Ferrari má v zádech dvě vítězství z posledních dvou závodů. Tato statistika by mohla italský tým automaticky pasovat do role největšího favorita i pro Singapur. Je tomu ovšem skutečně tak?
Ferrari přichází do Singapuru s dvěma vítězstvími z posledních dvou závodů. Ve Spa a na Monze dokázal tým z Maranella dokonale využít silných stránek svého vozu. Výkonná pohonná jednotka ukázala svou třídu. Jenže před námi je závod, v němž se Ferrari na tuto zbraň nebude moci příliš spolehnout. Singapur je trať plná zatáček, kde potřebujete dostatečný přítlak a správné vyvážení. Celková stabilita monopostu je zde velmi důležitá, protože na mnoha místech projíždíte velmi blízko bariérám. Obecně se předpokládá, že rudé monoposty tu budou až třetí silou. Mercedes a Red Bull mají podle většiny prognóz vhodnější balíčky pro tento typ okruhu. I tak se každopádně celý tým na následující bitvu těší.
„Singapur je možná fyzicky nejtěžší tratí z celého kalendáře, zejména s ohledem na vlhkost, která tam panuje. Vždycky je to speciální místo, protože jde o noční závod. Já si takové závodění užívám, v noci se cítím rychleji než během dne. Po dvou pozitivních víkendech v Belgii a Itálii pro nás Singapur na papíře nevypadá tak dobře. Je to hodně odlišná trať, která má hodně pomalých zatáček a málo rovinek. Může to tak pro nás být obtížnější, ale uděláme maximum pro dobrý výsledek,“ má jasno vítěz posledních dvou závodů Charles Leclerc.
Sebastian Vettel nedokázal na rozdíl od Leclerca využít posledních dvou pro Ferrari velmi dobrých příležitostí. Ve Spa se Němec trápil s pneumatikami načež skončil těsně pod stupni vítězů. Monza pro něj byla ještě horší. Hodiny a následná chyba při návratu na trať stály čtyřnásobného šampiona šance na dobrý výsledek. To vše v momentě, kdy jeho týmový kolega získal 50 bodů a Vettel pouhých 12. Je tak jasné, že z jeho pohledu půjde zejména o získání sebevědomí. „Po Spa a Monze jedeme na velmi odlišný okruh, který mě hodně baví. Je to městská trať, není tu prostor pro chyby. Jde o jeden z mála závodů, který se jezdí pod umělým osvětlením. Potřebujete zde maximální přítlak, máme tři nejměkčí směsi pneumatik. V minulosti jsme viděli, že stát se tu může cokoliv, takže je těžké předvídat,“ uzavírá Vettel.
Šéf týmu Mattia Binotto potvrdil, že trať nepatří díky svým charakteristikám mezi ty, kde by Ferrari mělo udávat tempo. Zároveň prozradil, že jeho stáj nasadí během následujícího víkendu několik nových dílů, které by jí měly pomoci v boji s konkurencí.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.