Finský pilot Valtteri Bottas prožívá aktuálně nejlepší sezonu své kariéry. Stále je však toho názoru, že může dosáhnout mnohem více. Jeho snem je mistrovská koruna.
Valtteri Bottas jezdí pro Mercedes třetím rokem. Svou pouť u mistrovské stáje započal sezonou 2017, kdy nahradil Nica Rosberga, který se po ročníku 2016 rozhodl pověsit závodnickou přilbu na hřebík. Fin podává konstantní výkony, dá se říci, že se postupně zlepšuje. Byť loňská sezona se mu příliš nevydařila, třicetiletý Seveřan skončil v hodnocení jezdců „až pátý“. Každopádně dělá to, co od něj německý tým očekává. Spolehlivě sbírá body, přičemž jeho nespornou výhodou je nekonfliktní finská povaha. Po turbulentních letech s Nicem Rosbergem a Lewisem Hamiltonem nesporné plus pro tým.
Letos však Bottas započal sezonu nejlépe ve své kariéře. Dokázal zvítězit v Melbourne a Baku, díky čemuž se dlouho držel v boji o mistrovský primát. S polovinou sezony nicméně přišel pokles výkonnosti a s částečná ztráta půdy pod nohama. Už to dokonce vypadalo, že Mercedes sáhne ke změně své jezdecké sestavy. Nestalo se tak. Bottas dostal novou smlouvu i na příští ročník, ta mu může pomoci získat zpět jistotu.
„Stále nejsem na úrovni, na které bych chtěl být, tvrdě na tom pracuji. Učím se každým závodem a ve voze se cítím čím dál více pohodlněji. Mým cílem je získat titul, nepochybuji, že na to mám,“ dodává.
Poslední závod Finovi vyšel dobře. Nestačil pouze na Leclerca a jeho Ferrari. I tak bylo druhé místo úspěchem, protože na Monze dokázal Seveřan zdolat také svého týmového kolegu. Lewise Hamiltona. Měl přitom ideální šanci vyhrát. Značně čerstvější a měkčí pneumatiky, než v případě Monačana mu k tomu měly poskytnout ideální příležitost. Nepodařilo se. Čerstvý třicátník sice dokázal svého soka dostihnout, ovšem útok se mu nezdařil a do cíle tak dojel na druhé pozici. Za to ho nepochválil týmový šéf Toto Wolff, který se nechal slyšet, že se Bottas bude muset naučit dostávat z vozu úplné maximum.
Rodák z města Nastola však stále věří svým letošním mistrovským ambicím. „Nikdy nevíte, co se v šampionátu může stát. Stále se může objevit jakákoli příležitost, takže rozhodně nechci nic vzdávat, zbývá sedm závodů, stát se může cokoliv,“ uzavírá.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.