Mattia Binotto odhaduje průběh zbytku letošní sezony. Jak si věří v honbě za dalšími vítězstvími? Co očekává od následujícího závodu v Singapuru?
Ferrari vstupovalo do aktuální sezony s cílem získat mistrovský titul. To se italské stáji povedlo naposledy v letech 2007, respektive 2008. Pokud bereme do úvahy šampionát jezdců i konstruktérů. Od té doby však jako když utne. Před ročníkem 2019 převzal vládu nad závodním týmem Mattia Binotto.
Konstruktéři zvolili při vývoji současného vozu celkem radikální cestu, ta klade značný důraz na nízký odpor a vysokou maximální rychlost. Koncept se ale ukázal být krokem zpět. V Maranellu zkrátka chybí přítlak, což se projevuje na tratích, kde je velké množství zatáček. Negativní dopad má tento fakt rovněž na práci s pneumatikami. Rudý vůz je jednoduše nedokáže dostat do optimálního provozního rámce, přesněji řečeno dokáže pouze v minimu případů.
Mercedes je na tom o poznání lépe. Jeho vize při tvorbě letošního stroje se ukázala jako správná. Vůz je zaměřen na zisk maximálního možného přítlaku. V kombinaci s již tradičně solidní pohonnou jednotkou a zaběhlým týmem to znamená aktuální dominanci, kterou Stříbrné šípy tento rok disponují.
Největší šance Ferrari k prvním letošním vítězstvím měla přijít ve Spa a na Monze. Oba okruhy vyžadují výkon motoru, což je největší letošní zbraní rudých vozů. A stalo se. Scuderia dvakrát triumfovala díky Charlesi Leclercovi, to alespoň trochu zmírnilo rozpaky z letošní nepodařené sezony.
Svou predikci pro zbylé závody přidává boss Mattia Binotto „Byli jsme si vědomi toho, že Spa a Monza by pro nás mohly být dobré. Je jasné, že dopředu nebylo nic dané, bylo ovšem zřejmé, že jde o okruhy s dlouhými rovinkami, které vyžadují vysoký výkon motoru, to bylo pro nás důležité,“ vrací se Švýcar ke dvěma triumfům své stáje a pokračuje výhledem na další závody.
„Čekají nás tratě, které jsou svojí charakteristikou podobné těm v Bahrajnu nebo Kanadě, kde jsme měli velkou šanci vyhrát. Ale čekají nás také okruhy, kde se výrazněji projeví slabiny našeho vozu, na nich zřejmě o vítězství bojovat nebudeme,“ dodává.
Mezi místa, kde se rudým patrně dařil nebude patří i Singapur, což si myslí i sám Binotto „Okruhy jako je ten v Singapuru jsou takové, že výkon motoru na nich není příliš důležitý. Nesmíme nicméně promarnit žádnou příležitost, jak se stalo na začátku sezony. Osobně si myslím, že to pro nás ve zbylých závodech může být podobně dobré jako v úvodní části ročníku", uzavírá.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.