McLaren by rád udržel své čtvrté místo v šampionátu konstruktérů, kde se na něj dotahuje Renault, zároveň by se chtěl již plně věnovat vývoji monopostu pro příští sezónu. Vše ale nejde najednou. Jak se rozhoduje?
Do konce sezóny zbývá 7 podniků a na kontě má zatím 83 bodů. Pátý Renault za má 65 bodů, přitom v Monze jich získal najednou hned 22. Všechny týmy přitom řeší otázku, kdy se ve vývoji plně zaměřit na příští auto.
V případě McLarenu a jeho MCL35 půjde o první vůz, který má na starosti technický ředitel James Key. Ten letos přišel jako významná posila z Toro Rosso s čerstvými nápady a přístupem. Zřejmě proto dojde k větším rozdílům než u konkurence.
Stáj z Wokingu se však v posledních závodech dostala pod tlak ze strany svého dodavatele pohonných jednotek. "Minimálně v příštích dvou nebo třech závodech plánujeme pokračovat v nasazování drobných věcí. Pak opět zkrátka uvidíme, kdy plně přepneme vývoj na příští auto. Je to stále otevřené," říká šéf Andreas Seidl.
"Samozřejmě, že chceme co nejdéle bojovat o čtvrté místo, pro mě je ale zároveň mnohem důležitější dosáhnout pokroku s příštím vozem, takže nechci kompromitovat příští ročník náhlým změnou soustředění znovu na letošní auto. Máme stanovený plát toho, co chceme udělat letos a jak přistoupíme k příštímu roku. Takhle to pojímáme," vysvětluje šéf McLarenu.
Renault sice bodově jasně předčil McLaren na posledních dvou okruzích vyžadující nízký přítlak, podle Seidla se dá ale těžké předvídat, kdo bude mít výhodu na příštích sedmi okruzích, kde již týmy budou volit balíky s vyšším přítlakem.
We gathered the whole team for the ultimate group photo. 📸👌#FearlesslyForward 🧡 pic.twitter.com/wC6VOYcsDv
— McLaren (@McLarenF1) September 13, 2019"Myslím, že se to letos těžko posuzuje. Nejen nám, ale všem týmům uprostřed pole. Hodně záleží na vlastnostech okruhu, na asfaltu, teplotách, způsobu nastavení auta, v jakém provozním rámci ho musíte na odlišných tratích provozovat," pokračuje Seidl.
"Jak jste kupříkladu viděli v Budapešti, kde jsme čekali, že se budeme trápit, tak jsme tam najednou byli čtvrtí nejrychlejší. Takže se to upřímně těžko posuzuje. Ale se všemi těmi vylepšeními, s nimiž jsme přišli pro balík s normálnějším přítlakem před přestávkou, a s vylepšeními, jež stále hodláme přivézt pro další závod, snad budeme moci bojovat o 4. místo až do konce sezóny," doufá šéf McLarenu.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.