McLaren by rád udržel své čtvrté místo v šampionátu konstruktérů, kde se na něj dotahuje Renault, zároveň by se chtěl již plně věnovat vývoji monopostu pro příští sezónu. Vše ale nejde najednou. Jak se rozhoduje?
Do konce sezóny zbývá 7 podniků a na kontě má zatím 83 bodů. Pátý Renault za má 65 bodů, přitom v Monze jich získal najednou hned 22. Všechny týmy přitom řeší otázku, kdy se ve vývoji plně zaměřit na příští auto.
V případě McLarenu a jeho MCL35 půjde o první vůz, který má na starosti technický ředitel James Key. Ten letos přišel jako významná posila z Toro Rosso s čerstvými nápady a přístupem. Zřejmě proto dojde k větším rozdílům než u konkurence.
Stáj z Wokingu se však v posledních závodech dostala pod tlak ze strany svého dodavatele pohonných jednotek. "Minimálně v příštích dvou nebo třech závodech plánujeme pokračovat v nasazování drobných věcí. Pak opět zkrátka uvidíme, kdy plně přepneme vývoj na příští auto. Je to stále otevřené," říká šéf Andreas Seidl.
"Samozřejmě, že chceme co nejdéle bojovat o čtvrté místo, pro mě je ale zároveň mnohem důležitější dosáhnout pokroku s příštím vozem, takže nechci kompromitovat příští ročník náhlým změnou soustředění znovu na letošní auto. Máme stanovený plát toho, co chceme udělat letos a jak přistoupíme k příštímu roku. Takhle to pojímáme," vysvětluje šéf McLarenu.
Renault sice bodově jasně předčil McLaren na posledních dvou okruzích vyžadující nízký přítlak, podle Seidla se dá ale těžké předvídat, kdo bude mít výhodu na příštích sedmi okruzích, kde již týmy budou volit balíky s vyšším přítlakem.
We gathered the whole team for the ultimate group photo. 📸👌#FearlesslyForward 🧡 pic.twitter.com/wC6VOYcsDv
— McLaren (@McLarenF1) September 13, 2019"Myslím, že se to letos těžko posuzuje. Nejen nám, ale všem týmům uprostřed pole. Hodně záleží na vlastnostech okruhu, na asfaltu, teplotách, způsobu nastavení auta, v jakém provozním rámci ho musíte na odlišných tratích provozovat," pokračuje Seidl.
"Jak jste kupříkladu viděli v Budapešti, kde jsme čekali, že se budeme trápit, tak jsme tam najednou byli čtvrtí nejrychlejší. Takže se to upřímně těžko posuzuje. Ale se všemi těmi vylepšeními, s nimiž jsme přišli pro balík s normálnějším přítlakem před přestávkou, a s vylepšeními, jež stále hodláme přivézt pro další závod, snad budeme moci bojovat o 4. místo až do konce sezóny," doufá šéf McLarenu.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.