Oba jezdci Renaultu se v Singapuru kvalifikovali do první desítky. Avšak radost z osmého místa Daniela Ricciarda neměla dlouhého trvání - Australan byl diskvalifikován a do zítřejšího závodu bude startovat z boxové uličky.
A za co byl tedy pilot tovární stáje Renaultu potrestán? Nejedná se ani tak o prohřešek samotného jezdce, nýbrž o ryze technickou záležitost. Bylo zjištěno, že během první části kvalifikace jeho rekuperační jednotka MGU-K dodávala do pohonného systému vyšší než povolenou úroveň výkonu. Ta je stanovena na hodnotu 120 kW, což odpovídá 160 koňským silám.
"Během slyšení bylo zjištěno, mimo jakýchkoli pochybností v názoru Komisařů, že soutěžící překročil hranici toku výkonu MGU-K povolenou dle Dodatku 3, Článku 5.2.2 Technických pravidel Formule 1," uvádí se ve sdělení komisařů. "Způsob, jakým je toto omezení regulováno je dobře známý a týmy jsou s ním seznámeni. Ani skutečnost, že vůz tuto hranici překročil, ani metoda, kterou je to hlídáno nebyly týmem rozporovány... Komisaři tímto Vůz č. 3 diskvalifikují z výsledků Kvalifikace."
Tato událost tedy nahrává do karet stáji McLaren jakožto jejich přímému soupeři v šampionátu mezi konstruktéry. Britská stáj má nyní v držení průběžnou čtvrtou pozici s 83 body, zatímco Renault jakožto zároveň dodavatel pohonných jednotek se nachází o příčku níže celkově s 65 body. Na městském ukruhu v ulicích Singapuru se obtížně předjíždí a zvýšení bodového rozdílu mezi těmito dvěma stájemi se dá vzhledem k tomuto faktu s velkou pravděpodobností očekávat.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.