SINGAPUR - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas úvodního tréninku před Velkou cenou Singapuru předvedl Max Verstappen s Red Bullem, jenž má ambici si to s Mercedesem v neděli rozdat o vítězství. Druhou příčku si vyjel Sebastian Vettel s vylepšeným Ferrari. Bude mít i Ferrari rychlost na to, aby bojovalo na špici?
Jako první vyrazil v 10:30 na průzkum Gasly s vozem Toro Rosso. V Singapuru bylo zataženo, trať hodně zaprášená, teplota vzduchu dosahovala 34 °C a asfalt 42 °C. Pirelli pro víkend přivezlo to nejměkčí ze svého portfolia: směsi C3 - C5.
První čas zajeli po 10 min piloti Ferrari: Leclerc 1:46,180; 1:44,732 a 1:43,618 min, jeho týmový kolega Vettel byl o 1,5 sekundy pomalejší - oba na středně-tvrdých pneumatikách. Italský tým přivezl spoustu novinek zahrnující nos s pluhem či podlahu.
Podle simulací by měly na tomto typu okruhu vůz zrychlit o 0,3 sekundy na kolo. "Papírově víme, co očekávat, a doufáme, že to uvidíme i na trati. Bylo by fajn, kdyby to bylo ještě více. Pokud bude vše fungovat a my budeme v autě vnímat pokrok, pak půjde o úspěch. Víme, že to bude těžké - jde o trať s maximálním přítlakem, naposledy jsme na takové jeli v Maďarsku," říká Vettel. A tam Scuderia ztrácela téměř půl sekundy na Mercedes.
Po 20 min se před rudé vozy dostal Verstappen - 1:43,077 a 1:43,041 min na měkké směsi. Red Bullu by trať měla sedět, o víkendu by chtěl s Mercedesem bojovat o vítězství. "Maxovo první kolo nevypadalo moc špatně. Pro nás jde o důležitý víkend. Ale Mercedes tady bude tím týmem, který udává tempo. V pomalých zatáčkách mají velmi, velmi silnou výkonnost," hodnotí šéf týmu Christian Horner.
O pět minut později jeho slova Stříbrné šípy potvrzují - Bottas (1:43,041) i Hamilton (1:42,412) Verstappena na měkkých pneumatikách přeskočili. V Singapuru jezdí se starší specifikací motoru (Phase 2), která má na pomalém městském okruhu stačit.
Na čele se pak chvílí Lewis (1:41,469) s Maxem (1:41,938) na měkkých pneumatikách přetahovali o nejrychlejší kolo, Ferrari zde scházejí dlouhé rovinky, kde by mohlo využít sílu svého motoru a dohnat tak deficit ze zatáček.
"Prožil jsem drobný okamžik na hrbolech. Auto hrozně moc skáče, takže mi oscilují pedály," hlásil Verstappen svému inženýrovi. Hamiltona pro změnu v zatáčce č. 18 zmáčkl Sainz, proto Brit žádal o kontrolu svého Mercedesu.
V polovině přešel se svým týmovým kolegou na tvrdou směs, na níž byl Bottas rychlejší - 1:41,336 min. Pomohly mu k tomu instrukce jeho inženýra: "Protočení kol za osmou zatáčkou , to byl zabiják. V 8., 11. a 12 si musíš dávat na protáčení kol pozor."
Velmi dobře si vedlo Toro Rosso, Kvjat byl chvíli poté dokonce na 4. pozici. Není divu, v Monaku dojeli s oběma vozy pro body a jejich vůz má podobné prvky jako Red Bull.
Po hodině zaúřadoval Vettel, jenž předvedl o 0,9 s rychlejší čas než Bottas - 1:40,426 min na měkkých pneumatikách. Verstappen na něj v ostrém pokusu ztratil desetinu (1:40,532), v dalším kola však zabral a byl opět první. Hamilton zaostával o 0,666 s (1:40,259) - ten byl ovšem na rozdíl od předchozích dvou na tvrdé směsi.
Mechanici Ferrari museli Leclerca zatlačit zpět do boxů poté, co se u něj objevil problém s převodovkou. Nejde o závodní kus, přesto je zdržení nepříjemné.
25 min před koncem havaroval Bottas na výjezdu ze zatáčky č. 19, proto došlo na červené vlajky a s tím související 7min přerušení. Byl hodně agresivní, poškodil si přitom levou stranu svého Mercedesu. V garáži budou mít co dělat, aby mu auto stihli připravit pro 2. trénink.
Na trať míří ihned Sainz, jenž byl do té doby předposlední za 18. Norrisem, poprvé na měkkých pneumatikách a s trochu vyšším přítlakem než na začátku. Španěl se ale nezlepšil, protože jeho týmový kolega Norris nestihl zabrzdit do 7. zatáčky, musel zvolit únikovou zónu a kolem vlály žluté vlajky. Povedlo se to až na druhý pokus, McLareny vystřelily na 7. a 8. pozici.
Nejrychlejšího Verstappena už v závěru nikdo nepřekonal, těsně za ním tedy skončil Vettel a třetí Hamilton. Reprezentativnější srovnání nabídne až 2. trénink, který se podobně jako kvalifikace a závod pojede za tmy po 20. hodině místního času. Dá se očekávat, že Mercedesy budou podstatně silnější.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.