Už dvakrát se stalo, že Red Bull přeřadil pilota ze svého týmu zpět do juniorského Toro Rosso. Pokaždé u toho byl jako šéf týmu Franz Tost. Jak se s takovými piloty pracuje?
Už dvakrát se stalo, že Red Bull „degradoval“ pilota ze svého prvního týmu zpět do Toro Rosso. Poprvé situaci odnes Daniil Kvyat v roce 2016, těsně před GP Španělska. Vše bylo o to pikantnější, že zmíněný závod posléze vyhrál pilot, který Kvyata v rakouské stáji nahradil a sice Max Verstappen. Ten stejný scénář se opakoval letos, kdy během letní přestávky vystřídal Pierre Gaslyho Alex Albon.
Franz Tost zastává roli šéfa STR již dlouhé roky. Všechny čtyři zmíněné jezdce tak zná velmi dobře, neboť mu všichni prošli pod rukama. Byl také při tom, když se závodníci, kteří neuspěli vraceli zpět do juniorského týmu, takže může dobře posuzovat, jaký vliv to na ně mělo.
O tom se rozpovídal pro oficiální web Formule 1. „Jestliže se pilot vrací z Red Bullu do Toro Rosso je v šoku a demotivovaný. Mou prací, stejně tak jako prací celého našeho týmu, je podpořit ho, aby opět smíchal všechny přísady potřebné pro podávání výkonů, díky kterým si jej Red Bull vybral. Protože Red Bull si daného jezdce vybral právě z toho důvodu, že byl úspěšný u nás.“
Bylo zřejmé, že Tost v těchto svých slovech a větách naráží zejména na Pierre Gaslyho. Právě on se totiž stal poslední „obětí jezdecké rošády Red Bullu. Došlo tak k pikantní situaci, protože se ve stáji Franze Tosta sešli dva piloti, které potkal stejný osud. Bude tak zajímavé sledovat, kdo z nich si v přímém porovnání povede lépe. „Naše spolupráce je dobrá, věříme si. Jsem si jistý, že svoje sebevědomí získá zpět,“ říká Tost na adresu Gaslyho.
Minulý závod na Monze byl pro jeho stáj bolestivý. Kvyat odstoupil ve chvíli, kdy to vypadalo, že může dokončit na výborném šestém místě. Gasly se po startu ze zadních pozic v důsledku penalizace připletl do incidentu mezi Sebastianem Vettelem a Lancem Strollem. Francouz musel vyjet do štěrku, což ho stálo spoustu času, a určité poškození vozu. Právě tento čas mu na konci závodu chyběl k tomu, aby získal body.
Oba stále ještě mladí piloti se budou moci znovu ukázat již příští víkend. Na programu je Velká cena Singapuru, tedy jeden z nočních závodů v kalendáři. Povede si podle vás lépe Kvyat nebo Gasly?
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.