Šéf Mercedesu Toto Wolff Sebastiana Vettela po dalším těžkém víkendu, kdy zaostával za nováčkem v týmu Ferrari Charlesem Leclercem, rozhodně neodepisuje. Svou formu podle něj ještě ukáže.
Leclerc v Belgii vyjel pro Scuderii letošní první vítězství, to další přidal hned o týden později v Itálii na okruzích, které měly papírově rudému vozu sedět. Mladý Monačan předvedl skvělý výkon, když za sebou udržel atakujícího Lewise Hamiltona či jeho týmového kolegu Valtteriho Bottase.
Vettel po oba víkendy na něj viditelně ztrácel, v šampionátu se poprvé propadl za Charlese na pátou příčku a podle názorů některých fanoušků se tak z něj stala rázem dvojka týmu.
"Jen říkám, neodepisujte ho!" upozorňuje Wolff. "Je čtyřnásobným mistrem světa a rozdíl mezi těmi skvělými a dobrými spočívá v tom, že ti skvělí dokážou znovu povstat. A já vůbec nepochybuji o tom, že on tohle dokáže."
As his team mate takes in the adulation of the @ScuderiaFerrari fans, Seb seeks out Lance Stroll after their early collision at Monza 👀Classy stuff from the four-time world champion 👏#F1 #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/Zf85TABcZF
— Formula 1 (@F1) September 11, 2019"Má za sebou sérii špatných závodů a teď to bude o schopnosti se dostat znovu tam, kde si zaslouží být. A Itálie pro něj rozhodně byla špatným dnem," vrací se šéf Mercedesu k uplynulému víkendu, v němž Vettel po chybě a následné penalizaci dojel mimo body na 13. pozici.
Ze svého výkonu byl sám zklamaný, z vítězství svého Ferrari měl přesto radost: "Pro tým to je dobré. Za sebe spokojený nejsem, rozhodně ne s tím, jak to dnes šlo vzhledem k tomu smyku. Po něm už bylo v podstatě po závodě, tým však stále pokračoval. Loni to bylo těsné s Kimim, tentokrát se to určitě podařilo poté, co Charles pro tým nakonec zajistil vítězství."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.