Oba jezdci Renaultu se v Singapuru kvalifikovali do první desítky. Avšak radost z osmého místa Daniela Ricciarda neměla dlouhého trvání - Australan byl diskvalifikován a do zítřejšího závodu bude startovat z boxové uličky.
A za co byl tedy pilot tovární stáje Renaultu potrestán? Nejedná se ani tak o prohřešek samotného jezdce, nýbrž o ryze technickou záležitost. Bylo zjištěno, že během první části kvalifikace jeho rekuperační jednotka MGU-K dodávala do pohonného systému vyšší než povolenou úroveň výkonu. Ta je stanovena na hodnotu 120 kW, což odpovídá 160 koňským silám.
"Během slyšení bylo zjištěno, mimo jakýchkoli pochybností v názoru Komisařů, že soutěžící překročil hranici toku výkonu MGU-K povolenou dle Dodatku 3, Článku 5.2.2 Technických pravidel Formule 1," uvádí se ve sdělení komisařů. "Způsob, jakým je toto omezení regulováno je dobře známý a týmy jsou s ním seznámeni. Ani skutečnost, že vůz tuto hranici překročil, ani metoda, kterou je to hlídáno nebyly týmem rozporovány... Komisaři tímto Vůz č. 3 diskvalifikují z výsledků Kvalifikace."
Tato událost tedy nahrává do karet stáji McLaren jakožto jejich přímému soupeři v šampionátu mezi konstruktéry. Britská stáj má nyní v držení průběžnou čtvrtou pozici s 83 body, zatímco Renault jakožto zároveň dodavatel pohonných jednotek se nachází o příčku níže celkově s 65 body. Na městském ukruhu v ulicích Singapuru se obtížně předjíždí a zvýšení bodového rozdílu mezi těmito dvěma stájemi se dá vzhledem k tomuto faktu s velkou pravděpodobností očekávat.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.