Finský pilot Valtteri Bottas prožívá aktuálně nejlepší sezonu své kariéry. Stále je však toho názoru, že může dosáhnout mnohem více. Jeho snem je mistrovská koruna.
Valtteri Bottas jezdí pro Mercedes třetím rokem. Svou pouť u mistrovské stáje započal sezonou 2017, kdy nahradil Nica Rosberga, který se po ročníku 2016 rozhodl pověsit závodnickou přilbu na hřebík. Fin podává konstantní výkony, dá se říci, že se postupně zlepšuje. Byť loňská sezona se mu příliš nevydařila, třicetiletý Seveřan skončil v hodnocení jezdců „až pátý“. Každopádně dělá to, co od něj německý tým očekává. Spolehlivě sbírá body, přičemž jeho nespornou výhodou je nekonfliktní finská povaha. Po turbulentních letech s Nicem Rosbergem a Lewisem Hamiltonem nesporné plus pro tým.
Letos však Bottas započal sezonu nejlépe ve své kariéře. Dokázal zvítězit v Melbourne a Baku, díky čemuž se dlouho držel v boji o mistrovský primát. S polovinou sezony nicméně přišel pokles výkonnosti a s částečná ztráta půdy pod nohama. Už to dokonce vypadalo, že Mercedes sáhne ke změně své jezdecké sestavy. Nestalo se tak. Bottas dostal novou smlouvu i na příští ročník, ta mu může pomoci získat zpět jistotu.
„Stále nejsem na úrovni, na které bych chtěl být, tvrdě na tom pracuji. Učím se každým závodem a ve voze se cítím čím dál více pohodlněji. Mým cílem je získat titul, nepochybuji, že na to mám,“ dodává.
Poslední závod Finovi vyšel dobře. Nestačil pouze na Leclerca a jeho Ferrari. I tak bylo druhé místo úspěchem, protože na Monze dokázal Seveřan zdolat také svého týmového kolegu. Lewise Hamiltona. Měl přitom ideální šanci vyhrát. Značně čerstvější a měkčí pneumatiky, než v případě Monačana mu k tomu měly poskytnout ideální příležitost. Nepodařilo se. Čerstvý třicátník sice dokázal svého soka dostihnout, ovšem útok se mu nezdařil a do cíle tak dojel na druhé pozici. Za to ho nepochválil týmový šéf Toto Wolff, který se nechal slyšet, že se Bottas bude muset naučit dostávat z vozu úplné maximum.
Rodák z města Nastola však stále věří svým letošním mistrovským ambicím. „Nikdy nevíte, co se v šampionátu může stát. Stále se může objevit jakákoli příležitost, takže rozhodně nechci nic vzdávat, zbývá sedm závodů, stát se může cokoliv,“ uzavírá.
Max Verstappen naznačil, že Red Bull nehodlá v závěru sezony polevit. Svým prohlášením směrem k Mercedesu dal jasně najevo, že tým zůstává plně odhodlaný pokračovat v boji.
Carlos Sainz po událostech v Singapuru promluvil o svých pocitech po nepříjemné diskvalifikaci a o aktuálním vztahu k týmu.
George Russell má za sebou úspěšnou sezónu v roli týmové jedničky Mercedesu, přesto stále nepodepsal novou smlouvu.
Během Velké ceny Singapuru došlo mezi Oscarem Piastrim a jeho týmovým kolegou Landem Norrisem k incidentu na prvním kole, který vyvolal napětí a diskusi o týmové férovosti. K situaci se vyjádřil také David Coulthard.
Fred Vasseur rychle uklidnil spekulace o bezpečnosti Hamiltonova vozu během závěru Velké ceny Singapuru. Zdůraznil, že vše bylo pod kontrolou a bez rizika.
Lewis Hamilton se po náročném týdnu a Velké ceně Singapuru obrátil na fanoušky s emotivním vzkazem.
Toto Wolff naznačil, že by rád viděl návrat Formule 1 do země, kde se naposledy závodilo v roce 2013. Podle šéfa Mercedesu by taková zastávka mohla být zajímavým zpestřením kalendáře a přinést nové výzvy pro týmy i jezdce.
Martin Brundle po závodě v Singapuru vyslal McLarenu varovný signál. Podle něj je konec sezony stále otevřenou hrou.
Mercedes se od začátku éry ground effect potýká s nevyzpytatelnou formou a vítězství George Russella v Singapuru otázky ohledně konzistence týmu jen prohloubilo.
Oscar Piastri označil „papaya rules“ McLarenu za jednoduchou zásadu pro bezpečnost jezdců, ale po Singapuru se jejich význam opět stal diskutovaným tématem.
Ferrari čelí náročnému období a výsledky posledních závodů naznačují, že tým z Maranella ztrácí tempo. Charles Leclerc se k aktuální situaci vyjádřil otevřeně.
Jenson Button byl po závodě v Singapuru překvapen rozhodnutím komisařů ohledně Lewise Hamiltona. Podle něj bylo neobvyklé, jak se situace vyřešila.