Ferrari má v zádech dvě vítězství z posledních dvou závodů. Tato statistika by mohla italský tým automaticky pasovat do role největšího favorita i pro Singapur. Je tomu ovšem skutečně tak?
Ferrari přichází do Singapuru s dvěma vítězstvími z posledních dvou závodů. Ve Spa a na Monze dokázal tým z Maranella dokonale využít silných stránek svého vozu. Výkonná pohonná jednotka ukázala svou třídu. Jenže před námi je závod, v němž se Ferrari na tuto zbraň nebude moci příliš spolehnout. Singapur je trať plná zatáček, kde potřebujete dostatečný přítlak a správné vyvážení. Celková stabilita monopostu je zde velmi důležitá, protože na mnoha místech projíždíte velmi blízko bariérám. Obecně se předpokládá, že rudé monoposty tu budou až třetí silou. Mercedes a Red Bull mají podle většiny prognóz vhodnější balíčky pro tento typ okruhu. I tak se každopádně celý tým na následující bitvu těší.
„Singapur je možná fyzicky nejtěžší tratí z celého kalendáře, zejména s ohledem na vlhkost, která tam panuje. Vždycky je to speciální místo, protože jde o noční závod. Já si takové závodění užívám, v noci se cítím rychleji než během dne. Po dvou pozitivních víkendech v Belgii a Itálii pro nás Singapur na papíře nevypadá tak dobře. Je to hodně odlišná trať, která má hodně pomalých zatáček a málo rovinek. Může to tak pro nás být obtížnější, ale uděláme maximum pro dobrý výsledek,“ má jasno vítěz posledních dvou závodů Charles Leclerc.
Sebastian Vettel nedokázal na rozdíl od Leclerca využít posledních dvou pro Ferrari velmi dobrých příležitostí. Ve Spa se Němec trápil s pneumatikami načež skončil těsně pod stupni vítězů. Monza pro něj byla ještě horší. Hodiny a následná chyba při návratu na trať stály čtyřnásobného šampiona šance na dobrý výsledek. To vše v momentě, kdy jeho týmový kolega získal 50 bodů a Vettel pouhých 12. Je tak jasné, že z jeho pohledu půjde zejména o získání sebevědomí. „Po Spa a Monze jedeme na velmi odlišný okruh, který mě hodně baví. Je to městská trať, není tu prostor pro chyby. Jde o jeden z mála závodů, který se jezdí pod umělým osvětlením. Potřebujete zde maximální přítlak, máme tři nejměkčí směsi pneumatik. V minulosti jsme viděli, že stát se tu může cokoliv, takže je těžké předvídat,“ uzavírá Vettel.
Šéf týmu Mattia Binotto potvrdil, že trať nepatří díky svým charakteristikám mezi ty, kde by Ferrari mělo udávat tempo. Zároveň prozradil, že jeho stáj nasadí během následujícího víkendu několik nových dílů, které by jí měly pomoci v boji s konkurencí.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.