Týmy se přesouvají do Singapuru, kde se o víkendu pojede noční velká cena na městském okruhu se spoustou zatáček. Mercedes po posledních dvou podnicích není vůbec spokojený a jeho šéf Toto Wolff tam očekává tvrdý souboj s Ferrari a Red Bullem.
"Po letní přestávce jsme věděli, že první dva závody pro nás budou náročné," vrací se šéf Mercedesu Toto Wolff k velkým cenám v Belgii a v Itálii, kde na tratích vyžadujících nižší přítlak vyhrálo Ferrari vedené Charlesem Leclercem.
Pro německý tým ale nakonec nedopadly až tak zle: "Skončili jsme s dvěma double pódii a se 67 body, což je velmi dobrým omezení škod a mnohem lepší výsledek, než jsme očekávali. Po schůzkách ve Spa a v Monze se ale dá říct, že jsme nebyli spokojeni, a všichni v Brixworthu a v Brackley na to tlačí dál kvůli dalším vítězstvím," popisuje Wolff.
Tentokrát se pojede na okruhu, který vyžaduje vysoký přítlak, který je silnou stránkou Mercedesu: "V příštím závodě zavítáme do Singapuru k parádnímu nočnímu závodu a skvělé ukázce našeho sportu. Časový posun a klima z něj dělají pro tým velmi náročný víkend - teploty v garáži mohou dosahovat 40 °C a více, stejně vysoké jsou také úrovně vlhkosti. Jde o náročné pracovní prostředí, těžké to je pro jezdce i samotné auto."
"Singapur býval jednou z našich nejslabších tratí, dosáhli jsme v tom však určitých pokroků a loni jsme tady jezdili dobře," vzpomíná Wolff. "Nikdo ale na takové trati nemá nic snadného. Musíme porozumět tomuto vozu a letošním pneumatikám na jedinečném rozvržení okruhu a nebrat nic jako zaručené v našem přístupu. V Singapuru očekáváme za umělého osvětlení tvrdou bitvu!"
Ferrari chce pokračovat na vítězné vlně, do boje na čele hodlá promluvit ale i Red Bull se 4. specifikací pohonné jednotky Honda, která se konečně bude moci naplno ukázat v kvalifikaci. Mercedes si musí dát pozor na případné potíže s chlazením monopostu, kvůli nimž prohrál v Rakousku, i na svůj nový motor (Phase 3), který u zákazníků neoplývá dobrou spolehlivostí. Předběžně to vypadá na těsný souboj, v němž by rozdíl mohli dělat pouze piloti.
Druhý den testů Formule 1 před novou sezonou je tu. Ten by mohl odhalit více z výkonnosti různých týmů, protože první den byl spíše instalační a prověřovala se technika. Nyní by se jezdci do toho mohli pořádně opřít a hledat limity vozu.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.