Ferrari během třetího tréninku v Singapuru zlepšilo své včerejší výkony. Nejrychleji zajel Leclerc stíhaný Hamiltonem. Verstappen šestý. U Toro Rosso měli problém s motorem a Pérez rozbil svůj vůz.
Kvalifikační den pod umělými světly v Singapuru je tu. Včera tréninky ovládl Max Verstappen a Lewis Hamilton, zatímco například Bottas (havaroval), Leclerc (převodovka) či Albon (poškozené křídlo) měli potíže. Tento okruh jen tak něco nedaruje. Teplota je aktuálně kolem 31 °C.
Na konci boxové uličky se objevuje zelená a jako první na trať vyráží Kevin Magnussen. Postupně se objevují oba Renaulty, Toro Rosso, Haasy či McLareny, avšak byla to pouze instalační kola.
Ticho přerušuje Bottas, Albon a Giovinazzi. A Mercedes zajíždí první měřený čas s hodnotou 1:40,926 min. A objevují se i další časy, na Fina však zatím nestačí.
They kept us waiting... but we have a time on the board!And it's Valtteri Bottas delivering the goods - 1:40.926 ⏱️#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/0rCg4CwfyN
— Formula 1 (@F1) September 21, 2019Mnozí očekávají souboj Verstappena a Hamiltona. Bude to ale nakonec opravdu tak? Jak hodnotí pátek u Ferrari? "Měli jsme dobrý pátek, uvidíme, ale Mercedes vypadá rychlejší," okomentoval včerejší tréninky Vettel.
Jeho týmový kolega a vítěz posledních dvou závodů, Leclerc, dodal, že ačkoliv přivezli novinky, nejsou jediní a i ostatní nezaháleli. "Trošku se trápíme, musíme to zlepšit a zapracovat na vyvážení," uvedl Monačan. Jak se jim povede dnes? V prvních kolech rozhodně nevypadají zle.
Oba rudé vozy nyní na trati stejně jako Hamilton. Leclerc jde do čela na měkké sadě (čas 1:39,364), Hamilton se řadí mezi Ferrari a ztrácí 0,8 s. Svůj čas Brit zajel na středních pneumatikách.
An issue in FP1 left him stuck in fourth ⚙️But Charles Leclerc kicks into a higher gear with a new fastest lap of the session, a 1:39.364 👏#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/ZVozdRqMQY
— Formula 1 (@F1) September 21, 2019Problém u Toro Rosso, z Kvjatova motoru se kouří a v rádiu zní jasné "zastav!". Rus ani nezajel měřený čas, stejně jako Ricciardo či Verstappen. Australan je však již na trati.
Průběžné pořadí po polovině tréninku: Leclec, Hamilton, Vettel, Bottas, Pérrez, Norris Albon, Ricciardo, Stroll, Hülkenberg, Magnussen, Sainz, Giovinazzi, Räikkönen, Grosjean, Gasly, Kubica, Russell.
Pérez je ve zdi, Mexičan to přehnal v zatáčce číslo 22 a vypadá to na poškozené zavěšení. Mechanici budou mít co dělat. Otázkou zůstává, zda to vydržela převodovka, či přijde na řadu i penalizace. A objevuje se červená vlajka.
Po sedmi minutách jsou práce na trati hotové, vůz Racing Point odklizen a jezdci tak mohou vyrazit ke kvalifikačním kolům. Nejrychleji po chvíli zajíždí Bottas, posouvá čas na 1:39,166 min. Vyjel také Verstappen, jeho čas stačí na třetí místo.
This love-tap with the wall in final practice brought out the red flags 🚩And it means lots of work for Racing Point ahead of Qualifying 🔧#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/nUYydDrShq
— Formula 1 (@F1) September 21, 2019Leclerc se však nevzdává a zajíždí 1:38,192 min! Velmi dobré kolo. Téměř o sekundu rychleji než nejbližší soupeři. Hamilton dostal hodiny! Nic vážného a hned však pokračuje dál. Bottas se zlepšuje, avšak na Leclerca stále ztrácí téměř 0,7 s.
Slušně jede Stroll, Kanaďan je aktuálně pátý. Na třinácté místo se posunul Russell. I když to nebude trvat dlouho, ostatní se zlepšují.
Hamilton leaves the pits... and spins 👀No harm done though, and he sets off once again#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/XPHy4GpssA
— Formula 1 (@F1) September 21, 2019Hamilton se řadí na druhé místo, na Leclerca ztrácí 0,2 s. Vettel se též zlepšuje, je třetí a na svého týmového kolegu mu chybí 0,6 s. Verstappen se snaží, avšak ztrácí 1,1 s. Jeho týmový kolega Albon je před ním. A časy se už na čele nemění. Za předními týmy desítku doplňují McLareny a Renaulty.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.