Nico Hülkenberg si zatím neúspěšně hledá sedačku pro příští rok poté, co jeho Renault potvrdil jako své jezdce Daniela Ricciarda a Estebana Ocona. A po včerejší zprávě Haasu o pokračování se současnou sestavou mu ubyla další možnost.
Německému pilotovi zbývá už jen několik příležitostí. První je Alfa Romeo, jež doposud nepotvrdila Antonia Giovinazziho. Ve švýcarské stáji jsou celkem pro jeho nahrazení Nicem, proti by zřejmě nebyl ani šéf Frederic Vasseur.
"Známe se spolu mnoho let. Je to chlap, který mě sem [k Renaultu] taky dotáhl, s ním jsem nakonec uzavíral smlouvu. Myslím, že to ničemu neškodí," říká Hülkenberg. Jenže dodavatelem pohonných jednotek Ferrari a hlavní sponzor - italská automobilka Alfa Romeo, tam přirozeně chtějí mít svého domácího jezdce.
Místo je také u Williamsu, kde po sezóně skončí Robert Kubica. "Neignoruji či nepohrdám Williamsem," ujišťuje Němec. Jenže v Grove zase potřebují někoho, kdo s sebou donese velký balík peněz. Takový, který zatím Hülkenberg nabídnout nemůže.
A poslední možností je Red Bull: "Nemohl bych říct ne takovému autu. Myslím, že na to byste kývnout museli. Mají vše pohromadě. Byla by to samozřejmě velká výzva. Jak víme, tak Max je zabiják a jedním z nejrychlejších pilotů," oceňuje Hülkenberg svého soupeře.
Rakouský tým si ale počká do konce roku na to, jaké výkony bude podávat Alexander Albon, jehož povolali po letní přestávce ze své dceřiné stáje. A zatím to vypadá, že by s thajským jezdcem mohli pokračovat. Toro Rosso je týmem pro výchovu mladíků, proto je nepravděpodobné, že by sáhli po Hülkenbergovi, který navíc ani není členem programu Red Bullu.
"Myslím, že sami vidíte a chápete, co je dostupné, které sedačky ano či ne. Je to podle mě zcela zřejmé. Momentálně to je do velké míry mimo mou kontrolu, není to v mých rukou. Potřebujeme jen trochu více času. Myslím, že stále existují nějaké možnosti a reálné šance, ale v této hře si nikdy nemůžete být ničím moc jistí," komentuje svou situaci vítěz 24hodinovky v Le Mans v roce 2015.
Po jiných sériích, jako je Formule E, se zatím neohlíží: "Ještě jsem se na tyto možnosti nedíval. Myslím, že od lidí z těchto sérií nějaký zájem byl, ale moc pozornosti jsem tomu nevěnoval. V myšlenkách jsem stále zde. O tom budu přemýšlet až tehdy, pokud by mi tady nemělo nic vyjít."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.