Před velkou cenu Singapuru byl oznámen budoucí vývoj v partnerství Roberta Kubicy a Williamsu.
Blíží se Velká cena Singapuru a s ní jsou již tradičně na programu čtvrteční tiskové konference. Právě v rámci tohoto programu dnes padlo oficiální oznámení o budoucnosti Roberta Kubicy a Williamsu.
Polák se před touto sezonou vrátil do Formule 1 po dlouhém období mimo tento sport. Do letošního března byla jeho posledním závodem v královně motorsportu GP Abú Dhabí z roku 2010. Tehdy ještě v barvách žlutého Renaultu. Před ročníkem 2011 se z Renaultu stal Lotus, jenže za něj už Kubica do ostrého závodu nenastoupil. Během zimní přestávky ho potkala vážná nehoda v rallye, kvůli níž málem přišel o ruku.
Končetinu se lékařům nakonec podařilo zachránit, ale rekonvalescence byla dlouhá a náročná. Následně si Kubica vyzkoušel Mistrovství světa v rallye, ale bez valných úspěchů. Jeho snahy byly od té doby opět směřovány k návratu do F1 leč dlouhou dobu neměly úspěšného konce. Až letos si služby ostříleného závodníka vybral Williams. Dnes však bylo oznámeno, že vzájemná spolupráce po sezoně 2019 končí.
Šlo o osobní rozhodnutí, řekl Kubica. „Řekl jsem, že mým cílem je zůstat ve Formuli 1, avšak ne za každou cenu. Zkrátka musím udělat něco, co mi přinese určitou radost ze závodění. Tahle sezona pro nás byla z pohledu výkonnosti dost obtížná. Vrátit se zpět do F1 po takové době není snadné. Pokud vezmete v potaz situaci, ve které jako tým jsme. Ale každopádně musím týmu poděkovat za příležitost, uvidíme, co přinese budoucnost,“ komentuje Polák své rozhodnutí opustit Williams.
S největší pravděpodobností s Kubicou od Williamsu na konci sezony odejde i jeho osobní sponzor PKN Orlen, což bude pro britskou stáj znamenat citelný zásah do rozpočtu, neboť právě polská firma byla a vlastně stále pořád ještě je jedním z největších partnerů stáje. To by mohlo být důležitým vodítkem k tomu, kdo uvolněnou sedačku obsadí.
Rezervní jezdec Williamsu Nicholas Latifi, který momentálně působí v šampionátu GP2, za sebou totiž má velmi solidní množství finančních prostředků. Čtyřiadvacetiletý Kanaďan dostal už letos šanci ve vybraných pátečních trénincích a podle informací F1news.cz právě on Kubicu nahradí.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.