Už dvakrát se stalo, že Red Bull přeřadil pilota ze svého týmu zpět do juniorského Toro Rosso. Pokaždé u toho byl jako šéf týmu Franz Tost. Jak se s takovými piloty pracuje?
Už dvakrát se stalo, že Red Bull „degradoval“ pilota ze svého prvního týmu zpět do Toro Rosso. Poprvé situaci odnes Daniil Kvyat v roce 2016, těsně před GP Španělska. Vše bylo o to pikantnější, že zmíněný závod posléze vyhrál pilot, který Kvyata v rakouské stáji nahradil a sice Max Verstappen. Ten stejný scénář se opakoval letos, kdy během letní přestávky vystřídal Pierre Gaslyho Alex Albon.
Franz Tost zastává roli šéfa STR již dlouhé roky. Všechny čtyři zmíněné jezdce tak zná velmi dobře, neboť mu všichni prošli pod rukama. Byl také při tom, když se závodníci, kteří neuspěli vraceli zpět do juniorského týmu, takže může dobře posuzovat, jaký vliv to na ně mělo.
O tom se rozpovídal pro oficiální web Formule 1. „Jestliže se pilot vrací z Red Bullu do Toro Rosso je v šoku a demotivovaný. Mou prací, stejně tak jako prací celého našeho týmu, je podpořit ho, aby opět smíchal všechny přísady potřebné pro podávání výkonů, díky kterým si jej Red Bull vybral. Protože Red Bull si daného jezdce vybral právě z toho důvodu, že byl úspěšný u nás.“
Bylo zřejmé, že Tost v těchto svých slovech a větách naráží zejména na Pierre Gaslyho. Právě on se totiž stal poslední „obětí jezdecké rošády Red Bullu. Došlo tak k pikantní situaci, protože se ve stáji Franze Tosta sešli dva piloti, které potkal stejný osud. Bude tak zajímavé sledovat, kdo z nich si v přímém porovnání povede lépe. „Naše spolupráce je dobrá, věříme si. Jsem si jistý, že svoje sebevědomí získá zpět,“ říká Tost na adresu Gaslyho.
Minulý závod na Monze byl pro jeho stáj bolestivý. Kvyat odstoupil ve chvíli, kdy to vypadalo, že může dokončit na výborném šestém místě. Gasly se po startu ze zadních pozic v důsledku penalizace připletl do incidentu mezi Sebastianem Vettelem a Lancem Strollem. Francouz musel vyjet do štěrku, což ho stálo spoustu času, a určité poškození vozu. Právě tento čas mu na konci závodu chyběl k tomu, aby získal body.
Oba stále ještě mladí piloti se budou moci znovu ukázat již příští víkend. Na programu je Velká cena Singapuru, tedy jeden z nočních závodů v kalendáři. Povede si podle vás lépe Kvyat nebo Gasly?
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.