Oba jezdci Renaultu se v Singapuru kvalifikovali do první desítky. Avšak radost z osmého místa Daniela Ricciarda neměla dlouhého trvání - Australan byl diskvalifikován a do zítřejšího závodu bude startovat z boxové uličky.
A za co byl tedy pilot tovární stáje Renaultu potrestán? Nejedná se ani tak o prohřešek samotného jezdce, nýbrž o ryze technickou záležitost. Bylo zjištěno, že během první části kvalifikace jeho rekuperační jednotka MGU-K dodávala do pohonného systému vyšší než povolenou úroveň výkonu. Ta je stanovena na hodnotu 120 kW, což odpovídá 160 koňským silám.
"Během slyšení bylo zjištěno, mimo jakýchkoli pochybností v názoru Komisařů, že soutěžící překročil hranici toku výkonu MGU-K povolenou dle Dodatku 3, Článku 5.2.2 Technických pravidel Formule 1," uvádí se ve sdělení komisařů. "Způsob, jakým je toto omezení regulováno je dobře známý a týmy jsou s ním seznámeni. Ani skutečnost, že vůz tuto hranici překročil, ani metoda, kterou je to hlídáno nebyly týmem rozporovány... Komisaři tímto Vůz č. 3 diskvalifikují z výsledků Kvalifikace."
Tato událost tedy nahrává do karet stáji McLaren jakožto jejich přímému soupeři v šampionátu mezi konstruktéry. Britská stáj má nyní v držení průběžnou čtvrtou pozici s 83 body, zatímco Renault jakožto zároveň dodavatel pohonných jednotek se nachází o příčku níže celkově s 65 body. Na městském ukruhu v ulicích Singapuru se obtížně předjíždí a zvýšení bodového rozdílu mezi těmito dvěma stájemi se dá vzhledem k tomuto faktu s velkou pravděpodobností očekávat.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.