Týmy se přesouvají do Singapuru, kde se o víkendu pojede noční velká cena na městském okruhu se spoustou zatáček. Mercedes po posledních dvou podnicích není vůbec spokojený a jeho šéf Toto Wolff tam očekává tvrdý souboj s Ferrari a Red Bullem.
"Po letní přestávce jsme věděli, že první dva závody pro nás budou náročné," vrací se šéf Mercedesu Toto Wolff k velkým cenám v Belgii a v Itálii, kde na tratích vyžadujících nižší přítlak vyhrálo Ferrari vedené Charlesem Leclercem.
Pro německý tým ale nakonec nedopadly až tak zle: "Skončili jsme s dvěma double pódii a se 67 body, což je velmi dobrým omezení škod a mnohem lepší výsledek, než jsme očekávali. Po schůzkách ve Spa a v Monze se ale dá říct, že jsme nebyli spokojeni, a všichni v Brixworthu a v Brackley na to tlačí dál kvůli dalším vítězstvím," popisuje Wolff.
Tentokrát se pojede na okruhu, který vyžaduje vysoký přítlak, který je silnou stránkou Mercedesu: "V příštím závodě zavítáme do Singapuru k parádnímu nočnímu závodu a skvělé ukázce našeho sportu. Časový posun a klima z něj dělají pro tým velmi náročný víkend - teploty v garáži mohou dosahovat 40 °C a více, stejně vysoké jsou také úrovně vlhkosti. Jde o náročné pracovní prostředí, těžké to je pro jezdce i samotné auto."
"Singapur býval jednou z našich nejslabších tratí, dosáhli jsme v tom však určitých pokroků a loni jsme tady jezdili dobře," vzpomíná Wolff. "Nikdo ale na takové trati nemá nic snadného. Musíme porozumět tomuto vozu a letošním pneumatikám na jedinečném rozvržení okruhu a nebrat nic jako zaručené v našem přístupu. V Singapuru očekáváme za umělého osvětlení tvrdou bitvu!"
Ferrari chce pokračovat na vítězné vlně, do boje na čele hodlá promluvit ale i Red Bull se 4. specifikací pohonné jednotky Honda, která se konečně bude moci naplno ukázat v kvalifikaci. Mercedes si musí dát pozor na případné potíže s chlazením monopostu, kvůli nimž prohrál v Rakousku, i na svůj nový motor (Phase 3), který u zákazníků neoplývá dobrou spolehlivostí. Předběžně to vypadá na těsný souboj, v němž by rozdíl mohli dělat pouze piloti.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.