Před velkou cenu Singapuru byl oznámen budoucí vývoj v partnerství Roberta Kubicy a Williamsu.
Blíží se Velká cena Singapuru a s ní jsou již tradičně na programu čtvrteční tiskové konference. Právě v rámci tohoto programu dnes padlo oficiální oznámení o budoucnosti Roberta Kubicy a Williamsu.
Polák se před touto sezonou vrátil do Formule 1 po dlouhém období mimo tento sport. Do letošního března byla jeho posledním závodem v královně motorsportu GP Abú Dhabí z roku 2010. Tehdy ještě v barvách žlutého Renaultu. Před ročníkem 2011 se z Renaultu stal Lotus, jenže za něj už Kubica do ostrého závodu nenastoupil. Během zimní přestávky ho potkala vážná nehoda v rallye, kvůli níž málem přišel o ruku.
Končetinu se lékařům nakonec podařilo zachránit, ale rekonvalescence byla dlouhá a náročná. Následně si Kubica vyzkoušel Mistrovství světa v rallye, ale bez valných úspěchů. Jeho snahy byly od té doby opět směřovány k návratu do F1 leč dlouhou dobu neměly úspěšného konce. Až letos si služby ostříleného závodníka vybral Williams. Dnes však bylo oznámeno, že vzájemná spolupráce po sezoně 2019 končí.
Šlo o osobní rozhodnutí, řekl Kubica. „Řekl jsem, že mým cílem je zůstat ve Formuli 1, avšak ne za každou cenu. Zkrátka musím udělat něco, co mi přinese určitou radost ze závodění. Tahle sezona pro nás byla z pohledu výkonnosti dost obtížná. Vrátit se zpět do F1 po takové době není snadné. Pokud vezmete v potaz situaci, ve které jako tým jsme. Ale každopádně musím týmu poděkovat za příležitost, uvidíme, co přinese budoucnost,“ komentuje Polák své rozhodnutí opustit Williams.
S největší pravděpodobností s Kubicou od Williamsu na konci sezony odejde i jeho osobní sponzor PKN Orlen, což bude pro britskou stáj znamenat citelný zásah do rozpočtu, neboť právě polská firma byla a vlastně stále pořád ještě je jedním z největších partnerů stáje. To by mohlo být důležitým vodítkem k tomu, kdo uvolněnou sedačku obsadí.
Rezervní jezdec Williamsu Nicholas Latifi, který momentálně působí v šampionátu GP2, za sebou totiž má velmi solidní množství finančních prostředků. Čtyřiadvacetiletý Kanaďan dostal už letos šanci ve vybraných pátečních trénincích a podle informací F1news.cz právě on Kubicu nahradí.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.