Nico Hülkenberg si zatím neúspěšně hledá sedačku pro příští rok poté, co jeho Renault potvrdil jako své jezdce Daniela Ricciarda a Estebana Ocona. A po včerejší zprávě Haasu o pokračování se současnou sestavou mu ubyla další možnost.
Německému pilotovi zbývá už jen několik příležitostí. První je Alfa Romeo, jež doposud nepotvrdila Antonia Giovinazziho. Ve švýcarské stáji jsou celkem pro jeho nahrazení Nicem, proti by zřejmě nebyl ani šéf Frederic Vasseur.
"Známe se spolu mnoho let. Je to chlap, který mě sem [k Renaultu] taky dotáhl, s ním jsem nakonec uzavíral smlouvu. Myslím, že to ničemu neškodí," říká Hülkenberg. Jenže dodavatelem pohonných jednotek Ferrari a hlavní sponzor - italská automobilka Alfa Romeo, tam přirozeně chtějí mít svého domácího jezdce.
Místo je také u Williamsu, kde po sezóně skončí Robert Kubica. "Neignoruji či nepohrdám Williamsem," ujišťuje Němec. Jenže v Grove zase potřebují někoho, kdo s sebou donese velký balík peněz. Takový, který zatím Hülkenberg nabídnout nemůže.
A poslední možností je Red Bull: "Nemohl bych říct ne takovému autu. Myslím, že na to byste kývnout museli. Mají vše pohromadě. Byla by to samozřejmě velká výzva. Jak víme, tak Max je zabiják a jedním z nejrychlejších pilotů," oceňuje Hülkenberg svého soupeře.
Rakouský tým si ale počká do konce roku na to, jaké výkony bude podávat Alexander Albon, jehož povolali po letní přestávce ze své dceřiné stáje. A zatím to vypadá, že by s thajským jezdcem mohli pokračovat. Toro Rosso je týmem pro výchovu mladíků, proto je nepravděpodobné, že by sáhli po Hülkenbergovi, který navíc ani není členem programu Red Bullu.
"Myslím, že sami vidíte a chápete, co je dostupné, které sedačky ano či ne. Je to podle mě zcela zřejmé. Momentálně to je do velké míry mimo mou kontrolu, není to v mých rukou. Potřebujeme jen trochu více času. Myslím, že stále existují nějaké možnosti a reálné šance, ale v této hře si nikdy nemůžete být ničím moc jistí," komentuje svou situaci vítěz 24hodinovky v Le Mans v roce 2015.
Po jiných sériích, jako je Formule E, se zatím neohlíží: "Ještě jsem se na tyto možnosti nedíval. Myslím, že od lidí z těchto sérií nějaký zájem byl, ale moc pozornosti jsem tomu nevěnoval. V myšlenkách jsem stále zde. O tom budu přemýšlet až tehdy, pokud by mi tady nemělo nic vyjít."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.