Ferrari má v zádech dvě vítězství z posledních dvou závodů. Tato statistika by mohla italský tým automaticky pasovat do role největšího favorita i pro Singapur. Je tomu ovšem skutečně tak?
Ferrari přichází do Singapuru s dvěma vítězstvími z posledních dvou závodů. Ve Spa a na Monze dokázal tým z Maranella dokonale využít silných stránek svého vozu. Výkonná pohonná jednotka ukázala svou třídu. Jenže před námi je závod, v němž se Ferrari na tuto zbraň nebude moci příliš spolehnout. Singapur je trať plná zatáček, kde potřebujete dostatečný přítlak a správné vyvážení. Celková stabilita monopostu je zde velmi důležitá, protože na mnoha místech projíždíte velmi blízko bariérám. Obecně se předpokládá, že rudé monoposty tu budou až třetí silou. Mercedes a Red Bull mají podle většiny prognóz vhodnější balíčky pro tento typ okruhu. I tak se každopádně celý tým na následující bitvu těší.
„Singapur je možná fyzicky nejtěžší tratí z celého kalendáře, zejména s ohledem na vlhkost, která tam panuje. Vždycky je to speciální místo, protože jde o noční závod. Já si takové závodění užívám, v noci se cítím rychleji než během dne. Po dvou pozitivních víkendech v Belgii a Itálii pro nás Singapur na papíře nevypadá tak dobře. Je to hodně odlišná trať, která má hodně pomalých zatáček a málo rovinek. Může to tak pro nás být obtížnější, ale uděláme maximum pro dobrý výsledek,“ má jasno vítěz posledních dvou závodů Charles Leclerc.
Sebastian Vettel nedokázal na rozdíl od Leclerca využít posledních dvou pro Ferrari velmi dobrých příležitostí. Ve Spa se Němec trápil s pneumatikami načež skončil těsně pod stupni vítězů. Monza pro něj byla ještě horší. Hodiny a následná chyba při návratu na trať stály čtyřnásobného šampiona šance na dobrý výsledek. To vše v momentě, kdy jeho týmový kolega získal 50 bodů a Vettel pouhých 12. Je tak jasné, že z jeho pohledu půjde zejména o získání sebevědomí. „Po Spa a Monze jedeme na velmi odlišný okruh, který mě hodně baví. Je to městská trať, není tu prostor pro chyby. Jde o jeden z mála závodů, který se jezdí pod umělým osvětlením. Potřebujete zde maximální přítlak, máme tři nejměkčí směsi pneumatik. V minulosti jsme viděli, že stát se tu může cokoliv, takže je těžké předvídat,“ uzavírá Vettel.
Šéf týmu Mattia Binotto potvrdil, že trať nepatří díky svým charakteristikám mezi ty, kde by Ferrari mělo udávat tempo. Zároveň prozradil, že jeho stáj nasadí během následujícího víkendu několik nových dílů, které by jí měly pomoci v boji s konkurencí.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.