GP SINGAPURU - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy v průběhu Velké ceny Singapuru 2019 při přezouvání svých pilotů a jaké strategie jim naordinovaly?
Nejrychlejší práci dnes odvedli u Williamsu, kde Kubicu v 21. kole odbavili za 2,24 sekundy, ve 44. kol to už bylo podstatně horší - 3,6 sekundy.
Druhým nejlepším týmem v boxech dnes bylo Toro Rosso, jež Kvjata v 12. kole závodu zdrželo jen 2,31 s, třetí příčka patří mateřskému Red Bullu díky zastávce Verstappena v 19. kole - ta trvala rovněž 2,31 s, Albon stál o kolo později 2,44 s.
Čtvrtý Mercedes přezul Hamiltona v 26. kole za 2,4 sekundy, zastávka však přišla velmi pozdě a lídr šampionátu se propadl z 2. příčky dozadu.
Do Velké ceny Singapuru startovalo 9 pilotů na měkké, 10 na středně-tvrdé a jeden (Gasly) na tvrdé směsi. Ačkoliv všichni měli za cíl jednozastávkovou strategii, tak kvůli kolizím či výjezdu safety caru do boxů zamířilo 7 z celkových 17 klasifikovaných jezdců, třikrát se tam objevil pouze Stroll.
Potřetí v řadě za sebou vyhrálo Ferrari, tentokrát zásluhou Vettela, jenž startoval z 3. pozice na roštu. Díky lepší strategii podsekl svého týmového kolegu Leclerca - ten se musel ke své nelibosti spokojit s 2. místem. Mercedesu se delší setrvání vymstilo, síla podseknutí dnes všechny překvapila, a tak se před něj přes boxy dostal i Verstappen.
Z počátku bylo tempo pomalé, což ilustruje sedmé kolo, kdy byl nejrychlejším vozem na trati Williams pilotovaný Russellem. Stěžoval si na to i Hamilton, Leclerc pečoval o pneumatiky, šetřil palivo a nikam se nehnal. Proto se rozhodovalo až v posledních fázích závodu. A jako vždy, i dnes jsme se dočkali safety-caru, a to dokonce hned třikrát.
Na jedné sadě tvrdých pneumatik vydrželi nejdéle Vettel a Verstappen - 42 kol (69 % závodu vypsaného na 61 kol). Na středně-tvrdé odjeli Giovinazzi s Ricciardem 34 kol, na měkké Grosjean s Hamiltonem 26 kol.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.