Zatímco Spa a Monza kvůli svým požadavkům na nižší přítlak mu měly dle očekávání vždy sedět, dominantní vítězství v Singapuru se nečekalo.
Stáj z Maranella sice přivezla několik větších vylepšení včetně nového nosu a podlahy, ta podle Hamiltona však nemohla vést k tak razantnímu zvýšení výkonnosti v zatáčkách.
"Možná měli po celý rok dobré auto a jen začalo fungovat v tom správném rozmezí. Nemohli přivézt... možná to udělali, ale je to nepravděpodobné, aby přivezli tak masivní vylepšení, jež by přineslo 20 či 30 bodů [přítlaku], což byste z pohledu výkonnosti nečekali, že se přivezou," komentuje překvapený Hamilton.
Scuderia během víkendu v Singapuru na okruhu vyžadujícím vysoký přítlak ukázala, že budou kandidáty na vítězství i ve zbývajících závodech. A Mercedes musí podle Lewise teď předvádět to nejlepší, co v nich je, aby mohl končit před ní.
"Jejich auto teď očividně opravdu dobře funguje všude, takže to bude velmi těžké je porážet. Obzvlášť proto, že jsou tak rychlí na rovinkách. Tam s nimi momentálně nemůžeme závodit. Už dříve jsme vyhráli s autem, které nebylo nejlepší," připomíná pilot Mercedesu.
"Je to opravdu o tom, jak dobrý výkon o víkendu předvedeme. Momentálně toho oboustranně předvádějí více. Budeme-li lepší v provozní oblasti, pak si myslím, že bychom na ně zkrátka mohli vyzrát," věří Hamilton, kterého však vzhledem k 96bodovému náskoku v šampionátu před piloty Ferrari již sotva někdo připraví o titul.
"Podobně jako v Singapuru, kde jsem udělal v prvním stintu dost na to, abych se objevil na čele, ale celkový proces nefungoval tak, jak by měl. Musíme se zkrátka dát znovu dohromady a dále tvrdě pracovat," vybízí svůj Mercedes úřadující šampion. Další šanci k porážení Ferrari bude mít již tento víkend, kdy se pojede Velká cena Ruska v Soči.
Leaving a tough Singapore weekend with 22 more points on the boardSix to go... Let’s come back fighting in Sochi this weekend 💪 pic.twitter.com/iuNAeRzksv
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) September 23, 2019Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.