Plastový sáček zaseknutý na předním křídle Kevina Magnussena vedl ke zpomalení Kevina Magnussena ve Velké ceně Singapuru. Během víkendu šéf stáje Günther Steiner otevřeně přiznal, že jedná s Robertem Kubicou o možné roli testovacího jezdce.
Polák před závodem oznámil, že na konci roku opustí Williams. Netajil se ale tím, že by si rád udržel nějakou vazbu ve Formuli 1. Šéf Haasu toho využil a navázal s ním kontakt, který se týká možné spolupráce.
O Kubicu je zájem"Všechno je možné, jednáme s ním. Vždy hovořím s mnoha lidmi, snažím se věci zlepšovat. Ale zatím nevím, [jestli to vyjde]," uvádí Steiner. "Stále si musím s Robertem promluvit o tom, zda by to chtěl teď dělat, když se rozhodl opustit Williams. Ale nevím, jaké má plány."
O kvalitách Kubici nepochybuje: "Má spoustu zkušeností, je znám jako jeden z nejlepších testovacích a simulátorových jezdců široko daleko. Nikdy jsem s ním nespolupracoval, mám nicméně hodně lidí, kteří s ním spolupracovali a velmi jej respektují. Myslím, že nemůže či nechce práci na plný úvazek. Je však dobrý měřítkem."
O Kubicu má velký zájem Racing Point, který by jej chtěl získat pro podobnou roli. Pokud by se dohodl na spolupráci s Haasem, pak by měl šanci se dál zapojovat do tréninků během závodních víkendů: "Bez testování příští rok to potřebujeme, protože jinak nemá smysl posadit někoho do simulátoru, když nemůže učinit korelaci. Potřebujeme testovat nebo jezdit ve volných trénincích. To k tomu patří. Ale myslím, že už jsem trochu napřed. Je to v rané fázi, připadalo by to však v úvahu," popisuje Steiner.
Náhlé zpomalení, pak nejrychlejší kolo. Co bylo příčinou?Poté se věnuje náhlému výpadku výkonnosti Magnussena v závěrečné fázi závodu: "Po posledním restartu najednou zpomalil. Několikrát projel kolem a my jsme kontrolovali křídlo, protože jeden z našich inženýrů tvrdil, že pozoruje ztrátu předního přítlaku. Mysleli jsme si, že má zlomené křídlo."
"Kevin ale říkal, že do ničeho nenarazil, a při průjezdech kolem šlo vidět, že má křídlo v pořádku. Proto jsme jej povolali k zastávce, jelikož ztrácel hodně přítlaku. Přijel, nasadili jsme mu čerstvé pneumatiky a vytáhli sáček," přibližuje šéf Haasu to, co předcházelo nejrychlejšímu kolu.
"Pneumatiky mu odcházely, takže to nemělo cenu zůstávat na dráze. S novou sadou jsme mohli předvést alespoň hezké kolo a viděli, o co šlo. Máme sáček." Jestli je to stálo body, to netuší. Nedosáhl na ně ani týmový kolega Romain Grosjean, jenž cílem projel na 11. pozici.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.