Ferrari má v zádech dvě vítězství z posledních dvou závodů. Tato statistika by mohla italský tým automaticky pasovat do role největšího favorita i pro Singapur. Je tomu ovšem skutečně tak?
Ferrari přichází do Singapuru s dvěma vítězstvími z posledních dvou závodů. Ve Spa a na Monze dokázal tým z Maranella dokonale využít silných stránek svého vozu. Výkonná pohonná jednotka ukázala svou třídu. Jenže před námi je závod, v němž se Ferrari na tuto zbraň nebude moci příliš spolehnout. Singapur je trať plná zatáček, kde potřebujete dostatečný přítlak a správné vyvážení. Celková stabilita monopostu je zde velmi důležitá, protože na mnoha místech projíždíte velmi blízko bariérám. Obecně se předpokládá, že rudé monoposty tu budou až třetí silou. Mercedes a Red Bull mají podle většiny prognóz vhodnější balíčky pro tento typ okruhu. I tak se každopádně celý tým na následující bitvu těší.
„Singapur je možná fyzicky nejtěžší tratí z celého kalendáře, zejména s ohledem na vlhkost, která tam panuje. Vždycky je to speciální místo, protože jde o noční závod. Já si takové závodění užívám, v noci se cítím rychleji než během dne. Po dvou pozitivních víkendech v Belgii a Itálii pro nás Singapur na papíře nevypadá tak dobře. Je to hodně odlišná trať, která má hodně pomalých zatáček a málo rovinek. Může to tak pro nás být obtížnější, ale uděláme maximum pro dobrý výsledek,“ má jasno vítěz posledních dvou závodů Charles Leclerc.
Sebastian Vettel nedokázal na rozdíl od Leclerca využít posledních dvou pro Ferrari velmi dobrých příležitostí. Ve Spa se Němec trápil s pneumatikami načež skončil těsně pod stupni vítězů. Monza pro něj byla ještě horší. Hodiny a následná chyba při návratu na trať stály čtyřnásobného šampiona šance na dobrý výsledek. To vše v momentě, kdy jeho týmový kolega získal 50 bodů a Vettel pouhých 12. Je tak jasné, že z jeho pohledu půjde zejména o získání sebevědomí. „Po Spa a Monze jedeme na velmi odlišný okruh, který mě hodně baví. Je to městská trať, není tu prostor pro chyby. Jde o jeden z mála závodů, který se jezdí pod umělým osvětlením. Potřebujete zde maximální přítlak, máme tři nejměkčí směsi pneumatik. V minulosti jsme viděli, že stát se tu může cokoliv, takže je těžké předvídat,“ uzavírá Vettel.
Šéf týmu Mattia Binotto potvrdil, že trať nepatří díky svým charakteristikám mezi ty, kde by Ferrari mělo udávat tempo. Zároveň prozradil, že jeho stáj nasadí během následujícího víkendu několik nových dílů, které by jí měly pomoci v boji s konkurencí.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.